Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a pevnostní kontrola montážního přípravku pro stacionární montáž vozíků lineárního vedení uzavírací jednotky vstřikolisu
Kecík, Samuel ; Hrstka, Miroslav (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom a pevnostnou kontrolou montážneho prípravku pre stacionárnu montáž vozíkov lineárneho vedenia uzatváracej jednotky vstrekolisu. Navrhovaný prípravok musí spĺňať určité podmienky, ako pevná konštrukcia, čo najmenšia veľkosť, univerzálnosť na všetky veľkosti uzatváracích jednotiek. Napäťová analýza je riešená analyticky pomocou prútovej teórie so zanedbaním vlastnej tiaže prútov. V závere práce je porovnanie výpočtu pomocou metódy konečných prvkov v programe ANSYS Workbench.
Posouzení vlivu tuhosti ložiskových štítů a kvality vyvážení na vibrace synchronního generátoru
Čepica, Vojtěch ; Hůlka, Jiří (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je posouzení vlivu tuhosti ložiskových štítů synchronního generátoru na vibrace stroje. Motivací pro vypracování této práce je problémová situace, která je charakterizována velkými vibracemi synchronního generátoru. Cílem práce je variovat tuhost štítů a stanovit závislost chvění na tuhosti při nominálních otáčkách. K řešení problému byl použit program ANSYS založený na metodě konečných prvků.
Dynamický model harmonické převodovky
Garami, Boris ; Lošák, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom dynamického modelu harmonickej prevodovky. Teoretická štúdia tejto práce je zameraná na analýzu princípu harmonickej prevodovky a jej nelineárnych vlastností. V praktickej časti tejto práce je najprv vykonaný analytický výpočet nedeformovaného tvaru Flexspline, na základe ktorého sa vytvorí niekoľko simulácií v programu ANSYS na identifikáciu torzných charakteristík harmonickej prevodovky. Tieto simulačné modely sú ďalej rozšírené o analýzu vplyvu vôle a nepresností na dané torzné charakteristiky. Na základe týchto výsledkov sa následne vytvorí v programe MATLAB/Simulink niekoľko dynamických submodelov reprezentujúcich jednotlivé nelineárne charakteristiky harmonickej prevodovky. Na záver sa vytvorí komplexný dynamický model mechatronického systému popisujúci nelineárne vlastnosti a kinematickú chybu prevodovky. Dynamický model je taktiež experimentálne overený na základe verifikácie tlmenia prevodovky.
Posouzení vlivu montážních nepřesností na životnost vinuté pružiny
Stavárek, Václav ; Hadaš, Zdeněk (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na šroubovité tlačné pružiny s obdélníkovým průřezem drátu. Ve spolupráci s jednou nejmenovanou firmou je zde vyšetřeno několik možných příčin poruchovosti těchto pružin. Součástí práce je také experimentální zjišťování změny tuhosti pružin po jejich zatížení vysokým počtem cyklů.
Výpočtové řešení deformace a napjatosti prvků tlakových nádob
Ševčík, Martin ; Lošák, Petr (oponent) ; Florian, Zdeněk (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tlakovými nádobami z hlediska jejich vymezení a kategorizace. V navazující části je provedeno posouzení jednotlivých typů tlakových nádob z hlediska jejich využití v technické praxi, tato část má charakter rešeršní studie. Dále je pozornost věnovaná řešení deformace a napjatosti tlakových nádob analytickým a numerickým způsobem. V části analytického řešení je pozornost věnovaná jak momentové, tak bezmomentové teorii skořepin. Numerická řešení jsou provedena MKP ve výpočtovém systému Ansys Workbench 16.2.
Návrh rámu celoodpruženého horského kola
Zvozil, Ondrej ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom rámu celoodpruženého horského bicykla. Na počiatku rozdeľuje horské bicykle do kategórii, popisuje funkciu tlmiča a objasňuje problematiku návrhu kinematiky rámu a jeho charakteristík s ňou spojených. Taktiež popisuje vlastnosti najpoužívanejších materiálov pre výrobu rámov. Následne sú analyzované najrozšírenejšie systémy zavesenia zadného kolesa a ich vlastnosti. Ďalej sú vymedzené požiadavky na vlastný návrh z hľadiska geometrie, konštrukčného riešenia, kinematiky a tvorba jeho 3D modelu v programe SolidWorks. Charakteristiky navrhnutého rámu sú analyzované špecifickým softvérom Linkage X3. Ďalej je zhotovená analýza zaťaženia vo väzbách v programe Ansys, za účelom navrhnutia ložísk jednotlivých pivotov. Záverečná časť práce je venovaná vizualizácii navrhnutého rámu.
