Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Procedural Content Generation for Video Games using Open Data
Tuncel, Merve ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Games get boring when they start repeating themselves and do not offer players new content. Procedural content generation (PCG) is increasingly used to generate this content. PCG-based game design decreases the need to have a human designer or a writer to generate the content. Algorithmic creation of game content can augment the creativity of human designers and this makes it possible small so-called indie teams to create the content for their game without the big resources. In this work, the field of PCG is introduced. Application of PCG is shown through a mobile game implementation. The implementation details of the mobile game Rush Hour will be presented that makes use of Foursquare, Twitter and Mapbox APIs, which eases the content creation using open data as the input of PCG.
Implementation of a tone mapping operator for scotopic viewing conditions
Safko, Martin ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Výroba fotiek a filmov zachytávajúca nočnú scenériu, ktorá vyzerá prirodzene, je dlhotrvajúci problém od vzniku fotoaparátu. Pre vytvorenie snímku je potrebné mať dostatok svetla, ktoré v senzore fotoaparátu vytvorí merateľnú veličinu. Kvôly tomu, fotenie v noci nebolo možné kým neboli senzory dosť citlivé, avšak aj potom fotky stále nevyzerali realisticky. Filmový priemysel vyriešil tento problém manuálnou korekciou farieb v postprodukcii. Naim- plementovali sme algoritmus z článku publikovaného v SIGGRAPH 2011, ktorý je schopný na spektrálnych obrazoch tento problém vyriešiť konzis- tentne a vierohodne a rozšírili sme ho o techniku použitú z INRIA článku. 1
High-performance inverted index database
Javorský, Dávid ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Peška, Ladislav (oponent)
Cieľom práce je implementovať databázu invertovaných indexov, ktorá poskytuje zlepšenie v spracovaní netextových dát, čo je obzvlášť prínosné v niekoľkých oblastiach výskumu. Hlavné dátové štruktúry databázy sú navrhnuté tak, aby boli cache-oblivious a súčasne redukovali veľkosť ukladaných dát. Táto práca zahŕňa prehľad bežných metód, ktoré invertované indexy implementujú, a opisuje príbuzné štruktúry vo vhodnom cache modeli. To vedie k zlepšeniu kompresie a podobnému výkonu ako majú aktuálne dostupné, vysoko výkonné databázy. Meranie vykonané na chemicko-informatických dátach ukázalo, že software je použiteľný ako okamžitá účinná náhrada back-endov špeciálnych molekulových databáz.
iOS emulator for Windows
Joneš, Jan ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvořit program pro Windows, který bere aplikaci zkompilovanou pro iOS a emuluje ji. Přitom emuluje strojový kód pouze dané aplikace, naproti tomu funkcionalita původně poskytovaná iOS je přeložena na ekvivalentní funkcionalitu dostupnou ve Windows. Díky tomu emulovaná aplikace disponuje uživatelským rozhraním a chováním, které jsou přirozené pro cílovou platformu. V čase kompilace je generován vlastní strojový kód, který podporuje zmíněný překlad za běhu. Tato práce také popisuje vlast- nosti iOS, které emulátor potřebuje napodobovat, a diskutuje různé přístupy k vývoji pro více platforem. 1
Traffic sign classification by deep learning
Harmanec, Adam ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Klasifikace dopravních značek je zkoumána již řadu letu a bylo dosáhnuto velmi dobrých výsledků. My předkládáme analýzu používaných datasetů jako velmi omezených na použití v reálných situacích. V této tezi analyzujeme dostupné datasety a jejich sloučením a rozšířením o nová data vytvoříme robustnější a obsáhlejší dataset použitelný v České republice. Následně navrhneme architekturu konvoluční neuronové sítě a spolu s několika technikami předzpracování ji otestujeme na novém datasetu dosahujíc přesnosti přes 99%.
OCR for tabular data
Tódová, Lucia ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Šefl, Vít (oponent)
Rozpoznávanie tabuliek je dôležitým nástrojom pre digitalizáciu tabu- ľkových dokumentov, ktoré sa bežne využívajú v oblastiach administratívy, bankovníctva a vzdelávania. Cieľom práce je za pomoci existujúceho soft- véru na optické rozpoznávanie znakov (OCR) implementovať nový algoritmus na rozpoznávanie tabuliek pre zjednodušenie digitalizácie rôznorodých doku- mentov. V porovnaní s dnešnými open-source softvérmi dosahuje výsledný algoritmus porovnateľné alebo lepšie výsledky. Práca navyše dokumentuje rôzne implementácie OCR a meria vplyv kvality predspracovania obrázku na rozpoznávanie tabuliek.
