Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj čtenářství žáků 1. ročníků prostřednictvím genetické metody
Bauerová, Magdaléna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjišťování rozvoje čtenářství žáků v prvním ročníku s využitím genetické metody. Teoretická část pojednává o cílech výuky čtení v první třídě v jednotlivých vzdělávacích programech i v Rámcovém vzdělávacím programu. Dále se zabývám současnými metodami používanými v prvních třídách - podrobněji o genetické metodě. Na základě odborné literatury se věnuji čtenářství a jeho rozvoji. Důležitou součástí je vytažení nejdůležitějších informací o žáku mladšího školního věku. V druhé části se reflektuji výsledky výzkumu, který jsem uskutečnila ve třech základních školách. Rozvoj čtenářství sleduji u genetické skupiny, experimentální skupiny. Následněji porovnávám se skupinou kontrolní, analyticko - syntetickou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojetí žáka v díle J.A.Komenského
Soukupová, Karla ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl objasnit pojetí žáka v díle J. A. Komenského. Podklady pro zpracování tohoto tématu byly získány analýzou jeho významných pedagogických prací (Velké didaktiky, Nejnovější metody jazyků a Pampaedie). Ve všech těchto dílech představuje žák toho, kdo se učí od svého učitele. Učitel žáka předchází příklady, všestranně rozvíjí a zušlechťuje jeho osobnost. V Pampaedii je pojetí žáka rozšířeno na dobu celého životního období. Klíčová slova: Žák, učitel, výchovně vzdělávací proces, vedení, podřizování se, zušlechťování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj školství v Konici a okolí na pozadí vlastivědné charakteristiky Konicka
Zbořilová, Zdeňka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
D ě j i n y p e d a g o g i k y p o j e d n á v a j í o p r a x i a t e o r i i v ý c h o vy v z d ě l á n í a v y u č o v á n í dětí a m l á d e ž e od vzniku lidské s p o l e č n o s t i . 1 " D n e š n í stav p e d a g o g i c k é praxe a t e o r i e je z v e l ké č á s t i v ý s l e d k e m ú s i l í n a l é z a t t a k o v é t y p y š k o l n í , m i m o š k o l ní i r o d i n n é v ý c h o v y , k t e r é by o p t i m á l n ě v y h o v o v a l y k o n k r é t n ím h i s t o r i c k ý m , s o c i á l n ě - p o l i t i c k ý m a k u l t u r n í m p o d m í n k á m v ý v o je j# e d n o t l i v ý c h s t á t ů a n á r o d u . *2" C í l e m d i p l o m o v é práce bylo z p r a c o v a t h i s t o r i c k ý vývoj š k o l n í h o o b v o d u K o n i c e ( v i z . P ř í l o h a č. 1 ). P r á c i j s e m r o z d ě l i l a do n á s l e d u j í c í c h č á s t í: V p r v n í č á s t i j s e m p o d a l a s t r u č n ý p ř e h l e d v ý v o j e š k o l s t ví v č e s k ý c h z e m í c h , aby se t a t o ú v o d n í část m o h l a s t á t n á v o d em a m ě ř í t k e m při p o s u z o v á n í vývoje š k o l s t v í regionu v j e d n o t l i v ý c h č a s o v ý c h o b d o b í c h. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Osobnost učitele v proměnách času
Ročková, Klára ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Záměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přípravné období na čtení a psaní
Hessová, Jitka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Má diplomová práce nese název "Přípravné období na čtení a psaní". Zabývá se pojetím čtení a psaní, jejich cílem, připraveností dítěte mladšího školního věku na výuku čtení a psaní. Její součástí je i didaktický materiál obsahující didaktické hry a pracovní listy k nácviku dovedností, které jsou pro čtení a psaní nezbytné. Mým cílem je nabídnout učitelům ucelený soubor přípravy na čtení a psaní. Z výzkumu, který jsem provedla vyplývá, by o něj měli učitelé zájem. Sestavený materiál je také samotnými učiteli ověřený a už tento rok pomáhal dětem překonat úskalí počátku čtení a psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zkušenosti učitelů s dětmi s dyslexií
Hamousová, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi učitelů s dětmi s dyslexií. Pomocí vědecké sondy se snaží zmapovat informovanost učitelů o poruše a jejich přístup k dyslektickým žákům. Metodou kombinovaného dotazníku se snaží zjistit, jak učitelé pracují s dětmi s dyslexií, co si myslí o integraci do běžné třídy a jak hodnotí spolupráci s pedagogickopsychologickou poradnou a rodiči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvíjení primární a preprimární gramotnosti ve vzdělávacím systému "Začít spolu"
Thurnwaldová, Jana ; Křivánek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Od začátku 90. let usiluje naše školství o /menu stylu i náplne výchovne vzdelávací práce. Výrazným znakem těchto posunú ve vzdelávací práci našich škol je alternativnost. Projevuje se napríklad v tom, že se objevilo několik variant vzdelávacích programu, školy různého typu, nejsou již jednotné učebnice, ale existuje nabídka řady nakladatelství učebnic různého pojetí. Kromě poměrně rozšířených vzdělávacích programu jako je Obecná škola. Základní škola. Národní škola se pracuje na některých školách i se vzdělávacími programy, které vycházejí ze zahraničních podnětu. Patří sem například školy, vyučující podle systému Marie Montcssoriové, Waldoriské školy, školy, které uplatňují Jenský plán a také školy, vycházející z programu Začít spolu. Cílem mé předkládané práce j e zjistit, jaké jsou zvláštnosti ve výuce počátečního čtení v 1. ročníku ve vzdělávacím programu "Začít spolu" proti jiným vzdělávacím programům. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Současné metody výuky prvopočátečního psaní v ČR v porovnání s národním programem VB (Anglie)
Horáčková, Pavla ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl prezentovat současné metody, postupy a trendy v oblasti výuky prvopočátečního psaní na pozadí transformace českého školství. Zabývá se porovnáváním strategií Národního kurikula České republiky a Velké Británie, hledáním nových přístupů a možností, které by mohly obohatit vztah českých učitelů k výuce prvopočátečního psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vstup dítěte do školy- předškolní příprava na rozvoj prvopočátečního čtení a psaní
Tláskalová, Andrea ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem této práce je zamyslet se nad novým přístupem k předškolákům ve škole, na které pracuji. Jako výchovný poradce se snažím, aby se naše škola zařadila mezi skupinu škol, které se o své budoucí žáčky starají už v době, kdy jsou ještě předškoláci a myslím, že se nám to začíná dařit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Počáteční čtení a psaní v 1. a 2.. ročníku
Jechová, Jana ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Ve své diplomové práci se zamýšlím nad otázkou, zda lze prostřednictvím počátečního četní a psaní přispět k rozvoji dětské tvořivosti v běžných podmínkách školy. Zabývám se také používáním různých metod a forem, které přispívají k rozvoji tvořivých schopností a dovedností. Pokusila jsem se přiblížit tvořivé činnosti, které jsem prováděla se žáky v průběhu dvou školních roků. Výsledky tvořivé práce dětí jsem porovnala s výsledky rozvoje dětské tvořivosti na několika dalších školách v malém průzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.