National Repository of Grey Literature 43 records found  beginprevious34 - 43  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Business Plan for Master Data Management Department
Gotthardt, Martin ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Tato práce, jak již její název napovídá, je podnikatelským plánem nově vzniklého oddělení Master Data Managementu v rámci společnosti Adastra s.r.o. Hlavním cílem práce je vytvořit kvalitní dokument s vysokou vypovídací hodnotou, který splní očekávání uživatelů, a pokusit se zjistit potenciál MDM trhu v České republice a tomu odpovídající možné zisky společnosti. K tomu budou použity volně dostupné odhady poradenských a konzultačních společností. Přínosem této práce je již samotné sestavení tohoto dokumentu, protože v oddělení do této doby neexistoval v této finální podobě. Dále je přínosem doplnění podnikatelského plánu o chybějící části jako organizační struktura, nebo potenciál českého trhu MDM a následné propočty budoucích zisků společnosti. Tato práce je rozdělena do dvou částí, kdy v první jsou popsány úlohy, funkce, vlastnosti, zásady tvorby a struktura podnikatelského plánu. V druhé části je konkrétně vypracovaný podnikatelský plán. Tato praktická část ale není veřejná. Je to z toho důvodu, že obsahuje strategicky významné informace o oddělení i o společnosti.
Comparison of approaches to implementing of Data Governance
Svoboda, Ondřej ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee)
This bachelor thesis deals with Data Governance that represents a new direction in administration and management of data in an organization. The thesis characterizes general goals, principles and scope Data Governance in first two chapters, which approaches data as enterprise assets. A third chapter deals with analyzing basic components that create a key part of a program. The fourth chapter is devoted to approaching and mapping technological resources to support the program. These chapters form an introductory part that helps understand a main aim of the bachelor thesis. A description of approaches to an implementation of this method of data management by four selected suppliers is the goal of this thesis. A fifth chapter is an output of this thesis and describes approaches to the implementation of a basic pillar of the Data Governance from a perspective of selected suppliers. There are compared characteristics of these four approaches in conclusion.
Data Governance
Procházka, Martin ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Data Governance představuje nový směr v řízení dat ve společnosti, který přistupuje k datům jako k podnikovým aktivům. Tato bakalářská práce je zaměřena na popis programu Data Governance a jeho základních komponent. Cílem práce je charakteristika tohoto způsobu řízení dat a srovnání přístupů vybraných systémových integrátorů. Výstupem práce bude přehled těchto přístupů a vymezení jejich odlišností. V první části popisuji principy Data Gevernance a jeho základní komponenty. Další kapitola se věnuje organizační struktuře tohoto programu a jeho rolím. Třetí a čtvrtá kapitola rozebírá technické aspekty programu, které představují metadata a nástroje. V páté kapitole stručně popisuji implementaci a její fáze. Na závěr představím vybrané přístupy k Data Governance a popíšu jejich odlišnosti.
Aplikace Business Intelligence v telekomunikačním sektoru
Višňová, Marika ; Novotný, Ota (advisor) ; Slánský, David (referee)
Čtenář bakalářské práce z kontextu pochopí logickou souvztažnost mezi děním na trhu telekomunikačního sektoru a potřebou orientace společnosti na zákazníka a tím i na Churn management. V práci jsou popsány principy a komponenty Business Intelligence a dolování dat, které tvoří technologický základ Churn managementu. V poslední kapitole, která je věnována samotnému Churn managementu, je ukázáno jak probíhá vytvoření prediktivního modelu dle metodiky CRISP-DM, což by mělo alespoň zprostředkovaně přiblížit Churn management v praxi.
Comparison of Product Information Management software tools
Vytiska, Tomáš ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee)
This diploma thesis deals with the Product Information Management (PIM) and compares PIM software tools. Its goal is to introduce the area of the PIM systems in Czech language. Next subgoal is to define system of criteria. It is also necessary to achieve the last goal -- to analyze and compare PIM software. The method I used is the exploration of information sources; obtaining information through email communication and use of empirical knowledge to define system of criteria. The contribution of this work is the same as its goals. The work is divided into two parts. The first theoretical part deals with PIM definitions, context, functionality, architectures and PIM market developing. The second practical part involves selecting of particular PIM software tools, defining system of criteria and comparison of PIM software tools.
MMDIS A ENTERPRISE ARCHITECTURE
Hloušek, Matouš ; Gála, Libor (advisor) ; Slánský, David (referee)
Tato práce se věnuje problematice Enterprise Architecture (podnikové architektuře) a metodice vývoje informačního systému (vyvinuta na VŠE) MMDIS (Multidimensional Management and Development of Information Systems). V práci je zkoumáno zda metodika MMDIS je svým charakterem použitelná i v oblasti podnikové architektury. Pojem Enterprise Architecture zastřešuje veškeré elementy, které utvářejí podnik (či jakoukoliv organizaci) a o vztazích mezi nimi. Nahlíží na organizaci od jejich strategických cílů přes podnikové procesy a informace až po aplikace a technická řešení nezbytná pro její podnikání. Podnikovou architekturu se snažíme zachytit pomocí řady modelů a dokumentů, které vytváříme na základě konceptuálních rámců (framework). Můžeme použít již existující rámce (Zachman, FEAF, atd.) nebo vytvořit svůj vlastní. Tato práce se věnuje nejznámějším rámcům a na základě jejich rozboru definuje obecné požadavky na rámec. Metodika MMDIS je primárně určena pro vývoj informačních systémů. Její otevřený charakter a multidimenzionální přístup však vybízí k použití i v oblasti podnikové architektury. Na základě zkoumání oblasti Enterprise Architecture a rozboru nejznámějších rámců byly v této práci stanoveny obecné požadavky na rámec podnikové architektury. Metodika MMDIS pak byla konfrontována s těmito principy. Tato práce přináší zhodnocení použitelnosti metodiky MMDIS jako Enterprise Architecture rámce a v této souvislosti dále naznačuje možnosti jejího rozšíření a úprav.
