Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití aktivního uhlí v procesu čištění spalin
Navrátil, Petr ; Niesner, Jakub (oponent) ; Jedlička, Filip (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s problematikou čištění spalin od polutantů a to hlavně pomocí metod využívajících adsorbci na aktivní uhlí. Je zde zpracován úvod do problematiky zahrnující ochranu životního prostředí, seznámení s vybranými chemickými látkami, aktivním uhlím a popis zařízení k odstraňování polutantů ve spalovnách komunálního odpadu a konečně zmíníme i možnosti likvidace či využití nasyceného aktivního uhlí. Poté následuje výběr vhodné metody a návrh zařízení pro konkrétní aplikaci.
Stress-strain analysis of clamping mechanism element
Gergeľ, Erik ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with creation of computational model and solves Stressstrain analysis of a car window clamping mechanism element. The main focus of thesis is to locate a critical area of part and find out the distribution of stress is this area. FEA system ANSYS was used for this analysis. The shape optimization based on results of FEA was successful. The equivalent stress was significantly lowered. It would be able to increase the operating time of clamping element.
Optimalizace uspořádání výrobního procesu ve firmě Bosch Diesel Jihlava
Rudel, Václav ; Navrátil, Petr (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá především optimalizací výrobního procesu. Byl zanalyzován aktuální stav, provedeny kapacitní propočty a z nich poté vypracováno variantní řešení. Varianty byly zhodnoceny po technicko-ekonomické stránce a byla vybrána nejlepší varianta.
Optimalizace rozměrů základového rámu formy na velké odlitky
Mottl, Jan ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci je řešen problém optimalizace rozměrů základového rámu formy pro odlitky pomocí MKP a to pro 4 třídy hmotnosti, tj. odlitky hmotnosti 1, 3, 5 a 10t. K vyhodnocování MKP byl použit program Ansys. Jsou zde postupně prezentovány postupy optimalizace pro všechny čtyři třídy hmotnosti. Byla stanovena životnost rámu formy a na závěr bylo provedeno technicko-ekonomické zhodnocení navržených forem z hlediska úspor materiálu v porovnání se současným stavem výroby.
Šíření trhliny v železničním kole za provozních podmínek
Navrátil, Petr ; Schmidová, Eva (oponent) ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Janíček, Přemysl (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce vznikla pod vedením školitele Prof. Ing. Přemysla Janíčka, DrSc. a pod dohledem školitele specialisty Ing. Petra Skalky, Ph.D. Práce se zabývá vlivem různých provozních podmínek na chování jiţ přítomného defektu typu trhlina ve věnci/obruči ţelezničního kola. Motivací ke vzniku této práce byla spolupráce s Univerzitou Pardubice, Dopravní Fakultou Jana Pernera. První částí předkládané dizertační práce je rešerše, ve které je popsán stav současného poznání týkajícího se problematiky kontaktního zatíţení, kritérií k predikci šíření únavové trhliny, problematiky neproporcionálního zatěţování v „mixed-modu a v neposlední řadě teplotnímu poli při brzdění. Další část práce se zabývá jiţ vlastním řešení problému a prezentaci výsledků kde je sledován vliv chování trhliny při různých provozních podmínkách, řešena simulace jejího růstu a rychlosti šíření a také vliv teplotního pole působícího na trhlinu. K popisu pole napětí na čele trhliny je vyuţito postupů lineární elastické lomové mechaniky. V závěru práce jsou výsledky shrnuty a diskutovány v širším kontextu.