Creation and Application of Algorithms for Estimating Modal Parameters in Time Domain and Sensitivity to the Boundary Condition Study
Jakuš, Matúš ; Chromek, Lukáš (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
The aim of this diploma thesis is introduction of Experimental modal analysis and research and application of algorithms for modal parameter estimation using vibrations measured during Experimental modal analysis. The point of interest is mainly algorithms working with time-domain measured data. Diploma thesis deals with programming of algorithm ITD and its implementation for Experimental modal analysis. Other part of thesis studies sensitivity to the boundary conditions of measured structure during modal parameter estimation and thesis also verifies the algorithm functionality during Operational modal analysis.
Návrh automatizované sestavy nástrojů testovací stolice pro výrobu stínících lamel
Gricman, Roman ; Lošák, Petr (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem vývojové testovací stolice a naprogramováním funkce nových nástrojů a ovládacího panelu stolice. Jsou v ní popsány funkce a program nástrojů, návrh testovací stolice, komponenty stolice, aplikace vytvořena pro ovládací panel, řídící systém a vývojové prostředí potřebné pro naprogramování nástrojů. Tato stolice poskytuje možnost vyzkoušení nástrojů, což umožňuje kontrolu nástroje před namontováním na stroj.
Optimalizace modálního tlumení lopatek vysokotlakých stupňů parních turbín
Lošák, Petr ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
Rotor parní turbíny je velice složitá soustava, která se většinou skládá z několika rotorových řad. Vzhledem ke konstrukčním možnostem a neustále se zvyšujícím nárokům na účinnost parních turbín je prakticky téměř nemožné vyhnout se všem rezonančním stavům. Může například docházet k přejezdu některého rezonančního stavu při náběhu a doběhu turbíny. V horším případě může nastat situace, kdy provozní stav je blízko některému rezonančnímu stavu dané rotorové řady. V takovém případě dochází k výraznému kmitání, což může vést až k vysokocyklové únavě lopatek, nebo jejich závěsů. Tyto části jsou velmi namáhané komponenty zejména vlivem odstředivé síly a jakékoliv trhliny jsou nepřípustné. Je tedy naprosto nezbytné vibrace tlumit, například použitím pasivních tlumících členů. Tato práce se zabývá přídavným tlumícím prvkem, který je realizován pomocí pásku, mající průřez rovnoramenného lichoběžníku. Tento pásek je umístěn v bandáži olopatkovaného kola v obvodové rybinové drážce. Vlivem vibrací vzniká mezi jednotlivými částmi bandáže relativní pohyb a díky tření dochází k maření energie, což má za následek tlumení vibrací. Cílem je navrhnout optimální rozměry příčného průřezu tohoto pásku tak, aby docházelo k maximálnímu tlumení vibrací při daném provozním stavu. Analyzovaný disk má 54 lopatek svázaných bandáží, jejichž jednotlivé segmenty vzájemně spojují konce vždy tří sousedních lopatek. Vzniká tak 18 struktur. Jak již bylo naznačeno výše tlumení je realizováno pomocí pasivního frikčního členu, v tomto případě pásku, který je umístěn v bandáži v obvodové rybinové drážce. Takovéto konstrukční řešení má tlumit hlavně axiální tvary kmitání s uzlovými průměry. Míra tlumení souvisí s velikostí relativního pohybu mezi stěnami pásku a drážky, které jsou v kontaktu. Předpokládá se, že velikost relativního pohybu je ovlivněna geometrickými parametry tlumícího pásku. Vhodným stanovením těchto rozměrů lze ovlivnit modální vlastnosti celého olopatkovaného kola takovým způsobem, aby došlo k minimalizaci nežádoucích vibrací v daném provozním stavu. Průřez pásku má tvar rovnoramenného lichoběžníku. V rámci optimalizace jsou hledány nejlepší možné rozměry střední šířky, výšky a úhlu sklonu ramen lichoběžníku. Změnou těchto parametrů lze ovlivnit hmotnost, velikost kontaktní plochy a také ohybovou tuhost tlumícího pásku. Díky tomuto lze ovlivnit velikost kontaktního tlaku a tím i velikost relativního pohybu, a jak již bylo zmíněno výše velikost tlumení je ovlivněna právě relativním pohybem mezi páskem a drážkou. Výpočtová simulace je, zejména u systému obsahujících nelinearity, časově velice náročná. Aby bylo možno ověřit některé vlastnosti výpočtového modelu, který obsahuje pasivní frikční člen a jeho chování při numerické simulaci, je nejprve v prostředí programu ANSYS vytvořen zjednodušený model. Hlavním požadavkem kladeným na tento model je mít co nejmenší počet stupňů volnosti, čímž se doba potřebná k provedení simulace zkrátí na minimum. Z tohoto důvodu má zjednodušený model tvar přímého prutu obdélníkového průřezu s rybinovou drážkou. Kromě optimalizace rozměrů tlumícího pásku je zde zkoumán i vliv jednotlivých optimalizačních parametrů na modální vlastnosti modelu. Výsledky jsou ověřeny experimentálně. Experiment ukazuje i další zajímavé výsledky, které potvrzují vliv tvaru tlumícího pásku na modální vlastnosti modelu. Získané poznatky jsou využity při optimalizaci rozměrů tlumícího pásku v modelu celého olopatkovaného kola.