Documentation of the Reporting system project, ETL standards proposal
Ptáčník, Tomáš ; Slánský, David (advisor) ; Zajíc, Ján (referee)
První část této diplomové práce je zaměřena na vymezení základních aspektů Business Intelligence a její popis, který může být určen k prostudování, jakožto úvod pro jedince této problematiky neznalé. Základní myšlenky a principy jsou vysvětlovány na názorných obrázcích. Ideje zde přednesené ale mohou dále sloužit jako ?jiný? pohled určený k dalšímu uvažování o těchto základních otázkách. Následně se práce zabývá implementací Business Intelligence v organizaci a některými souvislostmi v projektu Business Intelligence. Shrnutí doporučení uváděných v literatuře a nejen z nich vyúsťující návrhy ETL standardů jsou poslední teoretickou částí. Práce je uzavřena dokumentací k projektu Reportingového systému, resp. především části ETL, kterou autor v době psaní textu zpracovával (neveřejná část práce)
Příklady užití kontrol datové kvality
Vilímovský, Martin ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Datová kvalita je středem zájmu moderního podniku, který chce plně využít svoje ICT. Pro podnik to znamená jednotná, jasná, přesná a unifikovaná data v databázích a přesně definovaný způsob práce s daty. Podnik se pak může o data opřít při jejich zpracování v podnikových procesech a zajistit na jejich základě kvalifikovaná rozhodnutí. Pro snadnější pochopení a implementaci datové kvality klíčových dat v podniku existuje Master Data Management (MDM), který popisuje takové způsoby práce s klíčovými daty, které vedou ke zvýšení jejich kvality. MDM není jen soubor SW nástrojů, ale i způsobů chování lidí v podniku. Jedním z prostředků naplnění MDM (jak po technické tak business stránce) je respektování jasně daného způsobu pravidel (Use Cases ? Případů užití), které jsou popsány v druhé části této práce.
Data Quality Metrics
Sýkorová, Veronika ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee)
The aim of the thesis is to prove measurability of the Data Quality which is a relatively subjective measure and thus is difficult to measure. In doing this various aspects of measuring the quality of data are analyzed and a Complex Data Quality Monitoring System is introduced with the aim to provide a concept for measuring/monitoring the overall Data Quality in an organization. The system is built on a metrics hierarchy decomposed into particular detailed metrics, dimensions enabling multidimensional analyses of the metrics, and processes being measured by the metrics. The first part of the thesis (Chapter 2 and Chapter 3) is focused on dealing with Data Quality, i.e. provides various definitions of Data Quality, gives reasoning for the importance of Data Quality in a company, and presents some of the most common tools and solutions that target to managing Data Quality in an organization. The second part of the thesis (Chapter 4 and Chapter 5) builds on the previous part and leads into measuring Data Quality using metrics, i.e. contains definition and purpose of Data Quality Metrics, places them into the multidimensional context (dimensions, hierarchies) and states five possible decompositions of Data Quality metrics into detail. The third part of the thesis (Chapter 6) contains the proposed Complex Data Quality Monitoring System including description of Data Quality Management related dimensions and processes, and most importantly detailed definition of bottom-level metrics used for calculation of the overall Data Quality.
Model pro ohodnocení bonity klienta v pojišťovně
Píška, Vladimír ; Novotný, Ota (advisor) ; Slánský, David (referee)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení bonity klienta v české komerční pojišťovně. Skládá se ze dvou hlavních logických celků ? přípravy teoretického modelu bonity klienta a jeho praktického ověření na reálných datech jedné české pojišťovny. Příprava modelu bonity klienta se přidržuje postupu popsaného v metodice CRISP-DM. Postupně jsou prozkoumány současné způsoby sledování bonity klientů v českém bankovním i nebankovním sektoru a je rozebrán způsob určování bonity klienta v amerických pojišťovnách. Následuje samotné sestavování modelu bonity klienta v pojišťovně. Nejdříve jsou nalezeny oblasti ke sledování a z těchto oblastí jsou vybrány vhodné ukazatele bonity klienta. Přípravu modelu uzavírá nastavení vah u jednotlivých ukazatelů a popis sledovaných kategorií bonity klienta. Druhý logický celek se zabývá aplikací připraveného modelu bonity klienta v praxi. Popsána je fyzická architektura řešení, příprava datové základny, použitá skóringová aplikace a převedení modelu bonity klienta do této aplikace. Dalšími popsanými kroky jsou testování modelu na vzorku dat a na kompletním portfoliu klientů spolupracující pojišťovny. Výsledky jsou analyzovány a zobrazeny v grafech. Poté jsou obdržené výsledky porovnávány s očekávanými výsledky. Diplomová práce končí diskuzí k využití bonity klienta v reálných procesech pojišťovny.

National Repository of Grey Literature : 43 records found   beginprevious34 - 43  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.