Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 166 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Predikce na kapitálových trzích
Kudrna, Jan ; Jiří,, Polách (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím metod umělé inteligence pro predikci na kapitálových trzích. Práce obsahuje návrhy pro využití vybraných oblastí teorie chaosu a umělých neuronových sítí pro predikci na kapitálových trzích.
Diagnostika vozovky a návrh opravy
Schindler, Marek ; Pohanka, Martin (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Poruchy vozovek jsou nedílnou součástí užívání a stárnutí pozemních komunikací. Před návrhem jejich údržby a opravy je nezbytně nutné provést diagnostiku vozovky. Technické podmínky TP 82 a TP 87 popisují správné provedení diagnostických metod, způsoby jejich vyhodnocení a navrhovaní oprav vozovek. V bakalářské práci se zabývám provedením diagnostiky asfaltové vozovky s následným návrhem opravy, na silnici III/4301 v obci Nechvalín. Všechna měření, vyhodnocení, návrh opravy a fotodokumentace je součástí této práce.
Vyhodnocení hlukových emisí protihlukových povrchů vozovek
Mejzlík, Martin ; Spies, Karel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je seznámit se s problematikou protihlukových povrchů vozovek, analyzovat zdroje hluku při interakci pneumatiky s vozovkou, seznámit se s principy protihlukových koberců a jejich vlastnostmi. Součástí práce je také celkové shrnutí metod používaných pro měření hluku z rozhraní pneumatika/vozovka a vyhodnocení některých dosud provedených měření na realizovaných úsecích s protihlukovými kryty. Hlavním cílem je vyhodnocení měření v Zádveřicích u Zlína.
Analýza nákladů inženýrských staveb
Klec, Martin ; Kudrna, Jan (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem „Analýza nákladů inženýrských staveb“ se zabývá porovnáním nákladů na životní cyklus liniových staveb s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniových staveb s betonovým povrchem. V teoretické části práce je pojednáváno o cenách, nákladech, kalkulacích a rozpočtech. Následují kapitoly o historii a současném stavu, rozdělení pozemních komunikací, konstrukci vozovky, životním cyklu stavby a rozdílech mezi cementobetonovým a asfaltovým krytem. Praktická část diplomové práce je rozčleněna na tři dílčí části. V každé z nich jsou na praktickém příkladu porovnány náklady na životní cyklus liniové stavby s asfaltovým povrchem vůči nákladům na životní cyklus liniové stavby s betonovým povrchem a vše je graficky znázorněno.
Vlastnosti asfaltových pojiv vhodných pro zálivkové hmoty a asfaltové membrány
Musil, Vladimír ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V práci jsou popsány základní laboratorní vlastnosti vybraných asfaltových pojiv, které by mohly být vhodné pro zálivkové hmoty za horka a asfaltové membrány. Jedná se o silniční asfalt, polymerem modifikovaný asfalt, asfalt modifikovaný pryžovým granulátem a polymerem modifikovaný asfalt s přísadou pryžového granulátu. Vlastnosti jednotlivých pojiv byly srovnány pomocí zkoušky dynamické viskozity, penetrace jehlou, penetrace kuželem, bodu měknutí, resilience a vratné duktility.
Zkouška MSCR v dynamickém smykovém reometru
Střasáková, Monika ; Coufalík, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány laboratorní vlastnosti asfaltových pojiv ve vztahu k trvalým deformacím. V teoretické části bude vysvětlena podstata a postup zkoušky MSCR. Dále bude popsán princip empirických zkoušek: penetrace jehlou, vratná duktilita a stanovení bodu měknutí. V praktické části budou vyhodnoceny vlastnosti čtyř zkoušených asfaltových pojiv a na základě výsledků bude provedeno jejich porovnání.
Návrh nosné konstrukce ŽB objektu garáží
Kudrna, Jan ; Perla, Jan (oponent) ; Šimůnek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením nosné železobetonové konstrukce podzemního dvoupodlažního objektu garáží pro osobní automobily. V prostoru nad garážemi je navržena volná plocha s veřejným prostranstvím. Projektem byla řešena zejména vnější vodo-nepropustná konstrukce metodou bílé vany a to základová deska a obvodové stěny. Konstrukce byla navrhována jako komplexní model. Analyzována výpočetní metodou konečných prvků. Všechny vybrané prvky byly posouzeny na mezní stav únosnosti a na mezní stav použitelnosti, konkrétně na mezní stav vzniku trhlin od zatížení a vynuceného namáhání.
