Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Labyrint Borges - Eco
Nováková, Šárka ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Cílem práce je definovat pojem labyrintu tak, jak jej vidí Umberto Eco (především ve svých Poznámkách ke Jménu růže) a J. L. Borges ve svých povídkách. Pojem labyrintu jako metafory pro textové universum je v dalších kapitolách uveden do širších souvislostí. Koncept "labyrintu" a "Knihovny" úzce souvisí zejména s dekonstruktivní linií filosofie a druhá část je pojata jako vymezení filosofických východisek těchto pojmů. Tento úsek se zároveň zabývá možnostmi, jakými lze čtenářův pohyb po intertextovém labyrintu realizovat: jeho strategií (Lyotard), způsobem (Derrida) a potenciálním omezením (Eco). Podstatnou součástí je rovněž reflexe pojmu labyrintu v jednom z médií a to konkrétně ve filmu. Rozbory vybraných snímků jsou zaměřeny především na ty elementy, které souvisejí s daným tématem (bludiště, kniha, intertextualita...) a jistým způsobem jej odrážejí.
Písmo a medialita
Krtilová, Kateřina ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Východiskem této práce jsou tendence v současné filosofii a kulturní teorii, které se zabývají proměnami západní společnosti spojenými s rozvojem elektronických médií či tzv. nových technologií na jedné rovině, proměnami kulturních vzorců (komunikace, estetiky, výkladových modelů apod.) na rovině druhé.
Tištěná média jako zprostředkovatel vlivu PR
Laňková, Eva ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Tato práce vychází jak z oblasti teorie médií, tak z marketingu a sociologie. Cílem je ukázat, že je vliv Public relations v tištěných médiích prokazatelný a že je možné objevit stejné vlivy v médiích pro různé cílové skupiny. První část práce je zaměřena teoreticky a věnuje se médiím, vybraným teoriím vlivu médií, přehledu mediálního tištěného trhu v ČR a samotnému Public relations, které autorka zasazuje do širších marketingových souvislostí. Druhou, praktickou část práce tvoří zaprvé ukázka vlivu Public relations navazujícího na dvě vybrané tiskové konference (autorka měla osobní přístup k informacím), a zadruhé hledání jeho působení v rámci dvou vybraných ženských časopisů zaměřených na životní styl, neboť tyto měsíčníky obsahují ve velké míře tzv. produktové Public relations, které je dobře rozpoznatelné i v případě, že nejsou k dispozici všechny informace určené pro média.
Labyrint Borges - Eco
Nováková, Šárka ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Češka, Jakub (oponent)
Cílem práce je definovat pojem labyrintu tak, jak jej vidí Umberto Eco (především ve svých Poznámkách ke Jménu růže) a J. L. Borges ve svých povídkách. Pojem labyrintu jako metafory pro textové universum je v dalších kapitolách uveden do širších souvislostí. Koncept "labyrintu" a "Knihovny" úzce souvisí zejména s dekonstruktivní linií filosofie a druhá část je pojata jako vymezení filosofických východisek těchto pojmů. Tento úsek se zároveň zabývá možnostmi, jakými lze čtenářův pohyb po intertextovém labyrintu realizovat: jeho strategií (Lyotard), způsobem (Derrida) a potenciálním omezením (Eco). Podstatnou součástí je rovněž reflexe pojmu labyrintu v jednom z médií a to konkrétně ve filmu. Rozbory vybraných snímků jsou zaměřeny především na ty elementy, které souvisejí s daným tématem (bludiště, kniha, intertextualita...) a jistým způsobem jej odrážejí.
Písmo a medialita
Krtilová, Kateřina ; Hubík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Východiskem této práce jsou tendence v současné filosofii a kulturní teorii, které se zabývají proměnami západní společnosti spojenými s rozvojem elektronických médií či tzv. nových technologií na jedné rovině, proměnami kulturních vzorců (komunikace, estetiky, výkladových modelů apod.) na rovině druhé.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.