Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Atraktivita a problematika klavírního díla Antonína Dvořáka
Víšek, Tomáš ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent) ; Havlík, Jaromír (oponent)
disertační práce se pokouší zacelit mezeru ve dvořákovské literatuře, co se týče praktického provádění Dvořákových skladeb, navíc v oblasti jeho tvorby, jež bývá relativně dosti přehlížena či bagatelizována. Protože vznikla na půdě pedagogické fakulty, měla by být odborným vodítkem pro aktivní muzikanty, kteří se o klavírního Dvořáka hlouběji zajímají, stejně jako pro ty, kteří k němu teprve hledají cestu. Krok za krokem jsou zde rozebírány naprosto všechny Dvořákovy dvouruční skladby, s velmi podrobným využitím notových příkladů a nejrůznějších přirovnání, s cílem přiblížit interpretovi jak jejich kompoziční krásu, tak především cestu k zvládání či eliminaci nejrůznějších problémů, které při studiu těchto skladeb mohou nastat. (Dvořák, ač zdatný klavírista, neměl prakticky nikdy soustavné klavírní vedení a zejména nebyl nikdy školen na sólového pianistu.) Tuto detailní práci na jednotlivých skladbách doplňuje podrobný přehled Dvořákova klavírního vzdělání a praxe, snaha o sumarizaci a zobecnění poznatků získaných při předchozí analýze, zamyšlení nad vhodností a výběrem Dvořákových skladeb pro mladé interprety a základní přehled dvořákovských klavírních interpretů u nás i v zahraničí. KLÍČOVÁ SLOVA Antonín Dvořák ra na klavír lavírní stylizace ešifrace hráčských problémů nterpretační analýza kladatelský...
Náhled do interpretační problematiky klavírních děl Franze Liszta
Hutař, Daniel ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Teoretická část této diplomové práce přibližuježivot Franze Liszta a nahlíží jeho osobnost, pedagogické působení a novátorské přínosy v oblasti hudby. Praktická část rozebírá a upozorňuje na interpretační problémy v jeho klavírních cyklech Consolations, Harmonies poétiques et religieuses, Uherské rapsodie a Grandes Études de Paganini.
Pojetí klavírní pedagogiky v Lisabonu
Šrámková, Kristýna ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Na základě mého studijního pobytu v Lisabonu (Escola Superior de Música de Lisboa) přináším ve své diplomové práci hlubší vhled do oblasti portugalské klavírní pedagogiky na území Lisabonu. Práce se opírá o systém portugalského hudebního školství a seznamuje s významnými hudebně vzdělávacími institucemi. Klavírní pedagogika je tu vymezena v historickém vývoji na základě dostupné literatury, větší pozornost je dána některým stěžejním pedagogickým a skladatelským osobnostem v oblasti klavírní hudby. Část práce je věnována mé osobní reflexi portugalské klavírní pedagogiky a vlastním zkušenostem s pedagogy, zvláště konzultacím s profesorem Miguelem Henriquesem, který shrnul pedagogické zásady ve své knize The (Well) Informed Piano. KLÍČOVÁ SLOVA: klavírní pedagogika, Lisabon, Portugalsko, Miguel G. Henriques, The (Well) Informed Piano, Escola Superior de Música de Lisboa.
Školní vzdělávací program a ZUŠ
Šefčíková, Alena ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit prostřednictvím kvalitativní studie s podpůrnou metodou rozhovoru, zda vybrané ZUŠ v rámci jednoho kraje za srovnatelných podmínek zvolily stejné metody postupu při tvorbě ŠVP, zda přistoupily k jeho tvorbě inovativně nebo zvolily cestu tvorby ze stávajících osnov. Dále se práce zabývá otázkou, jestli sledované školy stále pracují na svém ŠVP a jestli ho inovativně dotvářejí podle zpětné vazby získané z praxe. Poslední okruh, kterým se práce zabývá, je samotná výuka podle ŠVP, její klady a zápory z úhlu pohledu jednotlivých škol.
