Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mieczyslaw Weinberg a jeho tvorba pro violoncello.
Virglerová, Zuzana ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (oponent) ; Ericsson, Mikael (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá dílem skladatele Mieczyslawa Weinberga a zaměřuje se zejména na jeho tvorbu pro violoncello. V první kapitole jsem uvedla Weibergův životopis, aby bylo možno udělat si představu o době a podmínkách, ve kterých skladatel žil a tvořil. Druhou kapitolu tvoří Weibergovo dílo. Nejprve uvádím to nejdůležitější z jeho hudby pro celkovou představu o šíři jeho tvorby a poté představuji všechna jeho díla pro violoncello. Velmi důležitý vliv na uměleckou osobnost Weinberga měl Dmitrij Šostakovič, proto jednu část kapitoly věnuji i tomuto uměleckému dialogu. Ač je M. Weinberger u nás zatím ještě téměř neznámý, ve světě už vzniká mnoho nahrávek jeho hudby. Ty nejnovější zde pro informaci uvádím. Přikládám i odkazy na texty o jeho životě a díle. Člověkem , díky kterému můj zájem o Weinbergovu hudbu vůbec mohl vzniknout, je prof. Josef Fejgeson. Tento violoncellsta je velkým zastáncem a propagátorem Weibergovy hudby a proto bych ho ve své práci, alespoň ve zkratce, také ráda představila. Je mu věnována třetí kapitola. Abych o Weibergově hudbě nemluvila pouze teoreticky, přináším ve čtvrté kapitole jedno dílo z jeho tvorby pro violoncello, 24 Preludií pro violoncello solo, op.100. V této kapitole popisuji okolnosti vzniku díla a poté se věnuji jeho hudebnímu rozboru. Na závěr přikládám několik fotografií Weinberga a jeho přátel.
David Popper a jeho Vysoká škola violoncellové hry op. 73
Nouzovský, Petr ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
V této práci mi dovolte poukázat na violoncellistu, skladatele a kantora světového renomé - Davida Poppera. Dovoluji si vám představi svůj pohled na důležitost jeho Vysoké školy violoncellové hry op. 73, dle mého názoru nepostradatelnou součást růstu violoncellistů na celém světě. Za zajímavé považuji i porovnání jeho díla se známými skladbami jeho i autorů jiných.
Houslařská rodina Prokopů
Zemen, Jan ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (oponent) ; Veis, Daniel (oponent)
Tato práce nese v názvu houslařskou rodinu Prokopových z Chrudimi. Přesto, že jsou Prokopové jistě jedna ze zajímavých kapitol českého houslařství, dosud se neobjevila rozsáhlejší publikace o celé rodině. Tato práce si klade za cíl mapovat celý rod, popsat životopis každého člena chronologicky za sebou podle data narození. Dále také mapuje historii firmy Prokop v Chrudimi. V úvodu se práce zabývá původem houslí a houslařstvím v Itálii. První kapitola se zabývá houslařstvím v Čechách obecně a další rozsáhlejší kapitola se věnuje houslařským rodům ve východočeském kraji, s jeichž prací se Prokopové jistě mnohokrát konfrontovali. Závěr pojednává o významu rodu Prokopů nejen pro vrcholové virtuosní hraní, ale na hru amaterskou. Zmiňuje se tu například Chrudimská filharmonie.
Hudební skladatel Václav Hálek
Šimková, Marie ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou hudebního skladatele Václav Hálka. Díky rozhovorům s ním jsem mohla také zmapovat osobní postoje protagonisty. Snažím se také odhalovat motivy a inspirace jeho tvorby. Na pozadí drobných příběhů ze skladatelova života vykresluji i atmosféru doby, v níž studoval a tvořil.
