Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítačový hardware ve vzdělávání informatických předmětů
Fiala, Marek ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá současným stavem výuky počítačového hardware a jejím hlavním cílem je posoudit úlohu a přínos zařazení tématu do školního kurikula všeobecně zaměřených škol. Klíčovými aspekty posouzení jsou postavení tématu v rámci informatických předmětů a ve vztahu k ostatním výukovým předmětům, ukotvení v relevantních kurikulárních dokumentech České republiky, postoje a očekávání žáků vzhledem k výuce počítačového hardwaru zjišťované dotazníkovým šetřením a porovnání školní výuky se zpracováním tématu v odborné literatuře. Hlavním výstupem práce je konstatování současného stavu výuky počítačového hardware na víceletých gymnáziích a doporučení dalšího vývoje s ohledem na žákovské postoje a motivaci a variabilní výukové metody, které téma nabízí. Klíčová slova Informatika, počítačový hardware, kurikulum, výukové metody, kurikulární dokumenty ČR, žákovské postoje, motivace
Možnosti aplikace konstruktivistických přístupů v rámci výuky informatických předmětů na základní škole
Feber, Martin ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Předmětem diplomové práce je zkoumání možností aplikování konstruktivistických přístupů ve výuce informačních předmětů na základní škole, resp. V 1. - 4. ročníku víceletého gymnázia. Práce mapuje současnou situaci na školách ve výuce informatiky. Zahrnuje hlavní teoretická východiska konstruktivismu včetně souboru doporučení, principů a principů pro výuku vybraného oboru informatiky. Tyto teoretická východiska ověřuje akčním výzkumem v rámci praktické výuky počítačové grafiky.
Negativa vstupu ICT do výchovy a vzdělávání
Kučera, Martin ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou negativních vlivů informačních a komunikačních technologií souvisejících s výchovou a vzděláváním. Prezentovány jsou negativní dopady v oblasti zdravotní a sociální, které se vyznačují častým výskytem nebo závažností. Důraz je v práci kladen na kognitivní funkce, především soustředění a paměť. Podrobně jsou zkoumány negativní efekty, které mohou mít za následek zhoršení schopnosti učení žáků. Jsou identifikovány možné situace použití a aspekty ICT, které mají tato negativní působení. Téma je rozvíjeno o možná opatření, která lze využít k prevenci, zmírnění nebo odstranění některých z těchto vlivů. Pomocí empirické části jsou ověřeny některé prezentované negativní dopady informačních a komunikačních technologií související převážně se školní efektivitou žáků a jsou určeny další možnosti k redukci těchto dopadů.
Maturitní softwarové projekty
Beránek, Martin ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku hodnocení kvality maturitních softwarových projektů. V rámci textu je vymezen pomocí průzkumu zdrojů rozdíl mezi praxí a vedením projektů na modelové škole. Na základě toho je sestaven akční zásah v podobě předání materiálů členům akční skupiny, kterou tvoří vyučující vedoucí projekty. Materiály se snaží doplnit chybějící témata, které nebylo možné dohledat v ŠVP modelové školy. Pro hodnocení projektů je vytvořena hodnotící metodika, která čerpá z kvalitativních ukazatelů používaných v praxi. V rámci reflexe je potom vyhodnocen dopad akčního zásahu na studenské projekty. Dopady takto provedeného akčního zásahu na modelové škole nebyly významné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití prostředků rozšířené reality v oblasti vzdělávání
Jeřábek, Tomáš ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Štípek, Jiří (oponent)
Předmětem disertační práce je zkoumání fenoménu rozšířené reality pojímané v kontextu didaktiky. Práce usiluje o vymezení rozšířené reality v oblasti pojmové i obsahové a její snahou je především poznat roli rozšířené reality v rámci systému technických výukových prostředků a vymezit její funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Práce vymezuje rozšířenou realitu jako technologicko- percepční koncept a stanovuje strukturu percepčních, technologických a rezultátových hledisek, která odrážejí významné parametry rozšířené reality pro dané oblasti. Práce dále zkoumá didaktická specifika rozšířené reality, definuje hlavní možné didaktické záměry pro její využití a vytváří strukturu systémů rozšířené reality z hlediska organizace výuky. S podporou empirického šetření práce definuje didaktické vlastnosti a specifika rozšířené reality v roli technického výukového prostředku. Svým pojetím představuje práce komplexní studii nahlížející na rozšířenou realitu z různých pohledů a směrů ve vztahu ke vzdělávání, ze které je možné vycházet při dalších konkrétnějších výzkumných záměrech vztahujících se k problematice využití rozšířené reality ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky
Vyhnánková, Iva ; Jeřábek, Tomáš (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Digitální malba jako specifická oblast počítačové grafiky AUTOR: Iva Vyhnánková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Tomáš Jeřábek ABSTRAKT: Digitální malba přináší do oboru umělecké tvorby nové možnosti nejen v podobě obecných výhod softwarů, jako je krok zpět a jednoduché opravy, ale i mnoho nových nástrojů, které mohou do určité míry simulovat některá tradiční média. Práce se postupně zabývá digitální malbou z pohledu jejích charakteristických vlastností, výhod a nevýhod oproti tradiční malbě a využití, následně řeší problematiku hardwarového a softwarového vybavení. V praktické části práce jsou představeny některé postupy nejen k napodobení tradičních technik, ale i k využití softwarových nástrojů k malbě technikami, které tradiční malba nenabízí. KLÍČOVÁ SLOVA: digitální malba, počítačové umění, grafický software, malba, kresba

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.