Specifičnost pojetí klavírní výuky dětí předškolního věku
Nohová, Vladislava ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se věnuje specifičnosti výuky hry na klavír dětí předškolního věku. Uvádí do souvislostí poznatky vývojové psychologie, hudební psychologie a klavírní metodiky s jejich odrazem v praktické výuce hry na klavír. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které vychází ze stěžejních publikací vývojové a hudební psychologie v České republice, teoretických prací současných klavírních pedagogů, klavírních škol a dotazníkového šetření provedeného v rámci zpracování diplomové práce. První kapitola se zabývá úrovní psychického vývoje dítěte předškolního věku a jejím odrazem v klavírní výuce. Druhá kapitola pojednává o úrovni hudebních schopností dítěte v témže věkovém období. Kapitola třetí pak nastiňuje další specifika ve výuce předškolního dítěte, věnuje se osobnostem žáka a učitele jakožto hlavním tvůrcům vyučovacího procesu, zmiňuje se o metodách používaných při výuce a v neposlední řadě i o úloze rodičů při hudebním vzdělávání jejich dítěte. Čtvrtá kapitola shrnuje metodické postupy vybraných klavírních výukových materiálů vhodných pro výuku žáků předškolního věku. Závěrečná kapitola doplňuje práci o názory pedagogů klavírní hry na problematiku výuky dětí předškolního věku.
Clara Schumannová. Žena, umělkyně, pedagožka
Šanderová, Jitka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem Clary Schumannové (1819 - 1896), významné německé koncertní klavíristky 19. století, mapuje její skladatelský odkaz a zabývá se i jejím pedagogickým působením. Skrze život této neobyčejné ženy, jejích přátel a současníků práce poskytne hlubší vhled do celkové hudební atmosféry 19. století, v rámci které osvětlí její význam a vliv na evropské klavírní umění.
Klavírní školy současnosti a jejich využití v praxi na ZUŠ
Kroupová, Veronika ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Bc. Veronika Landkammerová Abstrakt díla Diplomová práce Klavírní školy současnosti a jejich využití v praxi na ZUŠ pojednává o nejrozšířenějších a pro výuku nejvhodnějších klavírních školách v Čechách. Při posuzování škol vychází z nových směrů přelomu 19. a 20. století, jejichž jedním z prvních průkopníků byl Ludwig Deppe. Jedná se především o vytváření hudebních představ a potřeby váhy paže během hry. Odsuzuje tak starou metodiku a udává příklady. V první části práce je popisován vývoj klavíru jako nástroje a s ním spojený vývoj klavírních škol. Jen za pochopení historických změn v tomto vývoji je možno také pochopit snahu tolika velkých osobností o vytvoření výlučně klavírní školy. Vzhledem k tomu, že klavír je poměrně mladým nástrojem, není divu, že i jeho metodika vyučování je stále živým tématem a nutno podotknout, stále ještě ne zcela prozkoumaným. Další části jsou již věnovány konkrétním klavírním školám, které se běžně používají na ZUŠ včetně příkladů metodicky překonaných škol. I ty jsou bohužel dodnes mnohými pedagogy hojně využívány. Znovu ale připomeňme, že samotné skladby odsouzeníhodné velice často nejsou, je to především onen metodický postup školy. Naproti tomu práce udává příklady těch škol, které jsou více či méně pro vyučování vhodné. Uvádí jejich kladné a záporné stránky, pojednává o...
Comparative Analysis of Arrangements of Armenian Folk Tunes for the Piano by Armenian Composers
Agopian, Vartan ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Armenian music of today is largely influenced by Armenian folk music. Composers such as Sayat Nova and Gomidas Vartabed have left behind numerous tunes that are still sung today by Armenians whether in Armenia or the Armenian diaspora. This thesis comparatively analyzed piano arrangements of Armenian folk tunes by Armenian composers. The aim of this thesis is bifold: to find elements of piano arrangements that are commonly used by different composers and to introduce the riches of Armenian music to the Czech and International music communities. The comparative analyses revealed the existence of elements such as orchestral simulations, melodic and rhythmic variations, representations, composing introductions, and different accompaniment styles among the arragements of the same folk tunes by different composers or different folk tunes by the same composer at different levels of difficulty. Hence, the first aim of this thesis was verified, with the hopes of the second aim also being met and Armenian music being spread to all musical circles around the world. KEYWORDS Armenian music, folk tunes, arrangements, analysis, composers

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.