Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudebně integrativní projekty pro děti na 1. stupni ZŠ (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Fantová, Růžena ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Lojdová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce analyzuje dosavadní zkušenosti s uskutečňováním koncertů pro děti v českém prostředí a v zahraničí. Na základě teoretických východisek (historické, psychologicko-ontogenetické a sociální povahy) byly vytvořeny hudebně integrované scénáře koncertů pro děti mladšího školního věku. Následně byla ve výzkumné části ověřena jejich účinnost. Jejich výsledky byly posouzeny s ohledem na stanovený předmět, cíle, metody, pracovní hypotézy. Poslední část bakalářské práce je věnována metodickým námětům pro hudebně výchovnou praxi na prvním stupni základních škol.
Rozvoj hudební představivosti dětí předškolního věku při jejich hudebních činnostech
Příbramská, Štěpánka ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Teoretická východiska diplomové práce se zaměřují na soudobé koncepce rozvoje osobnostních, a hudebních hodnot dětí v předškolním věku. Přibližuje psychické a fyziologické mechanizmy propojení hudebnosti s osobnostními strukturami a dynamikou v ontogenetickém vývoji dítěte před jeho vstupem do základní školy. Z oblasti hudebnosti míří do podstaty hudební představivosti a utváření asociačních představ. V praktické části je provedena částečná dedukce teoretických východisek do roviny metodicko-didaktické a pojednává o rozrušování synkretického vnímání v souvislostech s proměnami abstrakce od názorných konkrét (např. postavičky, barvy) k nenázorným konkrétům (noty, grafické náznaky rytmického členění a pohybu melodie). V tomto smyslu se dotýká současných vědeckých trendů o konstituování transdidaktiky jako vědní disciplíny. Klíčová slova Hudební představivost, projekt, dítě předškolního věku, schopnosti a dovednosti
Hudba jako výrazný prostředek kultivace řeči předškolních dětí
Kmentová, Milena ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Disertační práce se pohybuje v průniku oborů hudební výchova, hudební psychologie, lingvis- tika a speciální pedagogika. Teoretická část se věnuje pojmu témbr z muzikologického a lingvistického hlediska, charakte- rizuje témbrový sluch jako hudebně sluchovou schopnost. Představuje a srovnává testy tém- brového a fonematického sluchu. Z ontogenetického hlediska popisuje rozvoj hudebnosti a řeči dětí předškolního věku a klade důraz na sluchovou pozornost jako předpoklad jejich rozvoje. Charakterizuje narušení těchto schopností a popisuje terapie zapojující do reedukace řeči hu- dební výchovu nebo prvky muzikoterapie. Terénní výzkum popisovaný v praktické části měl podobu základního výzkumu a experimentu, pracoval s výzkumným vzorkem 180 předškolních dětí. Předmětem základního výzkumu byly vztahy mezi hudebními a řečovými projevy předškolních dětí s atypickým vývojem řeči. Před- mětem experimentu bylo hledání nejúčinnějšího propojení hudební a jazykové výchovy s klad- ným vlivem na hudebnost i řeč. Jednotlivé kapitoly představují vlastní diagnostický materiál, experimentální metodiku a průběh výzkumu. Základní terénní výzkum přinesl podrobné údaje o chování předškolních dětí s atypickým vývojem řeči při hudebních činnostech a o kvalitě slu- chové pozornosti, témbrového a fonematického sluchu....
Hudebně integrativní výchova dětí předškolního věku v mimoškolních zařízeních
Střeštík, Jaroslav ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Obsahem bakalářské práce je aplikace oficiálních vzdělávacích programů do mimoškolních zařízení pro děti v předškolním věku. Výzkumná část přibližuje současný stav v rozvoji estetické výchovy v mimoškolních zařízeních pro děti na území Hlavního města Prahy. Metodický projekt integruje hudbu s ostatními uměleckými i mimouměleckými činnostmi a vychází z Rámcového vzdělávacího programu v oblasti "Dítě a svět".