Optimalizace modálního tlumení lopatek vysokotlakých stupňů parních turbín
Lošák, Petr ; Zeman,, Vladimír (oponent) ; Pešek, Luděk (oponent) ; Kellner,, Josef (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
Rotor parní turbíny je velice složitá soustava, která se většinou skládá z několika rotorových řad. Vzhledem ke konstrukčním možnostem a neustále se zvyšujícím nárokům na účinnost parních turbín je prakticky téměř nemožné vyhnout se všem rezonančním stavům. Může například docházet k přejezdu některého rezonančního stavu při náběhu a doběhu turbíny. V horším případě může nastat situace, kdy provozní stav je blízko některému rezonančnímu stavu dané rotorové řady. V takovém případě dochází k výraznému kmitání, což může vést až k vysokocyklové únavě lopatek, nebo jejich závěsů. Tyto části jsou velmi namáhané komponenty zejména vlivem odstředivé síly a jakékoliv trhliny jsou nepřípustné. Je tedy naprosto nezbytné vibrace tlumit, například použitím pasivních tlumících členů. Tato práce se zabývá přídavným tlumícím prvkem, který je realizován pomocí pásku, mající průřez rovnoramenného lichoběžníku. Tento pásek je umístěn v bandáži olopatkovaného kola v obvodové rybinové drážce. Vlivem vibrací vzniká mezi jednotlivými částmi bandáže relativní pohyb a díky tření dochází k maření energie, což má za následek tlumení vibrací. Cílem je navrhnout optimální rozměry příčného průřezu tohoto pásku tak, aby docházelo k maximálnímu tlumení vibrací při daném provozním stavu. Analyzovaný disk má 54 lopatek svázaných bandáží, jejichž jednotlivé segmenty vzájemně spojují konce vždy tří sousedních lopatek. Vzniká tak 18 struktur. Jak již bylo naznačeno výše tlumení je realizováno pomocí pasivního frikčního členu, v tomto případě pásku, který je umístěn v bandáži v obvodové rybinové drážce. Takovéto konstrukční řešení má tlumit hlavně axiální tvary kmitání s uzlovými průměry. Míra tlumení souvisí s velikostí relativního pohybu mezi stěnami pásku a drážky, které jsou v kontaktu. Předpokládá se, že velikost relativního pohybu je ovlivněna geometrickými parametry tlumícího pásku. Vhodným stanovením těchto rozměrů lze ovlivnit modální vlastnosti celého olopatkovaného kola takovým způsobem, aby došlo k minimalizaci nežádoucích vibrací v daném provozním stavu. Průřez pásku má tvar rovnoramenného lichoběžníku. V rámci optimalizace jsou hledány nejlepší možné rozměry střední šířky, výšky a úhlu sklonu ramen lichoběžníku. Změnou těchto parametrů lze ovlivnit hmotnost, velikost kontaktní plochy a také ohybovou tuhost tlumícího pásku. Díky tomuto lze ovlivnit velikost kontaktního tlaku a tím i velikost relativního pohybu, a jak již bylo zmíněno výše velikost tlumení je ovlivněna právě relativním pohybem mezi páskem a drážkou. Výpočtová simulace je, zejména u systému obsahujících nelinearity, časově velice náročná. Aby bylo možno ověřit některé vlastnosti výpočtového modelu, který obsahuje pasivní frikční člen a jeho chování při numerické simulaci, je nejprve v prostředí programu ANSYS vytvořen zjednodušený model. Hlavním požadavkem kladeným na tento model je mít co nejmenší počet stupňů volnosti, čímž se doba potřebná k provedení simulace zkrátí na minimum. Z tohoto důvodu má zjednodušený model tvar přímého prutu obdélníkového průřezu s rybinovou drážkou. Kromě optimalizace rozměrů tlumícího pásku je zde zkoumán i vliv jednotlivých optimalizačních parametrů na modální vlastnosti modelu. Výsledky jsou ověřeny experimentálně. Experiment ukazuje i další zajímavé výsledky, které potvrzují vliv tvaru tlumícího pásku na modální vlastnosti modelu. Získané poznatky jsou využity při optimalizaci rozměrů tlumícího pásku v modelu celého olopatkovaného kola.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí95 - 104dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.