|
Marketingová komunikace a právní ochrana osobnosti. Střety, řešení, sankce, náprava.
Kylarová, Markéta ; Kadlecová, Eva (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá standardní marketingovou komunikací a jejím možným působením na člověka. Na danou problematiku je pohlíženo z právního hlediska. Jedná se o problematiku soudobou, narůstající s neustálým technologickým vývojem. Práce je koncipována do dvou částí, zahrnující část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se ve svých úvodních odstavcích zaměřuje na jednotlivé pojmosloví marketingu a marketingové komunikace, volně navazuje na propojení s problematikou ochrany osobnosti a definuje tak předmětné souvislosti obou aspektů. Práce komplexně analyzuje regulaci ochrany osobnosti, taktéž regulaci marketingového prostředí, přičemž se stěžejně zaměřuje i na pojem a regulaci médií jako hlavních sdělovacích prostředků. V oblasti mediální se práce odvíjí zejména od dvou základních ústavně zakotvených práv, jež se v praxi velmi často dostávají do vzájemného sporu. Rozpracování právní úpravy je podloženo i soudní judikaturou. Praktická část práce se nadále věnuje jednotlivým vybraným faktickým případům, které byly českými a zahraničními soudy v dané tématice řešeny. Dílčí část se věnuje výzkumu, s cílem analyzovat stanoviska veřejnosti k dané problematice. V konečné fázi diplomové práce jsou veškeré získané poznatky zhodnoceny a aplikovány na stanovené hypotézy.
|