Stanovení mechanických vlastností keramické pěnové struktury s otevřenou pórovitostí metodou konečných prvků
Barančík, Milan ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu výpočtového modelu keramické pěnové struktury s otevřenou pórovitostí a stanovení mechanických vlastností této struktury pomocí výpočtového modelování. Při tvorbě modelu geometrie pěnové struktury bylo využito geometrie Kelvinovy buňky. Model geometrie pěnové struktury byl diskretizován objemovými prvky, prutovými prvky a kombinací tuhého a poddajného prutového prvku. Elastické konstanty pěnové struktury byly stanoveny na základě dvou typů namáhání. Při namáhání tahem/tlakem byl určen Youngův modul pružnosti a Poissonovo číslo a při namáhání smykem byl určen modul pružnosti ve smyku. V práci byla provedena analýza závislosti mechanických vlastností pěnové struktury na poměru průměru trámečku D a jeho délky L. V případě modifikované diskretizace modelu geometrie pěnové struktury prutovými prvky bylo vůči diskretizaci objemovými prvky docíleno shody u Youngova modulu pružnosti do poměru D/L = 0,6 a v případě Poissonova čísla do poměru D/L = 0,4. V závěru práce byla srovnána hodnota Youngova modulu pružnosti 1,97 GPa stanovená výpočtovým modelováním s hodnotou 1,56 GPa, která byla určena experimentálně na keramickém pěnovém materiálu s odpovídajícím charakterem struktury. Tento rozdíl byl způsoben idealizací geometrie reálného pěnového materiálu, jehož mechanické vlastnosti byly navíc ovlivněny strukturními vadami.
Návrh řešení technologického rozmístění strojů ve frézovně strojírenské firmy Tirad
Dohnal, Tomáš ; Navrátil, Petr (oponent) ; Kubík, Roman (vedoucí práce)
Kovoobráběcí Společnost TIRAD s.r.o. plánuje rozšíření výrobních ploch o novou halu. Tato práce se zabývá především analýzou výrobního toku stávající výroby. Rozbor výrobního toku vychází z literární studie a ze zkušeností firmy z předchozí výroby. Z této analýzy, a ze zadaných požadavku výrobní společnosti, je v další části práce naznačeno možné řešení rozmístění strojů v nové hale. Základním požadavkem zadaní je oddělit hrubovací a dokončovací technologické operace a kompletní dokončovací výrobu přesunout do nové haly. Rozmístění strojů je optimalizováno na materiálový tok. Prostor nové haly je vymezen výkresem. Návrh je řešen ve třech variantách. Závěrem je uvedené hodnocení variant vůči sobě a dále vůči stávající výrobě.
Topologicko-geometrický návrh a deformačně-napjatostní analýza tvaru disku železničního kola pro různé provozní podmínky na základě analýz LELM
Brabenec, Ladislav ; Janíček, Přemysl (oponent) ; Navrátil, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou chování železničního kola porušeného trhlinou. Cílem práce bylo provést deformačně napěťovou analýzu neporušeného kola a lomovou analýzu kola s primární přímou trhlinou. Řešení obsahuje rozbor provozních stavů, posouzení podstatnosti jednotlivých složek zatížení, tuhostí kola, souhrnnou lomovou analýzu vybraného tvaru profilu železničního kola a optimalizaci tvaru disku kola s ohledem na jeho vyhovující lomové vlastnosti.
Modelování odezvy zkušebních těles ze stavebních materiálů při lomových experimentech
Navrátil, Petr ; Veselý,, Václav (oponent) ; Keršner, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtovým modelováním wedge splitting testu betonového vzorku pomocí numerické metody konečných prvků. Jsou řešeny různé úrovně výpočtového modelu pro různou hloubku zářezu a umístění vazeb. V závislosti na hloubce zářezu a různé konfiguraci podpor jsou stanoveny cesty šíření trhliny a na jejich základě řešena odezva vnějšího zatížení na otevření ústí trhliny/zářezu CMOD.
Homogenizace pěnové struktury s uzavřenou pórovitostí pomocí Kelvinovy buňky
Škoviera, Jozef ; Navrátil, Petr (oponent) ; Skalka, Petr (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá vytvorením výpočtového modelu penovej štruktúry na základe Kelvinovej bunky s uzavretou pórovitosťou Prvým cieľom práce je homogenizácia penovej štruktúry pomocou zhodnej deformačnej odozvy u penovej štruktúry a kontinua. Druhým cieľom je následná parametrická štúdia vplyvu charakteristických rozmerov Kelvinovej bunky na materiálové charakteristiky. Úloha bola riešená v programe ANSYS metódou konečných prvkov. Vykreslenie výsledných závislostí bolo riešené pomocou programu MATLAB.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   předchozí3 - 12dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.