Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ
Marečková, Alena ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce "J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ" je zaměřena na klavírní interpretaci hudby Johanna Sebastiana Bacha. Pro správné porozumění hudební mluvy tohoto skladatele je nutné osvojit si základní poznatky a principy hudební teorie barokní epochy a seznámit se s prostředím, ve kterém se tento výjimečný skladatel profesně rozvíjel a tvořil. Tohoto hudebníka představuje jako zakladatele moderního prstokladu, jehož hudební jazyk přinesl změnu v hudebním myšlení a stal se hudební inspirací a vzorem pro skladatele následujících století. Poukazuje na důležitost vhodně zvolených notových materiálů ve výuce hry na klavír a upřednostňuje hudební provedení v co možná nejautentičtější podobě. Hlavním záměrem této práce je aktualizovat poznatky z metodiky a nalézt ucelený návod správného překladu hudebního jazyka tohoto génia, který by napomohl hudebním pedagogům představit žákům krásu a nadčasovost děl Bachovy hudby a motivoval je k dalším hudebním objevům a k touze se hudebně vzdělávat.
Historický přehled mongolské novodobé hudby a její významný představitel - skladatel Sembe Gonchigsumlaa
Tunsag, Tsolmon ; Kopecká, Věra (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Hudební skladatel Sembe Gonchigsumlaa je považovaný zakladatele mongolské vážné hudby. Jeho život a dílo zásadně ovlivnily rozvoj mongolské vážné hudby, a proto jsem zvolila tohle téma, za námět své diplomové práce. V první kapitole se seznámíme s politickým a kulturním pozadím od počátku 20. století až do dnešní doby, které je klíčem k tomu, abychom porozuměli rozvoji vážné hudby u nás. Mongolsko bylo ovlivněné západní kulturou, která sem pronikla z Ruska. Závěr této kapitoly je věnované významným mongolským hudebním institucím. Kapitola dvě se zaobírá životem a dílem skladatele od jeho prvních krůčků a skladeb po vrcholná díla naši hudby. V závěrečné kapitole zkoumám, jak skladatel zaměřil svoji pozornost na typický nástroj vážné hudby - klavír. Gonchigsumlaa se zapojoval do mnoha činností a hudebních institucí, aby mohl vézt a zajistit systematickou i metodickou výchovu pro začínající i profesionální hudebníky a skladatele. Mongolští hudební skladatelé kombinují tradiční lidové prvky s technikami evropské vážné hudby, aby získaly melodie a skladby typické pro mongolskou hudbu.
Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru
Kovár, Jiří ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Titul: Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru. Abstrakt: Práce "Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru" se zaměřuje na veškerou tvorbu tohoto skladatele. První část Fišerovy tvorby spadá do oblasti kompozic artificiálního charakteru a druhá část se orientuje na filmovou, potažmo scénickou hudbu. Hlavním účelem práce je aktualizovat a osvětlit náhled na Fišerovo kompletní dílo a jeho kompoziční styl v rámci jeho typologického zařazení a osobitého vývoje během jednotlivých tvůrčích etap. Zřetel bude brán také na tvorbu sólových klavírních skladeb, jež znázorňují a podtrhují specifické znaky tvůrčího Fišerova vývoje. Charakteristika těchto skladeb se bude vázat na jejich strukturu v rámci formy a tektoniky, s přihlédnutím k nástrojové stylizaci a s ní související interpretační problematikou.
Pancho Vladigerov osobnost a klavírní dílo
Dimitrová, Stiliana ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a především klavírním dílem bulharského skladatele Pancho Vladigerova. První kapitola je věnována jeho životu, který je chronologicky rozepsán. V druhé kapitole se je rozebráno skladatelovo dílo se zaměřením, skladby klavírní jsou analyzovány podrobněji vzhledem k zaměření práce. Třetí kapitola se věnuje Nadaci P. Vladigerova, jeho pedagogické činnosti a dalším bulharským skladatelům 20.soletí. Vladigerova tvorba je velkým přínosem pro bulharskou hudební literaturu a kulturu. Cílem mé bakalářské práce je seznámit s tímto komponistou posluchače a širší veřejnost nejen v Bulharsku, ale zvýšit jeho popularitu i ve světě. Dílo P. Vladigerova má velkou uměleckou hodnotu a nemělo by zůstávat v zapomnění.
