Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Power, Panopticon and Electronic Surveillance
Packová, Katarína ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
PACKOVÁ, Katarína. Moc, Panoptikum a Elektronický dohľad. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta humanitních studií, Katedra Elektronické kultury a sémiotiky, 2013. 85 s. Vedúci diplomovej práce Mgr. Martin Švantner Cieľom tejto diplomovej práce je analýza moci, dohľadu a kontrolných aspektov súčasnej spoločnosti a ich prejavy v novom elektronickom analytickom priestore, ktorý sa s rozvojom informačných a komunikačných sietí dnes pred nami objavuje. Hypotézou diplomovej prace je predpoklad dvojjazyčnosti dohľadu a neudržateľnosť dystopických teórií dohľadu v prostredí súčasnej spoločnosti. Táto diplomová práca má teda za cieľ ukázať, že dohľad v súčasnej spoločnosti má dve tváre a teda, že so sebou nenesie iba obmedzenia, ale paradoxne i slobodu. Súčasťou diplomovej práce je predovšetkým popis teórie moci a mocenských vzťahov a u kľúčového autora Michela Foucaulta a taktiež popis novodobej teórie "surveillance" podľa David Lyona, ktoré budú tvoriť hlavný teoretický rámec pre analýzu charakteru moci a dohľadu v súčasnej spoločnosti. Ďalšími dôležitými autormi, o ktorých sa vo svojich úvahách budem opierať sú napríklad Gilles Deleuze, či Paul Virilio, ktorí v súčasnej spoločnosti zdôrazňujú prechod od režimu uzatvárania k režimu kontroly. Prostredníctvom Foucaultovho pojatia moci, utvárania...
Katastrofa v Americe: kritická diskurzivní analýza hurikánu Sandy v českých médiích
Bednářová, Anna ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Vávra, Martin (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce analyzuje způsob prezentování katastrofy jménem Sandy v českých médiích. Motivem k výběru tohoto tématu pro mne bylo zjištění, jak se informace o Sandy zúžily v podstatě na metropoli New York, přičemž tento hurikán, někdy nazývaný tropická bouře, či "superbouře" zanechala následky také na Kubě, Jamajce, Bahamách a způsobila také závažné škody na Haiti. Analýza je prováděna pomocí kritické diskurzivní analýzy Normana Fairclougha, protože tato metoda je vhodná zejména pro analýzu masmediálních textů, protože nabízí komplexní pohled od společenského kontextu, procesu vzniku až po jazykovou podobu samotných textů. Teoretický základ tedy představuje jak metoda a s tím související koncepty Normana Fairclougha, tak charakteristika mediálního diskurzu se zaměřením na nová média, zpravodajství a zpravodajské hodnoty. Předmětem rozboru jsou články na nejčtenějších českých zpravodajských internetových serverech a na internetových zpravodajských serverech veřejnoprávních médií. Cílem práce je především srovnání způsobu informování o katastrofě mezi komerčními a veřejnoprávními médii, odhalení mocenských a ideologických aspektů ve způsobu informování a porovnání rozsahu informování o následcích katastrofy v Karibiku a v Severní Americe. Tyto tři cíle představují také tři hlavní...
Live images of VJing
Benická, Alexandra ; Krtilová, Kateřina (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Predmetom diplomovej práce Živé obrazy VJingu je estetická činnosť, založená na vizuálnej projekcii a práci s novými médiami v reálnom čase, zvaná VJing, či obecnejšie "živé audiovizuálne predstavenie", keďže zvyčajne tieto performancie dopĺňajú auditívne udalosti alebo naopak, sú hudbou doplňované. Prvá časť práce sleduje pôvod VJingu z troch pozícií, teda historický vývoj projektovaného obrazu, historický vývoj elektronickej hudby a historický vývoj diskurzu synestézie ako princípu, ktorý spája vo vnímaní odlišné zmyslové vnemy naraz. Druhá časť práce predstavuje filozofickú perspektívu a vymedzuje pojmy, pomocou ktorých sa dajú uchopiť tendencie vo vývoji súčasného umenia nových médií, a to predovšetkým po vzore nemeckej filozofie médií, pričom určujúce sú tu pojmy ako homöotechnika, performativita, medialita a gesto. Výsledkom práce je zistenie, že nie filozofia médií je prínosom pre textuálne a reflexívne obrysy VJingu, ale práve naopak, VJing ako umelecká činnosť je prínosom k definovaniu filozofie médií, ktorá zdá sa, že sa formuje spolu s tým, ako sa formujú nové médiá a experimentujúce umenie, skúmajúce ich radikálne možnosti.
