|
Typologie zákazníků (firma IKEA)
Mikšovská, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat zákaznickou typologii společnosti IKEA a na základě kvalitativního marketingového šetření zjistit, zda doposud užívaná tradiční segmentační kritéria jsou v českém prostředí dostačující. První část práce se zaměřuje na přiblížení společnosti IKEA, její historii, základní hodnoty, specifika a chování na globálním i českém trhu. Následující kapitoly jsou věnovány obecné i konkrétní segmentaci zákazníků. V praktické části jsou teoretické poznatky podloženy a vysvětlovány menším marketingovým průzkumem provedeným přímo v IKEA. Práce je doplněna fotografiemi, které dokumentují průběh marketingového šetření.
|
|
Retailing v Číně
Urbášková, Aneta ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá stavem retailingu v Číně, identifikuje trendy, které jsou aktuální a které bude země do budoucna následovat. Popisuje kulturní charakteristiky čínského spotřebitele a jejich aplikaci na retailingové prostředí. Využívá příklad zahraničních retailerů, aby popsala moderní retailingové metody a formáty. Dále se zabývá nákupními centry, vysvětluje, proč došlo k rychlému nárůstu jejich počtu a popisuje jejich specifika oproti evropským. Uvádí příklad 3 nákupních center v Číně a popisuje situaci v Shanghai jako zástupce nejrozvinutějšího trhu v Číně.
|
| |
|
Zavedení značky na trh
Kahánková, Tereza ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce popisuje teorii zavedení značky na zahraniční trh. Charakterizuje specifika trhu s vlasovou kosmetikou a podrobně se věnuje vstupu na český trh s vlasovou kosmetikou formou smlouvy o výhradní distribuci. Příkladem z praxe je postup zavedení italské vlasové kosmetiky Davines na český trh firmou Hevea, vzájemná spolupráce firmy se zahraničním partnerem a následné zhodnocení dosažených výsledků.
|
| |
| |
|
Ochrana spotrřebitele v letecké dopravě
Březina, Václav ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Hlavní důraz v práci je kladen na rozbor krizových situací, se kterými jsou spotřebitelé v leteckém provozu konfrontováni. Zároveň je provedena analýza konkrétních situací ve vztahu k existujícím normám platným na území České republiky a potažmo celé EU. Práce poskytuje jak přehled právního rámce pro dané odvětví, přehled významných institucí působících v oblasti letecké dopravy na mezinárodní úrovni, přehled možných situací, se kterými se může spotřebitel během cestování letadlem setkat, tak i postřehy a praktické ukázky a rady autora, jak se v jednotlivých situacích zachovat.
|
|
Vysoká škola ekonomická v Praze
Zmeškalová, Eva ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá analýzou strategie konkrétní firmy působící na českém trhu. Zvažuje formy její marketingové propagace, cenovou strategii i možnosti expanze do zahraničí. Detailněji pojednává o jednotlivých problémech souvisejících s její činností, kterou je zprostředkovávání služeb v zábavném odvětví. Soustředí se také na vztah firmy ke konkurenci, dodavatelům a zákazníkům.
|
| |
|
Sponzoring jako možnost zviditelnění v rámci obchodního podnikání
Patloková, Lenka ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce popisuje specifický prostředek k zabezpečení dodatečných finančních zdrojů - sponzoring. Ten v současné době prochází dynamickým vývojem jak v oblasti sporttu, kultury, vědy, charitativních akcí, tak i v dalších sférách společenského života. Praktické hledisko sponzoringu ukazuji na vzniku a průběhu basketbalového projektu. Na jednom modelu sportovního týmu jsou rozebrány různé formy propagace a strategická koncepce sponzorovaní. Analýzy hodnocení na jedné straně ekonomicky slabšího, ovšem zapáleného a nadšeného podnikatele a na straně druhé ekonomicky silnou, finančně zajištěnou společnost
|