Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hry a říkadla pro předškolní taneční výchovu
Bartlová, Michaela ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; RÁKOSNÍKOVÁ, Jiřina (oponent)
Tato práce zprostředkovává ucelený pohled na lidové tradice, zvyky, hry, písně a básně se zaměřením na předškolní výchovu a výchovu v 1. a 2. třídách základních škol. Celá práce je rozdělená na čtyři období, a to na jaro, léto, podzim a zimu. V každém období jsou vysvětleny základní tradice a zvyky, dále pak ukázky básní a písní nejčastěji z knihy Karla Plicky Český rok. Na konci každého období jsou uvedeny hry, které se v tomto období hrály. Některé hry nejsou lidové, ale i přesto jsou do práce zařazeny, protože jsou nejvíce rozšířené a známé. U mnoha her jsou sepsány moje poznatky a praktická doporučení anebo různé herní úpravy.
Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení
Rubková, Hana ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (oponent)
Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení není příliš známé a rozšířené. Tato práce se zabývá vzděláváním osob s tělesným, mentálním, nebo smyslovým postižením či znevýhodněním. V práci se pokusím představit základní způsoby přístupu k osobám s postižením, prvotní návody pro práci na tanečním sále, ale i možnosti jak s takovými jedinci jednat a jak je připravit na veřejná představení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, ve kterých se postupně seznamujeme s klasifikací různých postižení a poruch (podle druhů, stupňů, podle doby jejich vzniku), s osobami s různými druhy postižení a přístupu k nim. Dále jsou v práci uvedeny možnosti vzdělávání a samotné práce pedagogických pracovníků v tomto odvětví tance. V práci je popsána důležitost asistentů pro osoby s postižením na lekcích tance a při veřejných vystoupeních. Hlavní část práce je věnována pomocným cvičením, relaxaci, terapii, tanečním hodinám a veřejným prezentacím s osobami s postižením. Cílem práce je vytvořit prvotní nápomoc v podobě textu pro taneční pedagogy tak, aby se takový pedagog nezalekl případného uchazeče o taneční vzdělávání, jež má některý typ postižení. Často je zapotřebí uvědomit si, že jde pouze o počáteční nejistotu z neznámého. Osoby s postižením jsou velmi otevřené a je naplňující s nimi pracovat.
Jak správně upravit stravovací návyky pro každodenní zátěž tanečníka
Tomášková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ČERNÁ, Jana (oponent)
Moje magisterská práce se zabývá problematikou stravování v tanečním světě. Je to téma velmi obsáhlé, já jsem se však zaměřila pouze na dospělé tanečníky, jak jim pomoci najít vyvážené stravování k podpoření maximálního fyzického výkonu. Neméně obsáhlé a důležité téma týkající se mladých, dospívajících tanečníků a taktéž výskytu nejrůznějších onemocnění v tanečním světě je námětem prací jiných studentů. Snažila jsem se pro tuto práci vycházet ze sportovních teorií a doporučení, poněvadž požadavky na fyzické výkony tanečníků jsou s výkony sportovců zcela srovnatelné.
Jak vyučovat společenský tanec
Kolda, Michal ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Magisterská práce navazuje na bakalářskou práci Metodika výuky společenského tance a je zaměřena na druhou etapu výuky. Zabývá se popisem metodických postupů při výuce jednotlivých tanců a tanečních figur v kurzu společenského tance pro pokročilé. Komentovány jsou možné problémy při výuce a časté chyby.
Využitie princípov folklóru vo fyzickom divadle
Talaga, Martin ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Folklór a Fyzické divadlo sú zdanlivo nezlučiteľné pojmy, ktoré na prvý pohľad spolu vôbec nesúvisia. Folklór však disponuje nekonečným množstvom výrazových prostriedkov vďaka ktorým je možné prinavrátiť divadlu niečo z jeho rituálneho pôvodu. Využitie folklóru je zaujímavé a dôležité hlavne z dôvodu jeho synkretizmu - zahŕňa totiž drobné rituály, hru, hudbu, tanec, pieseň aj hovorené slovo. Doposiaľ sú tieto cenné umelecké pramene používane v súčasnom umení len veľmi okrajovo. Spoločnosť si zvykla, že tento typ umenia je predstavovaný len folklórnymi súbormi, či už menšieho lokálneho charakteru v podobe amatérskych ľudových súborov alebo väčších profesionálnych telies. Využitie folklóru však ponúka ďaleko väčšie možnosti, pretože princípy ktoré boli v minulosti používané a funkčné sú aj dnes veľmi aktuálne ako to už v minulosti naznačili niektorí teoretici divadla. K týmto zisteniam sme dospeli na základe pozorovania umelcov a umeleckých skupín, ktoré sa už pokúsili zahrnúť folklór v svojich súčasných prácach a na základe skúseností pri vlastnej tvorbe.
Práce uměleckého vedoucího ve folklorním souboru
Škubalová, Tereza ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Moje diplomová práce je zaměřena na roli uměleckého vedoucího folklorního souboru. Vzhledem k obsažnosti tématu se práce dotýká především souborů z Moravského Slovácka a Valašska. Shrnuje poznatky o práci uměleckého vedoucího, které byly získány z dostupné literatury i z vlastní zkušenosti. Popisuje vznik folklorních souborů a jejich roli v moderní společnosti. Obsahuje rozbor práce uměleckého vedoucího z pohledu různých profesí a charakterizuje jeho osobnost. Dále se zabývá vzděláváním uměleckých vedoucích. Poslední část je věnována praktické ukázce nácviku nové choreografie
Metodika výuky společenského tance
Kolda, Michal ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ZILVAROVÁ, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem společenského tance. Zahrnuje první historické společenské tance, mnoho dalších tanců, které ovlivnily současnou podobu dnešních společenských tanců, až po nahlédnutí do dalšího vývoje tohoto stylu tance.
Proměny lidového tance v jižních Čechách
Dastychová, Barbora ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Janotová, Alice (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o jižních Čechách. Popisuji zde regiony Táborsko, Prácheňsko, Blata, Doudlebsko a Vysočinu. U každé z těchto oblastí uvádím rozlohu, ztručnou charakteristiku, lidové kroje a největší část mé práce věnuji jihočeskému lidovému tanci. Z každé oblasti jsem vybrala několik lidových tanců, které jsem zde popsala krok po kroku dle taktů. S původními prameny jsem pracovala velice opatrně, tak abych zachovala originalitu a myšlenku původních autorů.
Taneční aktivity dětí školního věku 11 - 15 let
Kubátová, Renata ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Na základě zmíněných bodů obsahu se v této diplomové práci pokusím vytvořit náhled na nabídku současných pohybových aktivit pro děti staršího školního věku, které se nechtějí stát profesionálními tanečníky, ale chtějí se tanci věnovat.
Funkce chodidla v tanci
Janíčková, Lucie ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Čumpelík, Jiří (oponent)
Magisterská práce je zaměřena na funkci chodidel v tanci a jejich následné ošetření. Mohla by být návodem pro tanečníky i pro pedagoga tance, jak se správně starat o své nohy a věnovat jim pravidelnou péči. Chodidlo je jedním z hlavních nástrojů tanečníka, a proto by se s ním mělo podle toho zacházet. Cíl práce Cílem práce je důraz na funkci a zdraví chodidel pro tanečníka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.