Nosná železobetonová konstrukce administrativní budovy
Kudrna, Jan ; Perla, Jan (oponent) ; Šimůnek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a posouzením nosné železobetonové konstrukce administrativního objektu o dvou nadzemních a jednom podzemním podlaží. Během návrhu byly vhodně kombinovány idealizované ruční modely řešených konstrukcí s komplexním modelem vybraných částí nosné konstrukce výpočetní metodou konečných prvků. Byly posouzeny prvky: lokálně podepřená stropní konstrukce nad prvním nadzemním podlažím, tříramenné schodiště a schodišťový trám. Všechny vybrané prvky byly posouzeny na mezní stav únosnosti, železobetonová stropní deska i na mezní stav použitelnosti.
Geografické informační systémy v dopravě
Souček, Václav ; Kudrna, Jan (oponent) ; Kuba,, Jaroslav (oponent) ; Kačmařík, Jaroslav (oponent) ; Macur, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku spojenou s využíváním geografických informačních systémů v dopravě. Z typů dopravy byla vybrána doprava železniční, pro svůj obrovský potenciál zejména v oblasti nákladní přepravy, ale také protože se jedná o poměrně k životnímu prostředí šetrný způsob dopravy. Této skutečnosti jsou si vědomi také představitelé Evropské unie, kteří se oblasti dopravy věnují. Evropská komise ve svých dokumentech (zelených a bílých knihách) dává důraz na rozvoj železniční dopravy a dopravy kombinované, neboť toto je cesta k zabezpečení udržitelného rozvoje dopravy. Při studiu současného stavu používaných informačních systémů vyplynulo několik problémů. Jedním z problémů je roztříštěnost na parciální informační systémy a s tím spojená silná administrativní zátěž. Tento stav pramení jednak z nedokončeného legislativního rámce, ale také z nedostatečné koncepce a povědomí na manažerských postech. Tato práce se zabývá dalšími vybranými problémy. První je oblast návrhu datového modelu topologie trati, který splňuje požadavky stanovené v legislativě a to jak evropské tak národní. Datový model byl navržen s ohledem na dostatečnou míru variability. Práce obsahuje část věnovanou implementaci tohoto datového modelu a také návrh řešení problematika související s vizualizací oblouků. Další oblastí je potom sběr geografických dat. Sběr dat je jednou z klíčových úloh při zavádění a údržbě informačního systému. Pořízení geografický dat může být zdlouhavé a nákladné. Pro je zde uveden způsob využití inerciálních měření při pořizování topologických dat. Tato metoda by mohla celý proces pořizování dat s dostatečnou přesností zrychlit a také snížit náklady, aby byly přijatelné.
Inovativní asfaltové směsi pro netuhé vozovky s použitím R-materiálu
Horáček, Daniel ; Poulík, Zdeněk (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a výrobu dvou inovativních asfaltových směsí typu VMT 22 do podkladních vrstev vozovky. Nově vyrobené směsi obsahují modifikovaná pojiva, jako jsou polymerem modifikované asfaltové pojivo PMB a asfaltové pojivo modifikované pryžovým granulátem CRMB. Teoretická část diplomové práce popisuje dosavadní stav používání R-materiálu do podkladních vrstev vozovek. Dále jsou zde popsány druhy asfaltových směsí do podkladních vrstev, používaných v ČR a v zahraničí. Závěr teoretické části se věnuje popisu R-materiálu, jeho skládkování a zpracování v míchacím centru za horka. Praktická část popisuje návrh a výrobu dvou nových asfaltových směsí typu VMT 22, do kterých je dávkováno 25 % R-materiálu za studena bez přidání jakýchkoliv oživovacích přísad. Tyto asfaltové směsi jsou poté podrobeny funkčním zkouškám (stanovení tuhosti, stanovení odolnosti vůči únavě, stanovení odolnosti vůči účinkům mrazu). Výsledky funkčních zkoušek jsou porovnány s funkčními požadavky v českém předpise TP 151. V závěru diplomové práce je pomocí programu LayEps ověřeno, že vhodným návrhem asfaltové směsi lze výrazně prodloužit životnost vozovky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 166 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.