Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Max Reger a jeho významná umělecká přátelství, která výrazně ovlivnila jeho houslovou tvorbu.
Kvita, Ondřej ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Matoušek, Bohuslav (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Ve své diplomové práci nahlížím na osobnost Maxe Regera zejména ve vztahu ke královskému nástroji - houslím. Reger věnoval ve své době mnoho svých skladeb slavným houslovým virtuózům. Převážně se ve své práci zabývám Regerovým významným přátelstvím s houslisty - Adolfem Buschem a Henri Marteauem, kteří měli bezpochyby velký vliv na jeho tvorbu. V závěrečné části práce se zabývám také jeho přátelstvím s Českým kvartetem - souborem, který také provedl mnoho Regerových komorních děl.
Přínos Leopolda Mozarta k vývoji houslové techniky
Mašlaňová, Magdaléna ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Panocha, Jiří (oponent) ; Matoušek, Bohuslav (oponent)
tato práce se zabývá přínosem Leopolda Mozarta k vývoji houslové techniky. Je rozdělena do pěti kapitol. Pátá kapitola obsahuje šest podkapitol. První kapitola se zabývá ranými dějinami houslí, další kapitola obsahuje pojednání o prvních houslových návodech. Třetí kapitola je věnována osobnosti Francesca Geminianiho. Další kapitola představuje životní osudy Leopolda Mozarta a poslední hovoří o Důkladné škole na housle a uvádí její charakteristiku. První podkapitola se věnuje houslím, jejich údržbě a dalším základním informacím, následující podkapitola pojednává o hudebním značení, intervalech a ladění. Další podkapitola rozebírá držení houslí a smyčce, ve čtvrté se mluví o pravé ruce, smyčcích a artikulaci, pátá obsahuje problematiku vibráta, mor´dentu a trylku a poslední se věnuje levé ruce a systému poloh. Práce obsahuje konkrétní ukázky, příklady a poznámky pod čarou.
Fiddle music - úloha houslí v americké lidové hudbě
Žák, Josef ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (oponent) ; Hůla, Pavel (oponent)
V této práci pojednávám o nezastupitelné úloze houslí v americké country music. Zybývám se jednotlivými styly fiddle music : old-time, bluegrass, Irish & Scottish, French-Canadien, Texas contest style, Western swing a o moderních stylech . Zmiňuji se o nejvýznamnějších fiddle music. Touto prací chci přiblížit toto nepříliš známé téma a vyzdvihnout některé přínosné vlivy tohoto hudebního odvětví na přirozený hudební rozvoj každého houslisty, zejména improvizační schopnosti interpretů.
Život a dílo Jeana Sibelia
Vacek, Kristian ; Kotmel, Bohumil (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Život a dílo Jeana Sibelia se zaměřením na faktografický popis nejvýznamnějších děl a také na jeho důležité životní etapy.
Houslový virtuos Váša Příhoda
Týml, Martin ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Matoušek, Bohuslav (oponent)
Magisterská práce " Houslový virtuos Váša Příhoda" je zaměřena na osobnost velkého českého houslisty první poloviny 20. století. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol a jejich částí.Úvod seznamuje čtenáře s houslemi jako hudebním nástrojem a hudebním cítěním obyvatel českých zemí v průběhu staletí. První kapitola je rozdělena na sedm podkapitol, ojednávám v ní o profesním životě Váši Příhody, druhá je jakýmsi pohledem do Příhodova osobního života. Třetí kapitola nabízí rozbor Příhodovy hry na housle a srovnání jeho stylu se současným stylem hry na základě nahrávek. V závěru shrnuji všechny své myšlenky a uvedené informace. Práce obsahuje seznam použité literatury a multimediální přílohy.
Isaac Stern - život a dílo
Vilánková, Petra ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Messiereur, Petr (oponent)
Bakalářská práce Issac Stern - život a dílo pojednává o slavném houslistovi Issacu Sternovi, který žil letech 1920 - 2001 ve Spojených státech amerických . Kromě bohaté koncertní činnosti se také aktivně věnoval propagaci a podpoře umění. Zasloužil se o zachování slavné Carnegie Hall v New Yorku a byl mnoho let jejím ředitelem. Vyhledával mladé tladé talenty a podporoval je v začátcích jejich kariéry. Kromě sólového hraní se také hodně věnoval komorní hře, byl členem slavného Istomin- Rose Tria.
