Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  začátekpředchozí283 - 292další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny některých atributů populace parmy obecné v řece Jihlavě během posledních 25 let a jejich příčiny
Peňáz, Milan ; Baruš, Vlastimil ; Prokeš, Miroslav ; Svobodová, Z.
Rozsáhlým a dlouhodobým značkovacím pokusem bylo u populace parmy obecné z řeky Jihlavy zjištěno několik případů protandrického hermafroditizmu a biochemickým screenigem byly zjištěny zvýšené koncentrace vitellogeninu v krevním séru části samců. Tato zjištění potvrzují hypotézu o feminizačních procesech a pohlavním zvratu jako o jednom z mechanizmů uplatňujících se v populační dynamice parmy obecné, přičemž znečištění vodního prostředí a výskyt xenoestrogenních polutantů tyto jevy výrazně podporuje.
Legislativně-regulatorní aspekty rozvoje trhu rizikového a rozvojového kapitálu
Svobodová, Zuzana ; Kopalová, Helena (vedoucí práce) ; Metzlová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rizikového a rozvojového kapitálu se zaměřením na legislativně-regulatorní opatření vedoucí k podpoře jeho rozvoje a shrnuje současný stav tohoto odvětví v České republice. Cílem diplomové práce je analyzovat podmínky pro soukromé investory a pokusit se charakterizovat na základě dosavadních zkušeností z České republiky i z jiných zemí klíčové faktory ovlivňující objem investic rizikového a rozvojového kapitálu.
Nástroje prohlubování věrnosti zákazníka v oblasti bankovních služeb.
Svobodová, Zdeňka ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Vostrý, Jaromír (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá loajalitou a nástroji jejího prohlubování. Práce poskytuje teoretické zaštítění tématiky a nastiňuje podstatu věrnosti zákazníka pro následné navržení nástrojů jejího budování. V úvodu je pojem loajality podpořen základními fakty marketingové teorie, např. marketingová komunikace, marketingový mix a značka. Práce pokračuje podstatou loajality, aspekty loajality, jejími hnacími sílami, možnostmi měření spokojenosti a věrnosti a efekty loajality se zaměřením na sektor bankovnictví. Dále je v této části definován sektor bankovnictví, specifika bankovního produktu a trendy vývoje oblasti bankovních služeb. Částečně je zohledněn i vliv současné hospdářské krize na loajalitu zákazníka. Praktická část je zaměřena na vysvětlení a praktické příklady jednotlivých nástrojů prohlubování věrnosti zákazníka bankovních institucí jak v České republice tak v zahraničí. Nástroje jsou rozčleněny podle prvků marketingového mixu a to dle převažujících vlastnostní odpovídající tomuto prvku. Následují podněty k návrhu nového věrnostního programu. Práce vytyčuje 3 možné cesty vývoje budování věrnosti zákazníka, a to zaměření na jednoduchý program podobající se spíše podpoře prodeje, komplexní program budující skutečnou věrnost zákazníka a zaměření na měkké prvky, tzn. především na kvalitu obsluhy a příjemné prostředí. V závěru je podáno doporučení dalšího vývoje budování věrnosti zákazníka České spořitelně.
Vývoj a současnost irské ekonomiky a její postavení v rámci EU
Petráš, Miroslav ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Svobodová, Z. (oponent)
Táto práca sa zaoberá Írskou ekonomikou a príčinami jej veľkého hospodárskeho rozmachu. Charakaterizuje Írsko a sústreďuje sa na tie aspekty, ktoré najviac pomáhajú priblížiť súčasnú ekonomickú situáciu a postavenie. Je tu tiež rozobratý ako historický tak aj hospodársky vývoj, pričom veľký dôraz je kladený na liberálne zmeny a hospodársky rast v 90. rokoch. Analyzuje postavenie Írska v EÚ a hľadá oblasti, kde by Írsko mohlo ísť Českej republike príkladom.
Charakteristika hospodářství Francie a její postavení v EU
Blažíčková, Lenka ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Svobodová, Z. (oponent)
Vývoj francouzského hospodářství od roku 1945 až po současnost. Rozbor jednotlivých makroekonomických ukazatelů zejména od počátku 90. let po současnost, silné a slabé stránky francouzské ekonomiky a srovnání s ostatními členskými státy Evropské unie. Popis jednotlivých sektorů hospodářství. Postavení Francie v mezinárodním obchodě s Evropskou unií a její pozice ve formovnání EU od samotného počátku.
Soudobá ekonomická situace Švédska a jeho zahraniční obchod
Becková, Pavlína ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Svobodová, Z. (oponent)
Švédsko - jeho historický vývoj jak politické, tak ekonomické situace. Hlavní částí práce je analýza zahraničního obchodu Švédska, vztah v rámci Skandinávských zemí a dalších hlavních obchodních partnerů. Předkládám také případovou studii na švédský produkt a jeho umístění na americkém truhu - Absolut vodku. Klíčová otázka na závěr mé práce: Jaký bude následovat ekonomický vývoj Švédska?
Obchodní vztahy Turecka se zeměmi EU
Vanžurová, Monika ; Steinmetzová, Dana (vedoucí práce) ; Svobodová, Z. (oponent)
Práce charakterizuje hospodářství současného Turecka a obchodní vztahy se zeměmi EU. Zaměřuje se na vývoj vybraných makroekonomických ukazatelů v posledních letech a nastiňuje jejich vývoj v budoucnu. Blíže se věnuje typickým problémům turecké ekonomiky jako je inflace, vysoká zadluženost země a rostoucí deficit obchodní bilance. Sleduje turecký zahraniční obchod po stránce exportu a importu a vývoj v jeho komoditním i teritoriálním složení. Obchodní vztahy Turecka a EU jsou charakteristické rostoucím objemem vzájemné obchodní výměny. Za hlavního obchodního partnera ze členů unie je označeno Německo. EU do Turecka vyváží především stroje a dopravní zařízení. Turecko exportuje do EU hlavně textilní výrobky. Jejich podíl klesá. Mezi oběma stranami funguje celní unie. Turecko je povinno nad rámec definice celní unie přebírat vymezenou legislativu unie. Práce hodnotí dopad fungování celní unie na vzájemné vztahy jako pozitivní. Obchodní vztahy České republiky a Turecka se dynamicky rozvíjejí.
Role rodinných podniků
Svobodová, Zdena ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rodinnými podniky a jejich významem a rolí v jednotlivých ekonomikách. První část obsahuje několik přístupů k definici rodinného podniku, popisuje kladné a záporné stránky tohoto podniku a faktory, které stojí za jeho úspěchem. Dále se věnuje problematice nástupnictví a typologii rodinných podniků. Ve druhé části je zkoumána role rodinných podniků ve světě. Nejprve je analyzována situace v ?západních zemích?, především v Německu, poté zhodnocena role rodinných konglomerátů v rozvíjejících se trzích a popsána situace rodinného podnikání v České republice. Práce je zakončena charakteristikou německého rodinného podniku TRUMPF a přehledem největších rodinných podniků světa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   začátekpředchozí283 - 292další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.