Accelerating structure search in small-molecule databases
Kratochvíl, Miroslav ; Bednárek, David (vedoucí práce) ; Hoksza, David (oponent)
Vyhledávání podstruktur je jednou z nejcennějších schopností databází malých molekul. Dostupné databáze typicky poskytují akceptovatelně rychlé zpracování uživatelských dotazů, ale nejsou dostatečně škálovatelné s ve- likostí uložených dat. V této práci je popsána nová open-source databáze Sachem, která implementuje novoý způsob vyhledávání podstruktur využí- vající nově sestavené otisky chemických molekul uložené v invertovaných databázových indexech. Rychlost vyhledávání v této databázi byla měřena na datových sadách obsahujících desítky milionů molekul. Porovnání výkon- nosti s jinými dostupnými databázemi potvrdilo zlepšení v celkové rychlosti hledání, možností škálování výkonnosti i v efektivitě prosívání dat. Práce dále popisuje aplikaci databáze Sachem, službu založenou na dotazovacím jazyku SPARQL, která rozšiřuje existující sémantické datové služby o možnost zahrnout v dotazech i chemicky relevantní strukturní a podobnostní podmínky. Výsledek nabízí nové, jednodušší možnosti dotazování v dostupných heterogenních da- tových zdrojích. 1
Frege IDE with JetBrains MPS
Satmári, István ; Parízek, Pavel (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Frege je open-source projekt, ktorý prináša populárny funkcionálny programovací jazyk Haskell pre platformu Java. JetBrains MPS je zase open-source nástroj pre vytváranie nových programovacích jazykov a vývojových integrovaných prostredí na báze projekčného editoru. V tejto práci analyzujeme gramatiku pre jazyk Frege a popisujeme postup vývoja integrovaného prostredia postaveného nad nástrojom JetBrains MPS pre uľahčenie vývojárom s písaním kódu vo Frege. Naše vývojové prostredie zahŕňa intuitívny editor pre editáciu syntaxe v jazyku Frege, poskytuje jednoduchú typovú kontrolu a obsahuje generátory pre textový výstup zadaného programu. Cieľom nášho nástroju je jeho užívateľská prívetivosť. Táto práca v závere taktiež porovnáva projekčné editory oproti bežným vývojovým prostrediam založených na editácii textu, ako je napríklad Eclipse, a skúma, či projekčné editory poskytujú akúkoľvek výhodu pri písaní kódu vo funkcionálnych programovacích jazykoch.
Adversarial examples generation for deep neural networks
Procházka, Štěpán ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Modely strojového učení vykazují náchylnost k útokům za použití adversariálních vzorů, tedy uměle připravených vstupů s cílem zmást model. Předpokládaná práce si dává za cíl prozkoumat metody generování těchto vzorů v případě black-box útoku vedeného proti hlubokým neuronovým sítím určených pro klasifikaci obrazových dat. Posoudili jsme úspěšnost metod používajících zástupné (surrogate) modely a navrhli jsme vlastní řešení pro účely adversariálního útoku, založené na genetických algoritmech. Úspěšnost zkoumaných metod jsme ověřili provedením několika experimentů na datasetu Fashion MNIST. Empiricky bylo ověřeno, že námi navrhované řešení vykazuje skvělé výsledky, zejména v případě necíleného útoku na residuální konvoluční sítě.
Pattern recognition for in-game spell systems
Mikuš, Pavel ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Šefl, Vít (oponent)
Magie tvoří v současných hrách populární element. Nicméně většina her kazí pocit z magie jakožto něčeho jedinečného, tím, že hráči umožní kouzlit pouhým stiskem několika kláves. Jsou však i hry vyžadují složitější mechanismus kouzlení, a právě kreslení komplexních symbolů je jedním z nich. Cílem této práce je nabídnout opakovatelně použitelnou knihovnu umožňující jednoduchou implementaci strukturovaného herního systému kouzel, založeného na kreslení symbolů. Práce zkoumá několik relevantních přístupů k rozpoznávání vzorů, popisuje metodu využívající neurální sítě k rozpoznání různých tvarů a jejich kombinací, vytváří systém pro popis parametrů a výsledků použitých algoritmů v rámci předdefinovaných tvarů kouzel a jejich rozpoznaných kombinací a implementuje tento přístup do knihovny a jednoduché doprovodné demonstrační hry. Knihovna a její parametry jsou porovnávány a systematicky optimalizovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.