Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 326 záznamů.  začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Dvořáková, Kateřina ; Hoffmann, David (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Řešené území zahrnuje nárožní část městského bloku vymezeného ulicemi Brabansko – Malá Dlážka na pozemcích s p.č. 4382, 4379, 4378, 4380. Od historického jádra je odděleno vodotečí řeky Bečvy a nábřežní městskou komunikací. Smíšené funkční využití kombinuje veřejnou vybavenost a bydlení. Objekt je přístupný hlavním vstupem z nábřežní ulice Brabansko, parkovací stání a zásobování vjezdem do dvora z veřejné komunikace Malá Dlážka. První 3 podlaží slouží jako pronajímatelné prostory, které lze díky zvolenému konstrukčnímu systému volně rozdělovat. 4-6 NP jsou určeny pro byty 2+kk a 3+kk, 7-10 NP byty 4+kk. Urbanistická situace: Roztříštěnost okolní zástavby půdorysně i výškově, nedůslednost držení uličních čar, absence regulačního plánu, polyfunkčnost, specifika nábřeží uzavřeného z jedné strany Koncept a řešení: Určující prvky, které pozorovatel vnímá nejintenzivněji: klidné místo s pohybem převážně pěších; řeka - imprese - střídání nálad během dne, odrazy vody; slunce z jihu. Projevují se zde dva odlišné úhly pohledu: pohled přes řeku - vnímaný v kontextu dvou sousedních budov - linearita, uklidněná hmota; pohled zblízka - výrazová pestrost okolních objektů umožňuje kreativnější přístup ve hmotě a detailu; Hmota navazuje na římsy sousedního objektu a z horizontální hmoty volně přechází do vertikální. Tvarově se inspiruje lodí, nároží symbolizuje zvedlý kýl. Čistý hranol nárožní věže byl ve dvou směrech seříznut, seříznutí není přes řeku patrné, nenarušuje tedy klidný pohled na celé nábřeží, hranění se projevuje nejvíce z boků z bezprostřední blízkosti, kde dává místu nový charakter. Řez funguje jako optický klam, narušení svislice mate pozorovatele, ve srovnání s hranolem stejné podlažní plochy působí subtilněji, navíc převislá hmota využívá prostor nad chodníkem. Uvolněné nároží zachovává rozhledový úhel z výjezdové komunikace a vytváří důstojný předvstupní prostor, z něhož jsou vstupy do provozů v 1.NP, ke schodišti do provozů ve 2. a 3. NP a přes spojovací krček k parkovacím zakladačům a centrálnímu schodišti vedoucímu od podzemních garáží skrz celou obytnou věž. Provoz v budově je bezbariérový. Dům využívá atraktivních výhledů. Uskočením hmoty ve 3. NP vznikají terasy – doplňkové prostory pro kanceláře, z bytů jsou výhledy podpořeny četnými prosklenými plochami. Fasáda směrem k řece vychází z rastru a proporcí oken sousedních objektů, rastr zkosených řezaných ploch je hustší. To představuje druhý optický klam – jemnější měřítko, při kterém se tyto části zdají z čelního pohledu hlubší. Barevné řešení inspiračně vychází z odlesků vody a používá tři materiály různých intenzit odrazu: sklo, tvrzené smaltované tmavošedé sklo a hliníkové panely modrého metalického odrazu. Plášť tak každou denní dobu mění své barevné variance. Variantní řešení nahrazuje smaltované skleněné části fotovoltaickými panely. Konstrukce kombinuje skelet a stěnový systém, oboje ŽB monolit, podzemní podlaží je řešeno jako tuhá vana z vodostavebního betonu, která odolává tlakům vody i půdy. Fasáda kombinuje omítku (ze dvora) a lehký obvodový plášť od řeky – ocelové sloupky zavěšené na ŽB stropních deskách. Bude provedena přeložka části stávajícího parovodu. Parkovací stání pro nebytové prostory zabezpečují vertikální nezávislé zakladače pro 2 auta + 2stání pro invalidy, celkem 36 stání. Parkovací plocha pro byty je kryta v 1PP, ze dvora přístupna výtahem, celkem 14 stání.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Stolek, Jan ; Škrabal, Jindřich (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Polyfunkční městský dům vytváří ve svém vnitřním prostoru scénu pro promíchání funkcí a zároveň propojuje vnitřní svět vnitrobloku s okolním prostředím.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Kozelský, Tomáš ; Wahla, Ivan (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
V objemu dominujícího nároží se zde snoubí funkce bydlení, sport, komerce a vzdělání, které jsou v tomto projektu umocněny přítomností veřejného prostoru v jejich centru. Objekt tak funkčně a vizuálně doplňuje potřeby přerovského nábřeží.
