Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design of the condensation separator unit for water injection system for spark ignition engine
Burjeta, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This work is focused on water injection system and different ways how to ensure sufficient amount of liquid for correct system operation. One of interesting and independent solutions is usage of engine waste products, to be specifically water vapour produced from fuel combustion. To guarantee water vapour condensation, it is necessary to cool down exhaust gas below water vapour dew point, which can be fulfilled by adding heat exchangers to exhaust piping. Formed condensate must be effectively separated from the flow and captured. Proposed recuperation system comes out from real measured data and its following optimization with CFD analysis.
Optimization of EGR system and water injection for gasoline engine
Kertész, Tibor ; Svída, David (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
The focus in this master’s thesis is on proving effects of exhaust gas recirculation and water injection. Thermodynamic simulations were made in software GT-Power. There were tried different settings of systems and were observed impacts on a naturally aspirated engine. Results were compared with the engine without these systems.
Potenciál biopaliv pro moderní spalovací motory
Matyáš, Milan ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zmapování potenciálu využití biopaliv pro moderní pístové spalovací motory. Práce se zabývá jednak snižováním ekologické zátěže, tak i možného zvyšování výkonových parametrů a účinnosti motoru, jako je použití paliva se zvýšenou antidetonační odolností u zážehových motorů.
Vehicle thermal battery heat recovery system architecture loop
Stanko, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with the importance and possibilities of exhaust heat recovery, which helps to accelerate engine warm up at start and thereby reduce emissions. The theoretical part deals with emissions and the effort to reduce them by previous design solutions over the years. The practical part is devoted to creating the models with implemented systems of heat recovery and their impact on the temperature of the coolant and oil as well as the total vehicle consumption.
Cooled EGR system loop architecture for gasoline engines
Pospíšil, Juraj ; Svída, David (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This master s thesis is focused on proving the effects of different exhaust gas recirculation architectures on turbocharged gasoline engines. Simulations were made in thermodynamic simulation software GT-Power. It starts with comparing the effects of different exhaust gas recirculation architectures on the steady-state simulations, mainly from the fuel consumption aspect, which are later implemented into the transient models running emission test cycles. At the end of the thesis are described impacts of exhaust gas recirculation on the function of three-way catalyst and function of the turbocharger.
Přeplňovaný zážehový motor mechanickým dmychadlem
Janíček, Michal ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výběrem vhodného mechanického dmychadla pro spolupráci se zážehovým spalovacím motorem Honda K20A2. První část je věnována rešerši, týkající se problematiky přeplňování a stručného popisu jednotlivých typů mechanických dmychadel. Těžiskem práce je sestavení návrhového výpočtu a předběžný výběr vhodného typu mechanického dmychadla. Součástí práce je i popis zadaného motoru a měření jeho parametrů. Nejrozsáhlejší část pojednává o tvorbě výpočtového modelu atmosférické i přeplňované verze motoru a následných simulacích v programu GT-Power. Závěrem jsou vyhodnoceny získané výsledky a provedena výpočtová studie spolupráce vybraného mechanického dmychadla se zadaným spalovacím motorem.
Chlazení stlačeného vzduchu pro spalovací motor kategorie CDS SEMI-PRO
Novozámský, Richard ; Bazala, Jiří (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nového systému chlazení stlačeného vzduchu pro přeplňovaný motor použitý v kategorii závodu CDS Semi-Pro. První část práce je zaměřená na analýzu vnějších podmínek ovlivňující návrh systému. Druhá část se věnuje simulacím výkonových parametrů motoru. Ve třetí části je proveden návrh dvou nových systémů a návrh metodiky testování. Poslední část se věnuje zpětnému dosazení reálných parametrů do výpočtového modelu, ověřením výsledků a zhodnocením navržených systémů.
Zvyšování efektivity zážehového motoru pomocí vodního vstřikování
Benka, Miroslav ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
Práca je zameraná na technológiu vstrekovania vody za účelom zvýšenia účinnosti zážehového motora. Poskytuje stručný prehľad historického vývoja technológie, súčasný výskum a nakoniec sa zaoberá praktickým modelovaním systému vstrekovania vody v programe GT-POWER.
Kapacitní zapalování
Benček, Kristián ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá komplexnou problematikou zapaľovacej sústavy, pričom je špeciálny dôraz kladený na kapacitné zapaľovanie. Z dôvodu neskoršej potreby znalosti princípov, na základe, ktorých jednotlivé piestové spaľovacie motory pracujú je začiatok práce venovaný práve rozdeleniu týchto motorov podľa základných kritérií a elementárnemu zadefinovaniu jednotlivých druhov piestových spaľovacích motorov a dejov, ktoré v nich prebiehajú. Následne je detailne rozobraná problematika zapaľovacej sústavy ako celku ale aj jednotlivých súčastí zapaľovacej sústavy a pozornosť je kladená aj na správne nastavenie najvhodnejšieho momentu zážihu (predstihu) a potreby zaručenia dostatočnej zapaľovacej energie. Zapaľovacie sústavy sú rozdelené podľa historického vývoja od najstarších indukčných klasických zapaľovaní až po najmodernejšie úplne elektronické zapaľovania. Najväčší dôraz je kladený na detailný rozbor kapacitného zapaľovania, ktoré je následne porovnávané s konvenčným zapaľovaním. Posledná časť je venovaná riadeniu spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia. Ako príklad, že riadenie spaľovacieho deja pomocou inicializácie horenia je v dnešnej dobe reálne je uvedený motor Skyactive X, ktorý by mal byť v roku 2019 bežne komerčne montovaný do modelu Mazda 3.
Problematika legislativních testů při hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech
Filák, Martin ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou legislativních testů při hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech. Je zaměřena hlavně na problematiku emisních norem, předpisů a principů pro omezování vzniku emisí. Kromě přehledu aktuálních požadavků jsou zmíněny též výhody a nevýhody jednotlivých norem spolu s návrhy na jejich vylepšení. Práce také zahrnuje přehled dění kolem kauzy Dieselgate a její dopady na společnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.