| |
| |
|
Řízení chapadla robotického ramene
Luža, Radim ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem regulátoru síly pro robotické chapadlo Schunk PG70. V první části popisuje vlastnosti, elektrické zapojení, propojení s řídícím systémem a testování chapadla. V druhé části potom práce popisuje návrh a implementaci softwarové regulace síly stisku a rozpoznávače materiálu s využitím robotického chapadla. Součástí práce je také popis provedených experimentů a shrnutí skutečných experimentálně zjištěných vlastností regulátoru.
|
|
Důvěra a reputace v distribuovaných systémech
Malačka, Ondřej ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat agentní systém, zabývající se obchodováním se sportovci. Na tento systém bude možné aplikovat principy důvěry a reputace. Implementace tohoto systému je realizována v jazyce pro programování agentů Jason. Agenti zde vystupují jako manažeři týmů. Jejich hlavním cílem je co největší finanční zisk týmu. Prostředí agentů se mění odehráváním zápasů mezi jednotlivými týmy. Na základě odehraných zápasů, mohou manažeři zhodnotit cenu konkrétních hráčů pro tým a obchodovat s hráči tak, aby to týmu přinášelo co největší zisk. V systému se ovšem mohou vyskytovat nedůvěryhodní agenti, kteří se snaží svým nekorektním jednáním nadhodnotit hráče. V rámci diplomové práce budou provedeny experimenty s cílem porovnat přínos aplikace principů důvěry a reputace.
|
|
Modelování umělého života
Žák, Jakub ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací umělého života pomocí umělých BDI agentů. Pro účely práce je vytvořen virtuální svět, do kterého jsou agenti umístěni. V systému figuruje 5 různých druhů agentů. Agent otec, který systém řídí a synchronizuje. Dále pak agenti výrobce, prodavač, policista a zloděj. Model systému je vytvořen pomocí návrhové metodologie Prometheus. Systém je naprogramován v jazyce Jason, který je implementací jazyka AgentSpeak.
|
|
Klientská aplikace pro službu vyhledávání a řešení shody zdrojových kódů
Knapek, Petr ; Zbořil, František (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Plagiátorství a shody ve zdrojových kódech jsou v dnešní době narůstajícím problémem. Cílem této práce je zhodnocení služby Protex od společnosti Black Duck Software, Inc. a jejího uživatelského rozhraní. Na základě tohoto zhodnocení pak vytvořit nového, alternativního klienta usnadňujícího práci a nabízejícího automatizaci. Při vývoji klienta byl použit programovací jazyk Java a jeho technologie pro vytváření grafického rozhraní knihovny Swing a vícevláknový přístup.
|
| |
|
Simulátor komplexního splátkového kalendáře
Veselý, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vztahy z oblasti finanční matematiky týkající se poskytování spotřebitelských a hotovostních úvěrů. Práce se zaměřuje především na problematiku různých typů splácení, úročení a generování splátkových kalendářů. Produktem analýzy těchto matematických principů je simulátor splátkového kalendáře, jenž byl vyvinut pro testovací a konfigurační účely ve společnosti HCI (Home Credit International).
|
|
Sociální síť pro dotazníkové průzkumy
Huvar, Lukáš ; Zbořil, František (oponent) ; Hrubý, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a implementovat aplikaci pomocí experimentální knihovny CloudKit. Tato aplikace bude sloužit jako sociální síť pro komunitu zadavatelů a respondentů dotazníkových průzkumů. Implementovaná socialní síť je otestována na skupině uživatelů, kteří se podílejí na chodu této sítě. Přínosem této práce je testování knihovny CloudKit a její využitelnosti pro sociální sítě.
|
|
Problém obchodního cestujícího
Šůstek, Martin ; Snášelová, Petra (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na úpravu známých postupů ACO a GA s ohledem na zvyšování efektivity nalézaných řešení. Jsou zde prezentovány dva nové přístupy pro řešení TSP. Pomocí jednoho z nich lze také vytvořit počáteční populaci pro GA. Je uveden konkrétní návrh programu a v příloze pak i jeho implementace v jazyce Java. Aby se zlepšila efektivita řešení, jsou navržené a implementované lokální optimalizace. Po uplynutí předem stanoveného strojového času jsou mezi sebou porovnány minimální vzdálenosti dosažené zvolenými metodami. Experimenty jsou provedeny na sadách s různými počty míst, konkrétně od 101 až po 3891.
|