Violoncello v tvorbě Johanna Sebastiana Bacha
Mašlaň, Petr ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o skladbách Johanna Sebastiana Bacha určených pro violoncello a nástroje violoncellu příbuzné. Je rozdělena do čtyř kapitol . Třetí kapitola obsahuje tři podkapitoly. První kapitola pojednává o období, které Bach strávil v Köthenu, další kapitola obsahuje stručnou stať o violoncellové hře v Itálii v 17. století a skladbách pro sólové violoncello, které jsou předchůdci Bachových suit pro sólové violoncello .Třetí kapitola je věnována obecné charakteristice violoncellových suit, druhá je analýzou čtvrté a páté suity a třetí podkapitola se zabývá šestou suitou a otázkou , pro jaký nástroj byla napsána. Poslední kapitola se věnuje Bachovým sonátám pro violu a gamba. Práce obsahuje konkrétní notové příklady a poznámky pod čarou.
Characteristics of pieces for violoncello by Slovac composers II
Verbovská, Viktoria ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Chuchro, Josef (oponent)
Vo svojej magisterskej práci som zhrnula stručný prehľad tvorby poslednej- mladej skladateľskej generácie na Slovensku pro violončelo. Sústredila som sa na ich najzávažnějšie diela, ich charakteristiku a rozbor z pohľadu interpreta
Problematika kritického vydání skladeb pro violoncello Bohuslava Martinů
Jamník, Tomáš ; Chuchro, Josef (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Veis, Daniel (oponent)
Ve své magisterské práci se zaměřuji na tři díla Bohuslava Martinů: Sonátu č. 3 pro violoncello a klavír, Duo č. 1 pro housle a violoncello a Sonatu da Camera pro violoncello a komorní orchestr. Na základě porovnání tištěných materiálů s rukopisy ( či jinými prameny) se snažím v problematickcý místech předkládat vlastní řešení.
Violoncellové sonáty v ruské hudbě 1.pol.20.století a jejich interpretace.
Týmlová, Lenka ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na ruské skladatele první poloviny 20.století a jejich sonáta pro violoncello. V úvodu seznamuji čtenáře s důvodem, proč jsem si vybrala k detailnímu prozkoumání právě tato díla. Práce se dělí na tři hlavní kapitoly podle autorů sonát. V prvních částech jednotlivých kapitol se věnuji životu skladatelů, snažím se vyzdvihnout jen ta nejdůležitější fakta, aby nebyl životopis rozsáhlý. Druhé části obsahují popisy jednotlivých děl, jejich charakteristiky a stručný náhled na jejich formu. Ve třetích se věnuji problematice interpretace těchto sonát, přináším čtenářům svůj vlastní názor na herní styl jednotlivých interpretů v rámci srovnání jejich nahrávek.
Violoncellové skladby B.Martinů
Chudý, Karel ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
V následující práci je vytvořen přehled všech koncertantních i komorních skladeb Bohuslava Martinů, v němž je violoncello dominantním nástrojem. Celé violoncellové dílo čítá sedmnáct ucelených děl, z nichž jedna ? Arietta ? je transkripcí vokálního díla. Ke každému dílu je uveden přehled základních informací o okolnostech vzniku, charakteristika díla a drobný rozbor, případně jiné zajímavosti. V této práci se některým dílům věnuji podrobněji; zpracovávám detailnější formální, harmonický i stavební rozbor. Jde o tato díla: Koncert pro violoncello a orchestr č. 1, Sonáta č. 2 a č. 3 pro violoncello a klavír, Duo pro housle a violoncello č. 2, Variace na Rossiniho téma a Variace na slovenskou lidovou píseň. Jednotlivé rozbory jsou seřazeny chronologicky podle roku vzniku. Na závěr je jako příloha uveden chronologický přehled vzniku jednotlivých skladeb v kontextu se skladbami vzniklými v nejbližším časovém období a dále výpis z katalogu skaldeb Bohuslava Martinů.
D.Šostakovič- komorní tvorba
Mayer, Jakub ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
V mojí bakalářské práci se zabývám především životem a dílem D. Šostakoviče, a to zejména pro komorní nástrojové obsazení. Na začátku jsem se životopisem snažil nastínit jednak osobní zákulisí autorova života, ale i politickou situaci v jeho rodné zemi. Kapitola o díle je důkazem, jak plodným skladatelem ,D. Šostakovič byl. Dále už následuje pouze podrobnější popis jednotlivých skladeb, které jsouo hlavním tématem mé práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.