| |
| |
| |
|
Využívání zdrojů EU ve vybraném regionu
KUBEŠOVÁ, Petra
Cílem této bakalářské práce je analyzovat využívání zdrojů z Evropské unie, které směřují do oblasti zemědělství, venkova a trhu práce se zaměřením na Prachaticko. Dále zjistit, čím je dána ztrátovost v zemědělství a zda jsou jednotlivé dotace {\clqq}spravedlivě`` rozdělovány a jsou pro zemědělce motivující. Pro charakteristiku trhu práce byla nejdříve charakterizována zaměstnanost v obecném měřítku. Velká část byla věnována fondům Evropské unie, tedy jejich rozdělení do rodin fondů a rozebrání jednotlivých fondů v programovacích obdobích. Projekty, které jsou dotovány Evropskou unií v rámci Evropského sociálního fondu, jsou jak projekty, které spadají do aktivní politiky zaměstnanosti tak projekty, které jsou tzv. regionální individuální programy, do kterých spadá např. cesta do práce v Jihočeském kraji, dobrá práce v Jihočeském kraji, projekt {\clqq}Vzdělávejte se!``. Tyto programy jsou určeny převážně osobám, které jsou na úřadu práce evidovány delší dobu, a mají tedy menší šanci při uplatnění na trhu práce. Dotační politiku Evropské unie využívá v zemědělství jen 1/3 všech registrovaných zemědělců. Nejvýznamnější nákladovou položkou pro zemědělce jsou pohonné hmoty, opravy, náhradní díly a chemické postřiky. Nakonec byly navrženy některé nástroje, které by bylo možno aplikovat na zlepšení situace na trhu práce a v rámci zemědělství.
|
|
Slovní hodnocení na II. stupni základní školy
KUBEŠOVÁ, Petra
Cílem mé diplomové práce bylo zaměření se na vztahy mezi tradiční klasifikací a nově proklamovaným slovním hodnocením. Nejprve jsem popsala základní kritéria, funkce, typy a specifika školního hodnocení a následně jsem se zabývala přiblížením základních atributů, které sebou slovní hodnocení přináší. Nezůstala neopomenuta ani nová pedagogická reforma, poukazující na důležitost slovního hodnocení, v souvislosti se zavedením klíčových kompetencí. Snažila jsem se přiblížit současné názory a pohledy rodičů, učitelů a dětí na význam obecného hodnocení v konfrontaci s názory na hodnocení slovní. V praktické části jsem se prostřednictvím dotazníku zaměřila na názory a informovanost učitelů II. stupně základních škol na slovní hodnocení. Pedagogové byli tázáni, zda působí na škole uplatňující již slovní hodnocení, považují-li slovní hodnocení za účelnější formu hodnocení než je klasifikace, do jaké míry byli o slovním hodnocení informováni ze strany školství nebo zda se domnívají, že slovní hodnocení může přispět ke zlepšení výkonu žáka. Zajímal mě také v případě možnosti druh hodnocení, který by pedagog volil podle svého osobního přesvědčení. Všechny názory byly prostřednictvím statistické metody vyhodnoceny a graficky znázorněny.
|
|
Dlouhodobý hmotný majetek
Kubešová, Petra ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce je charakterizovat dlouhodobý hmotný majetek jako ucelenou odborně ekonomickou disciplínu se zaměřením na její nejdůležitější charakteristické rysy. Zabývá se vymezením tohoto dlouhodobého majetku, způsoby pořízení, oceňováním při nabytí a k rozvahovému dni, evidencí majetku v účetnictví, jeho opravami, inventarizací a odpisováním tohoto majetku prostřednictvím účetních i daňových odpisů. Práce se také zmiňuje o problematice technického zhodnocení dlouhodobého hmotného majetku a o drobném hmotném majetku.
|
| |