Fernando Sor, jeho současníci a rozbor skladby Variace na Mozartovo téma, op. 9
Pavlíček, Adam ; Zelenka, Milan (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Fernandu Sorovi, který byl slavným kytarovým virtuozem a skladatelem. Patřil k první generaci velkých kytarových sólistů, kteřípoložili základy pro nástroj dnes zvaný klasická kytara. Jejich díla stále patří k základnímu repertoáru profesionálních kytaristů. Jedna z nejslavnějších skladeb z této doby jsou Sorovy " Variace na Mozartovo téma " op. 9, které jsou analyzovány v poslední části práce. První kapitola je o životě a díle Fernanda Sora. Druhá je o jeho nejdůležitějších současnících a poslední je anlýzou Sorovi skladby " Variace na Mozartovo téma " op. 9. Zde je obecně o přístupu k interpretaci až po detailní rozbor skladby samotné.
Úloha violy v Šostakovičově komorní tvorbě.
Šušlík, Petr ; Pěruška, Jan (vedoucí práce) ; Malý, Lubomír (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce zachycuje mé osobní hudební dojmy z poslechu kvartetní tvorby Dmitrije Šostakoviče a jejich tématickou provázanost. U některých děl jsem provedl také formální a interpretační rozbor. Vložené obrázky mapují především exponovaná místa z violových partů vybraných kvartetů. V části o violové sonátě jsem citoval úryvek z knihy N.V. Lukjanovové - Šostakovič s názvem " POslední opus".
Úkoly interpreta v Adagiu g moll J.S.Bacha 1001
Pustějovský, Ondřej ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Matoušek, Bohuslav (oponent)
Tato písemná práce si klade za cíl popsat některé možnosti interpretačního výkladu Bachova notového zápisu v Adagiu ze sonáty pro sólové housle č. 1 g moll. Ze struktury zápisu a z obsahu je zde dedukován a vypracován dynamický plán, artikulace, agogika, frázování , změny v barvě tónu a vibrato. Tato práce mimo jiné hledá racionální vysvětlení , proč afektová teorie ustálila některé hudební postupy v tom smyslu, že vyvolávají v člověku určité pocity, nálady nebo duševní stavy. Je zde však obsažen i sensualistický a empirický pohled na tuto problematiku, protože za Bachova tvůrčího období už se promítaly do hudební řeči jak vlivy racionalismu, tak sensualismu a empirismu. Na přelomu renesance a baroka začala vystupovat z polyfonického přediva vertikální harmonie, hlasy se zdvojovaly ( basso continuo), osamostatnil se 1 vedoucí hlas. Flerentská camerata v podsatě odvrhla polyfonii a trvalo nějakou dobu, něž se polyfonie začala v hudbě znovu výrazně uplatňovat. Tentokrát ovšem byla jejím podkladem harmonie a ne čistě kontrapunktická technika. Proto se autor této práce zabývá především hudebním výrazem na podkladě harmonického napětí ( tato práce obsahuje i harmonický rozvoj). Vedle toho se zabývá i poyfonickým rozborem. Grafické znázornění rozsahu jednotlivých dílů a oddílů, rozpis metodických linek a Bachův urtext se nachází v přílohách.
Problematika osobnosti a díla Nicola Paganini
Mikami, Wataru ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o N.Paganinim, jeho životě, dílech a především o op. 24 Caprices pro sólové housle. Srovnal jsem několik vydání, zejména jsem studoval Henleho Urtext vydání Caprices, které je nejnovější a nejpřesnější. Práce dále pojednává o způsobu interpretace tohoto díla. Porovnal jsem několik nahrávek vynikajícíh houslistů, což bylo inspirací pro moje studium Caprices. Prostudoval jsem i uvedenou literaturu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.