Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Flute as part of chamber music and its use at elementary schools of arts
Kaduchová, Romana ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Hlavnou témou diplomovej práce je hudobný nástroj priečna flauta a jej využitie v predmete komorná hra na základných umeleckých školách. Práca je zameraná na komornú hru v spojení priečnej flauty, na dostupný notový materiál, problémy a výhody komornej hry na ZUŠ z pohľadu učiteľov. Práca je rozdelená do troch obsiahlych kapitol. V prvej kapitole sa autorka venuje historickému prehľadu, zloženiu a mechanike nástroja a známym osobnostiam, ktorí ovplyvnili a prispeli k významu priečnej flauty. V druhej kapitole autorka opisuje a charakterizuje komornú hru a jej históriu. Zameriava sa na výučbu žiakov a spôsobu využitia predmetu na základných umeleckých školách. Súčasťou tejto kapitoly je aj odporúčaná konkrétna literatúra pre žiakov základných umeleckých škôl. V tretej kapitole sa autorka venuje výskumnej časti, kde sa zaoberá analýzou konkrétnych otázok a odpovedí dotazníka. Porovnáva a hodnotí odpovede učiteľov Slovenskej a Českej republiky. Kľúčové slová: flauta, komorná hra, učiteľ, výuka, žiak, základná umelecká škola
Lidová hudba jako součást tradic na Chodsku
Dufek, Václav ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je seznámení s bohatou lidovou tvorbou na území Chodska, především pak uplatnění hudební složky v rámci určitých tradic tohoto kraje. Vnímá hudbu jako nezbytnou součást nejen určitých zvyků, ale také životního stylu této příhraniční oblasti vůbec. Kromě významných dnů pojednává také o proměnách folklorního dění na vesnicích i v samotné metropoli a kolébce Chodských slavností - Domažlicích.
Hans Krása a jeho opera pro děti Brundibár
Klimešová, Petra ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Summary: Without a doubt, Hans Krása belongs amongst the most important figures in Czech music. In my thesis, I would like to focus on his opera for children, Brundibar, which represents an important bridge between free cultural expression and life behind the walls at the Terezin concentration camp. Clearly, it will be fruitful to compare both the Prague and Terezin versions of this piece. With this work, I would like to delve into the personality of the composer, his output, and musical life in the Terezin ghetto. Key words: Analysis, Brundibar, holocaust, interpretation, opera, orchestra score, piano reduction, Terezin Ghetto, Terezin Initiative.
Dětské instrumentální soubory na 1. stupni ZŠ
Fialová, Pavla ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na činnost dětských instrumentálních souborů na území hlavního města Prahy. V první části sledujeme postavení hudebního nástroje v rámci vývoje hudební výchovy na českých školách. V další kapitole se věnujeme psychologické stránce osobnosti člověka. Její rozvoj podporují hudební schopnosti a dovednosti získané hrou na hudební nástroj a zejména působením v ansámblu, kde je třeba vnímat každou další osobu a nástroj. Důležitým bodem jsou také učitelé instrumentálních souborů. Věnujeme se otázce využití nástrojů, které mají učitelé v současných školách k dispozici. Ve výzkumné části práce jsme se zaměřili na konkrétní ansámbly na území Prahy. Cílem bylo zmapovat, co motivuje žáky ke hře v souboru a zároveň zjistit, co vede vedoucí souborů k jejich založení, jak si představují svou práci a co by ocenili ve své pedagogické praxi.
Lázeňský hudební život v Teplicích
Chaloupková, Eliška ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na hudební život lázeňských hostů v Teplicích. Přehledné zpracování historie počátku lázeňství v Podkrušnohoří až po současnost. Konkrétnější zaměření na nejvýznamnější hudební instituce a tělesa spojené s lázněmi v Teplicích. Poslední část je věnována významným osobnostem, které navštívily zmíněné lázně. K vytvoření práce byla použita literatura Bohumila Plevky, brožury Severočeské filharmonie Teplice a Konzervatoře Teplice, rozhovory s lidmi působícími v oblasti kultury v Teplicích a anonymní dotazníky s odpověďmi, které se týkaly hudebního života současných lázeňských hostů. Vyhodnocením dotazníků jsem došla k závěru, že lázeňští hosté vyhledávají mezi procedurami hudební akce, a tím pozvedají všeobecnou kulturnost populace, která jinak není v Teplicích příliš vysoká.
Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu pro I. st. ZŠ
Stachová, Irena ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu žáků prvního stupně ZŠ v rámci hodin hudební výchovy. V teoretické části diplomová práce shromažďuje dostupné informace o tomto nástroji, výuce, možnostech studia a seznamuje s přehledem nejpoužívanějších učebnic a škol hry. Praktická část si stanovuje cíl na základě vlastního pokusu o vytvoření školy hry popsat a zmapovat danou problematiku jako jednu z možných metod postupu výuky.
Výuka hry na sopránovou zobcovou flétnu u dětí předškolního věku
Uríková, Radka ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce zkoumá způsob výuky na sopránovou zobcovou flétnu v předškolním věku. Teoretická část poukazuje na specifičnost předškolního období v oblasti hudebního vývoje dítěte a v jeho psychologických předpokladech k hudebním činnostem. Kapitoly jsou zaměřeny na některá vnější a metodická hlediska vedení výuky. Praktická část předkládá konkrétní výsledky pozorování výuky hry na sopránovou zobcovou flétnu ve vybraných mateřských školách. Na základě zjištěných skutečností jsou v závěru práce navrženy další možná zaměření dílčích výzkumů i konkrétní návrhy k vedení výuky v mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.