Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ivan Galamian
Kubánková, Jana ; Matoušek, Bohuslav (vedoucí práce) ; Čepický, Leoš (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Ve své práci se zabývám osobností a hlavními myšlenkami významného houslového pedagoga 20.století. Věnuji v ní také pozornost jeho projektu Meadowmount School of Music, jeho pokračovatelům a jeho vydavatelské činnosti.
Problematika osobnosti a díla Nicola Paganini
Mikami, Wataru ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o N.Paganinim, jeho životě, dílech a především o op. 24 Caprices pro sólové housle. Srovnal jsem několik vydání, zejména jsem studoval Henleho Urtext vydání Caprices, které je nejnovější a nejpřesnější. Práce dále pojednává o způsobu interpretace tohoto díla. Porovnal jsem několik nahrávek vynikajícíh houslistů, což bylo inspirací pro moje studium Caprices. Prostudoval jsem i uvedenou literaturu.
César Franck a jeho komorní tvorba
Valentová, Helena ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Kotmel, Bohumil (oponent)
Tato práce pojednává o velké osobnosti romantické hudby 19.století Césaru Franckovi, jakožto skladateli, varhaníkovi a také hudebním pedagogovi. Velice významnou část zabírají Franckovy komorní skladby, kterým se zde dopodrobna věnuji. Je to zejména klavírní trio fis moll, klavírní trio h moll, klavírní kvintet f moll, smyčcový kvartet D dur a samozřejmě sonáta pro housle a klavír A dur. Vzhledem k četným společným rysům s komorními skladbami zmiňuji i Franckovu jedinou symfonii d moll.Dočteme se zde o skladatelově mládí, kdy byl zázračným dítětem, také o přátelství se světoznámými hudebními osobnostmi ( např. F.Lisztem) a v neposldní řadě o vrcholném období, kdy zkomponoval svá stěžejní díla. Musím zde uvést i jeho varhanní kompozice, které byly považovány za jedny z nejlepších varhanních francouzských skladeb v průběhu století a položily tak základy pro francouzský symfonický varhanní styl. Dozvíme se také, že jako varhaník vynikal Franck především dovedností improvizace, a je tak právem považován mnoha velkými skladateli za následníka J.S.Bacha.
Houslové skladby Franze Schuberta
Sedláček, Michal ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Matoušek, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá rozborem skladeb Franze Schuberta, psaných pro housle a orchestr a pro housle a klavír. První kapitola pojednává o skladatelově životě, v druhé se stručně hovoří o skladatelově komorní tvorbě. Těžiště je ve třetí kapitole, ve které se jednotlivě rozebírají všechny skladby pro housle. Též nastinuje situace, za kterých vznikaly, jejich postavení a působnost na koncertních pódiích a také se zde hovoří o problémech spojených s interpretací těchto skladeb a o situaci, proč nepatří tyto skladby mezi přední repertoárové kusy. Čtvrtá kapitola patří ke krátkému nástinu k interpretaci.
Petr Iljič Čajkovskij: Koncert pro housle a orchestr D- dur, op. 35
Hás, Ondřej ; Panocha, Jiří (vedoucí práce) ; Panocha, Jiří (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Jako téma své bakalářské práce jsem si zvolil rozbor koncertu pro housle a orchestr D dur ,op. 35 od Petra Iljiče Čajkovského- Zde se především zaměřuji na formální a technicko-výrazový rozbor. Životopis skladatele je záměrně jen zevrubný a týká se jen důležitých událostí se skladatelově životě, poněvadž na toto téma bylo již napsáno mnoho publikací.
Violin composition of Eugen Suchoň
Karová, Eva ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Čepický, Leoš (oponent) ; Panocha, Jiří (oponent)
Práca sa zaoberá životom a dielom významného slovenského hudobného skladatel ´a Eugena Suchoňa, so zameraním na jeho husl´ovú tvorbu. Súčast´ou práce je charakteristiky jeho hudobných výrazových prostredkov, spôsob výstavby jeho hudobných diel a kapitola venovaná rozboru jeho husl´ovej tvorby.
Eugéne Ysaye
Ambroš, Miroslav ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Ve své práci pojednávám o životě a díle belgického houslisty a skladatele Eugena Ysaye . Má práce je rozdělena na tyto části: 1) Úvod , 2) Životní a tvůrčí cesta umělce, 3) Skladatelský odkaz Eugéna Ysaye, 4) Interpretační přínos Eugena Ysaye 5) Závěr, 6) Seznam skladeb Eugéna Ysaye, 7) Použitá literatura
Max Bruch - Houslová a komorní tvorba
Panochová, Veronika ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
V práci najdeme stručný životopis a přehled tvorby německého skladatele Maxe Brucha, s důrazem na jeho tvorbu houslovou a komorní. Práce poodhaluje okolnosti a podrobnosti vzniku skladeb, nahlíží do Bruchova života a hledá nejsilnější vlivy na skladatelovu tvorbu. V neposlední řadě se snaží najít důvody, proč Max Bruch patří mezi méně ceněné autory své doby.
Karel Hofmann-životní a tvůrčí cesta houslisty
Lukš, Stanislav ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Čepický, Leoš (oponent)
Autor této práce se snaží pojednat o životě Karla Hoffmanna , který nemalou měrou přispěl k proslavení české kvartetní školy i hudby vůbec. Na rozdíl od většiny stávající literatury, která se zabývá v první řadě Českým kvartetem, se soustřeďuje zejména na osobu jeho primária Karla Hoffmanna a na jeho mimokvartetní aktivity i životní osudy. Snaží se položit do vzájemných souvislostí významné události v Hoffmannově životě a důležité milníky ve vývoji Českého kvarteta. S odstupem času se autor práce pokouší nabídnout známé události z nového pohledu a v neposlední řadě chce tímto vzdát hold osobnosti Karla Hoffmanna, jehož přínos v oblasti komorní hudby i sólové hry byl vskutku zakladatelský.
Rodion Sčedrin - Houslová tvorba se zaměřením pro housle a klavír
Aslamas, Alexey ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
V prvním díle své práce uvádím životopisná fakta Rodiona Shchedrina, bez kterých by bylo těžké pochopit osobnost tohoto skladatele a jeho osobitý styl. Nejdůležitějším rysem jeho tvorby je ?ruskost? ? ruská tematika, inspirace ruskou lidovou hudbou, nástroji, náměty klasických ruských spisovatelů. V druhém díle práce se jsem se zabýval samotnými děly pro smyčcové nástroje , a to především Echo Sonátou a třemi solovými koncerty ( Sotto voce concerto ? pro violoncello, Concerto cantabile ? pro housle, Concerto dolce- pro violu ).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.