Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vybraných antropomotorických ukazatelů vojáků Hradní stráže
Procházka, Josef ; Přívětivý, Lubomír (vedoucí práce) ; Jebavý, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá analýzou vybraných antropomotorických ukazatelů, příslušníků vojenského útvaru Hradní stráže. Těmito ukazateli jsou tloušťka kožní řasy, měřená na čtyřech místech těla, úroveň držení těla a výkon ve výročním přezkoušení z tělesné přípravy. Doplněna je o dotazníkové šetření, zjišťující vztah vojáků k pohybové aktivitě. Teoretická část popisuje vojenský útvar Hradní stráže, metody měření tloušťky kožní řasy, hodnocení držení těla, ale také strukturu a obsah tělesné přípravy vojáků Armády České republiky. Praktická část obsahuje metodický postup práce a v závěru analýzu získaných údajů. Na základě analýzy výsledků byla vypracována doporučení pro vedoucí pracovníky, na kterou složku fyzické výkonnosti, by se měli ve výcvikových hodinách tělesné přípravy zaměřit. Výsledky ukazují, že většina vojáků strážních jednotek Hradní stráže se pohybuje v rozmezí normálních (průměrných) hodnot množství podkožního tuku. Přesto, u více než 10 % vojáků bylo zjištěno nadprůměrné množství tukové vrstvy v podkoží. Držení těla má téměř 90 % testovaných na dobré úrovni, avšak vychýlení horizontální osy ramen se potvrdilo u 78 % testovaných vojáků. Změny v hodnocení disciplín výročního přezkoušení z tělesné přípravy v roce 2011, měly za příčinu, že rozložení výsledků mezi jednotlivé stupně hodnocení, vedlo...
Webové stránky pro podporu ergonomie
Fafejta, Martin ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapování počítačových učeben z pohledu ergonomických pravidel a přiblížení ergonomických zásad uživatelům internetu srozumitelnou formou. Teoretické znalosti nutné k vytvoření práce jsou získány z literatury vztahující se k tématu ergonomie a hygieny práce, přičemž důraz je kladen na ergonomii práce s počítačem a také na ergonomii učebny výpočetní techniky. V praktické části bylo několik počítačových učeben zhodnoceno z hlediska ergonomie. Výstupem práce jsou webové stránky obsahující ergonomické zásady a doporučení a také diagnostickou aplikaci sloužící ke zhodnocení a případně zlepšení ergonomické situace návštěvníka.
Nástroje pro 3D modelování ve výuce stereometrie
Taušová, Jana ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
NÁZEV: Nástroje pro 3D modelování ve výuce stereometrie AUTOR: Bc. Jana Taušová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Josef Procházka, Ph.D. ABSTRAKT: Stěžejním tématem diplomové práce je možnost podpory výuky stereometrie prostřednictvím vybraného programu pro 3D modelování. Teoretická část práce vymezuje stereometrii jako oblast matematiky, zabývá se prostorovou představivostí jako stěžejní schopností pro tuto oblast matematiky a předkládá možnosti využití programů. Praktická část je uvedena šetřením, které zjišťuje stav využívání prostředků ICT na českých středních školách. Následuje přehled programů, které lze pro podporu výuky doporučit, a návrh metodiky pro konkrétní část stereometrické látky. Za účelem zjištění, nakolik jsou teoretické závěry použitelné ve školní praxi, je navržená metodika v poslední části práce ověřena ve třídách sedmého ročníku osmiletého gymnázia KLÍČOVÁ SLOVA: nástroje pro 3D modelování, podpora výuky pomocí ICT, prostorové vidění, stereometrie
Nové trendy v oblasti webových technologií
Krotil, Martin ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Procházka, Josef (oponent)
Práce se zabývá novými trendy v oblasti webových technologií úzce souvisejících s (X)HTML. Teoretická část práce seznamuje se základními pojmy webových technologií, charakterizuje historický vývoj technologie (X)HTML v souvislosti s nejbližšími přidruženými technologiemi, a představuje nové možnosti technologie HTML5 a CSS3. Praktická část popisuje návrh, funkcionalitu a technické řešení konkrétních příkladů, které demonstrují vybrané přínosy technologií HTML5 a CSS3 v oblasti vývoje výukových webových aplikací.