Pohádka jako hudebně integrativní projekt pro předškolní děti a jejich rodiče (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Michenková, Markéta ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Autorský pohádkový příběh s hudebním námětem jako prostředník ke zkvalitnění spolupráce rodiny a mateřské školy je hlavním cílem diplomové práce. Hudební vývoj dítěte do konce období předškolního věku a jeho následná charakteristika otevře teoretickou část, hudební schopnosti - charakteristika, tvořivost, integrace hudebních schopností, integrativní projekt a tvořivá dramatika uzavřou část teoretickou, na kterou bude navazovat část praktická. Praktickou část bude tvořit autorský scénář, kdy následná analýza autorského scénáře, dotazníků, rozhovorů a pozorování bude sloužit jako výsledek diplomové práce.
Hudba v osobnostním rozvoji mladšího batolete
Skalická, Anna ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce přiblíží význam hudby v osobnostním rozvoji mladšího batolete. V teoretické části se zabývá náhledem na osobnostní vývoj dítěte od prenatálního období do období mladšího batolete. Dále se věnuje charakteristice vpečeťovacího a senzitivního období v životě dítěte, vlivu hudby na rozvoj osobnosti batolete, hudebnímu vývoji a rozvoji hudebních schopností v tomto období. Taktéž pojednává o významu hudebně podnětného prostředí pro rozvoj osobnosti dítěte a předkládá umělecké náměty pro děti raného věku v integrovaném pojetí. Výzkumná část diplomové práce je založena na monitorování a vyhodnocování hudebních projevů mého syna a sedmi zkoumaných dětí po celé období mladšího batolete. Cílem této diplomové práce je sledování hudebního rozvoje mladšího batolete a tělesných, psychických a sociologizujících vlivů, které působí na osobnostní rozvoj batolete prostřednictvím hudby. V rámci kvalitativního výzkumu byly též realizovány rozhovory s matkami sedmi mladších batolat, které slouží jako doplnění k výsledkům monitorování rozvoje hudebnosti dětí v tomto období. Dále v kvantitativním výzkumu proběhlo dotazníkové šetření zaměřené na zjištění pěveckých pokusů mladšího batolete a podnětnosti hudebního prostředí. Součástí diplomové práce je sborník písní pro děti raného věku, integrativní...
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Dunovská, Marie ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Felix, Belo (oponent)
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Rozvoj hudebnosti dítěte v batolecím a raně předškolním věku v rámci rodiny
Macková, Terezie ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vlivu rodiny na rozvoj hudebnosti dítěte v útlém věku, tedy od narození do jeho předškolního období. V práci autorka popisuje nejprve obecný vývoj dítěte a následně i hudební vývoj dítěte v jednotlivých vývojových obdobích, vývoj hudební totiž probíhá neoddělitelně od celkového vývoje dítěte a jeho osobnosti. Tento popis zahrnuje i období prenatálního vývoje. Součástí je charakteristika jednotlivých hudebních schopností, jejichž rozvoj již u dětí v tomto věku můžeme zaznamenat. Práce se zabývá vlivem otce, matky i sourozenců dítěte na jeho celkový vývoj a na rozvoj v hudební oblasti, popisuje vhodné hudební prostředí v rodině a možnosti jeho pozitivního ovlivňování. Praktická část logicky navazuje na teoretickou část a čerpá z poznatků v ní uvedených. Je zaměřena na konkrétní praktické hudební činnosti, které je možno provozovat s dětmi tohoto věku v rámci rodiny. Klade si za cíl vytvořit soubor jednoduchých námětů pro rozvoj hudebnosti dětí v batolecím a brzkém předškolním věku. Autorka nejprve charakterizuje hudební prostředí ve své rodině, poté předkládá praktické náměty pro práci s dětmi v rodinném prostředí a následně tento soubor činností sama aplikuje do praxe se svými dcerami Magdalénou a Alžbětou ve věku 3 a 2 roky. Pozoruje je při plnění úkolů a provádí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.