Wolfgang Amadeus Mozart svobodným zednářem
Bártová, Jitka ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Život a dílo Wolfganga Amadea Mozarta, jednoho z nejvýznamnějších skladatelů všech dob, bylo nepochybně ovlivněno jeho, ne vždy doceněným, vztahem ke svobodnému zednářství. Záměrem této práce je onu skutečnost podložit jednak ukázkami z jeho tvorby, ve kterých jsou zřetelné odkazy na svobodné zednářství a jeho symboliku, jednak příklady ze samotného skladatelova života. K tomu je zapotřebí vymezit pojem svobodného zednářství společně s jeho stručnou historií, klíčovými postavami v průběhu vývoje a jeho hlavními myšlenkami. Dále pak uvést důležité mezníky v Mozartově životě s důrazem na duševní vývoj a prozkoumat jeho díla především z posledních let, kdy byl nadšeným a oddaným zednářem.
Klavírní tvorba Eduarda Douši
Benešová, Eva ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent) ; Bezděk, Jiří (oponent)
Předmětem mé disertační práce je klavírní tvorba současného hudebního skladatele Eduarda Douši. Cílem této práce bylo zařazení skladatele do kontextu české (československé) hudby 20. století a začátku století jednadvacátého. Dále tato disertační práce postihuje více než čtyřicetiletý vývoj skladatelovy klavírní tvorby. Jednotlivé oblasti klavírní hudby byly zkoumány na základě těchto metod: a) komplexní analýzy z hlediska tektonického, harmonického, melodického, polyfonního a stylizačního b) zkoumání z hlediska didaktické praxe - a to zejména s ohledem na poměrně rozsáhlou instruktivní klavírní literaturu Eduarda Douši c) z hlediska interpretačního, protože autorka práce je zároveň interpretkou současné hudby a dokonce řadu koncertních nebo komorních skladeb Eduarda Douši má ve svém repertoáru. Výsledkem disertační práce je charakteristika hudební řeči skladatele a její zařazení do vývojových kontextů, dále pak práce reflektuje historické reálie, související s životem skladatele. Analytické části práce jsou opatřeny notovými ukázkami, v přílohách jsou uvedeny soupisy klavírního díla a celého kompozičního díla Eduarda Douši. Součástí disertační práce je kompletní notový materiál všech klavírních kompozic - většinu tvoří přepisy do počítačové verze z rukopisných originálů (na přepisech se autorka...
300 let lesního rohu v Čechách
Ratajová, Tereza ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Brábek, Ladislav (oponent)
Autorský abstrakt Cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat celou historii lesního rohu na území dnešní České republiky. Po krátkém uvedení původu nástroje se ve své práci zabývám dalším vývojem nástroje od konce 17. století, kdy na území Čech byly dovezeny první francouzské rohy zásluhou hraběte Šporka. První kapitola je věnována období baroka, popisuje vše, co se v té době na nástroji změnilo, jaká literatura byla psána pro lesní roh a jaké bylo uplatnění tohoto nástroje. Uvádím také historický kontext dané doby. V druhé části je podobně popsán vývoj nástroje a dění s ním spojené v období klasicismu. Tato kapitola se zabývá tématem transpozice a významnými hornisty té doby pocházejících z Čech, především Stichem Puntem. Konec kapitoly je věnován skladatelům, kteří psali pro lesní roh v období klasicismu. Třetí kapitola popisuje vývoj nástroje v období romantismu, dále pojednává o výuce lesního rohu na Pražské konzervatoři od jejího vzniku po současnost. Poslední část nabízí čtenářům výčet nejlepších českých hornistů 20. a 21. století. V práci jsem se snažila podrobně popsat vývoj nástroje a zařadit ho do kontextu kulturně společenského dění v Evropě. Důraz je kladen na důležitost české hornové školy a českých hornistů od dob uvedení lesní rohu do Čech až po současnost.
Robert Schumann a jeho klavírní cykly z let 1845 -1850
Šanderová, Jitka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životem Roberta Schumanna a jeho klavírními cykly, které zkomponoval mezi lety 1845 - 1850. Jedná se o Album pro mládež op. 68, Lesní scény op. 82 a Pestré listy op. 99. Cílem této práce je vsadit tyto cykly do kontextu Schumannova života a díla, zjistit okolnosti jejich vzniku, inspirační zdroje a popsat jejich charakter jak z pohledu interpreta, tak coby instruktivního materiálu z pohledu hudebního pedagoga.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.