Možnosti interaktivní tabule ve výuce
Kalousová, Petra ; Lustig, František (vedoucí práce) ; Procházka, Josef (oponent)
NÁZEV: Možnosti interaktivní tabule ve výuce ABSTRAKT: Diplomová práce je zaměřena na využití didaktické techniky, konkrétně interaktivní tabule, ve výuce matematiky na ZŠ a SŠ. Teoretická část práce je věnována jednotlivými typům tabulí a softwarů různých firem. Seznamuje se základy práce na této tabuli a možnostmi jejího využití při výuce matematiky. Práce také obsahuje zpracované a v praxi odzkoušené výukové hodiny, vytvořené v softwaru ACTIV Studio, pro vybrané téma z učiva matematiky - Množiny. Tento materiál by měl být inspirací pro pedagogy při počáteční práci s interaktivní tabulí. KLÍČOVÁ SLOVA: informační a komunikační technologie, interaktivní tabule, ACTIV Studio, matematika, moderní způsob výuky
Využití interaktivního prostředí www pro konstruktivní a projektové vyučování
Jeřábek, Tomáš ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Brdička, Bořivoj (oponent)
Hlavní těžiště diplomové práce spočívá v navržení interaktivní webové aplikace, resp. prostředí, podporující projektové a konstruktivní vyučování s využitím multimediálních technologií. Práce se v první části zabývá jednotlivými aspekty edukačního procesu ve vztahu k ICT, na jejichž základě jsou vymezena teoretická východiska návrhu aplikace. Následující část práce předkládá pohled na vlastní návrh, strukturu a funkční princip navrhované výukové aplikace. Práce neopomíjí fázi ověření zmíněného návrhu skrze nasazení aplikace do výuky formou výukového projektu. Z vyhodnocených informací a zkušeností během nasazení do výuky vycházejí jak náměty k dalšímu rozpracování výukové webové aplikace, tak shrnutí možností využití tohoto prostředí ve výuce, především na druhém stupni základní školy.
Tvorba interaktivních výukových objektů v autorském prostředí
Sychra, Mikuláš ; Štípek, Jiří (oponent) ; Procházka, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce rozpracovává oblast autorských prostředí a vývoje interaktivních výukových objektů. Těžiště spočívá v nalezení vhodného autorského prostředí pro tvorbu interaktivních výukových materiálů a navržení originálních objektů, podporujících využití interaktivních tabulí. Práce se v první části zabývá vztahem ICT a současného vzdělávání, mapováním dostupných autorských nástrojů a rozpracovává problematiku tvorby interaktivních aplikací, na jejímž základě jsou vymezena teoretická východiska pro návrh vlastních objektů. Další část popisuje návrh struktur a funkcí těchto objektů a jejich pilotní nasazení do praxe, resp. ověření jejich vlastností v reálných podmínkách. Ze získané zpětné vazby a zkušeností během pilotního nasazení pak vycházejí náměty k ladění, úpravám a rozšíření objektů. V závěru jsou popsány možnosti dalšího využití vlastních interaktivních objektů ve výuce a je zhodnocen jejich reálný přínos. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Podpora výuky matematiky na internetu
Křečková, Tereza ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumání možností pro podporu výuky matematiky na internetu. Úvodní část práce se věnuje teorii, konkrétně charakteristice obsahu učiva matematiky na 1. stupni základní školy a matematickým hrám. V dalším textu jsou navržena kritéria na hodnocení výukových www stránek a na jejich základě je provedeno hodnocení současného stavu. Výstupem hodnocení je identifikace oblastí matematiky, které nejsou dostatečně zastoupené a které mohou být využity jako námět pro zpracování vlastního řešení. V praktické části práce je popsána tvorba výukové hry pro slovní úlohy o čase v prostředí Macromedia Flash. Závěrečnou částí celé práce je testování hry s dětmi, ze kterého vyplývá hodnocení předložené hry a také návrh možných vylepšení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.