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Spin doctoring
Vozková, Markéta ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Fišerová, Michaela (oponent)
Cílem tohoto textu je podat analýzu fenoménu spin doctoringu v rámci euroatlantického prostoru. Spin doctoři jsou vzdělaní lidé v oborech sémiotiky, kulturologie, public relations, politické komunikace a především znají infrastrukturu a fungování mediálního průmyslu. Kritická reflexe manipulativní komunikační techniky spinu zasazuje fenomén do historické perspektivy a sleduje jeho praktické využití v sociální komunikaci dnešní (západní) společnosti. S využitím sémiologie a modelu interpersonální komunikace zkoumáme možnosti a charakteristiky technik spin doctorů. Předkládáme kompilaci jednotlivých persvazivních technik spinu. Sledujeme znakové systémy, konkrétní kanály a média, která jsou využívána spin doctory. Hodnotíme, jak se liší různé informační kanály v souvislosti s účinnou aplikací spinu. Zaměřujeme se na vzestup významu nových médií v sociální komunikaci a mediaci a zkoumáme vliv zmasovění přístupu k webu na participaci jednotlivců na demokratickém procesu. Ptáme se po rekonfiguraci způsobů participace na demokracii, vlivu médií a manipulace na veřejné mínění. Studie je doplněna o příklady a případové studie. Klíčová slova: spin, spin doctoring, spin doctor, manipulace, persvaze, politická komunikace, demokracie.
Spin doctoring - analýza techniky persvazivního ovlivňování veřejného mínění
Vozková, Markéta ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Cílem tohoto textu je předložit kritickou reflexivní analýzu fenoménu spin doctoringu v rámci euroatlantického prostoru. Klademe si za cíl zjistit, zda spin doctoři k praxi krizové komunikace zužitkují poznatky sémiotiky, mediálních studií, public relations, politické komunikace a rétoriky. Předkládaná reflexe manipulativní komunikační techniky zasazuje fenomén do historické perspektivy a sleduje jeho aplikaci v sociální komunikaci současné západní společnosti. S oporou dosavadního myšlení o této persvazivní komunikaci zkoumáme metody a jednotlivé techniky spin doctoringu. Sledujeme znakové systémy, konkrétní kanály a média, která jsou využívána při praxi spin doctoringu. Pokoušíme se o komparaci těchto informačních kanálů v souvislosti s efektivitou persvaze. Zaměřujeme se na éru nástupu nových médií a důsledky těchto vývojových procesů na nastolování mediální agendy. Předmětem našeho zájmu je dále vliv zmasovění přístupu k webu na participaci jednotlivců na demokratickém procesu. Domníváme se, že nástup nových médií zapříčinil rekonfiguraci způsobů participace na demokracii, ale že i nová média nabízejí prostor pro manipulaci. Práce je doplněna o vybrané příklady a případové studie, ve kterých chceme ilustrovat vliv médií a možnosti manipulace veřejného mínění. Klíčová slova: spin, spin...
Point of view: David Lynch a intertextualita
Suchnová, Silvie ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práce na téma Point of view: David Lynch a intertextualita se zabývá tvorbou amerického filmového režiséra Davida Lynche, na niž pohlížíme z hlediska intertextuality. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem manipuluje David Lynch s intertextualitou ve svých filmech Wild at Heart a Lost Highway, a jaké další prostředky používá k docílení specifické atmosféry svých filmů. Tvrdíme, že Lynchovo dílo nelze jednoznačně interpretovat a pokusíme se ukázat, že každé z několika uvedených points of view může být správné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.