Informační systém na chytrém telefonu pro učitele
Kratochvíl, Jiří ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření informačního systému pro učitele na chytré telefony s operačním systémem iOS. Aplikace má zjednodušit práci učitelů s dokumenty třídní kniha, karty žáků a vlastní poznámky učitele. Aplikace byla vyvinuta v jazyce Objective-C v prostředí Xcode. Byla otestována prostředky k tomu určenými a následně předvedena potencionálním uživatelům. Na základě vyplněných dotázníků od uživatelů bylo stanoveno hodnocení aplikace. To je poměrně kladné a většina uživatelů si dokáže představit nasazení aplikace do reálného provozu. 
Návrh designu vozu Mitsuoka Kit Car
Kratochvíl, Jaroslav ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; John, David (oponent) ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem karoserie malého jednomístného vozidla (tzv. kategorie microcars), kde hnací soustava a podvozek pocházejí ze sériového provedení vozidla Mitsuoka Kit Car, které je charakteristické svou stavebnicovou konstrukcí. Návrh nové karoserie lze proto nazvat redesignem. Analytická část disertační práce se zabývá dvěma základními problematikami, které ovlivňují výsledný design. Je to Corporate Identity a problematika provázanosti estetického vnímání cílové skupiny s preferovaným designem. Na základě rozborů stanovuje klíčové hodnoty pro nový design a pomocí referenčních objektů v oblasti transport designu hledá konkrétní charakteristická tvarová řešení, která dané hodnoty vyjadřují. Tato část také obsahuje průzkum veřejného mínění zaměřený na zjištění preferované koncepce nového designu. Vzhledem k nízké znalosti vozidel kategorie microcars v ČR bylo průzkumu pouze přihlédnuto a koncepce nového designu určena na základě posouzení funkčních aspektů. Následný vývoj designu, zachycený pomocí skic a základního softwarového renderingu, je založen na postupných krocích vedoucích k vyjádření stanovených klíčových hodnot při respektování vstupních parametrů (dimenzování, rozměry a poloha připojovacích bodů) a základních designérských pravidel. Výsledný návrh je uveden včetně konstrukčního řešení a obhajoby jednotlivých tvarových prvků. Respektuje vymezenou cílovou skupinu a zároveň reflektuje corporate identity instituce.
Návrh designu vozu Mitsuoka Kit Car
Kratochvíl, Jaroslav ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem karoserie malého jednomístného vozidla (tzv. kategorie microcars), kde hnací soustava a podvozek pocházejí ze sériového provedení vozidla Mitsuoka Kit Car, které je charakteristické svou stavebnicovou konstrukcí. Návrh nové karoserie lze proto nazvat redesignem. Analytická část disertační práce se zabývá dvěma základními problematikami, které ovlivňují výsledný design. Je to Corporate Identity a problematika provázanosti estetického vnímání cílové skupiny s preferovaným designem. Na základě rozborů stanovuje klíčové hodnoty pro nový design a pomocí referenčních objektů v oblasti transport designu hledá konkrétní charakteristická tvarová řešení, která dané hodnoty vyjadřují. Tato část také obsahuje průzkum veřejného mínění zaměřený na zjištění preferované koncepce nového designu. Vzhledem k nízké znalosti vozidel kategorie microcars v ČR bylo průzkumu pouze přihlédnuto a koncepce nového designu určena na základě posouzení funkčních aspektů. Následný vývoj designu, zachycený pomocí skic a základního softwarového renderingu, je založen na postupných krocích vedoucích k vyjádření stanovených klíčových hodnot při respektování vstupních parametrů (dimenzování, rozměry a poloha připojovacích bodů) a základních designérských pravidel. Výsledný návrh je uveden včetně konstrukčního řešení a obhajoby jednotlivých tvarových prvků. Respektuje vymezenou cílovou skupinu a zároveň reflektuje corporate identity instituce.
Urbanistický rozvoj města Brna v lokalitě Brno - Žebětín
Kratochvíl, Jiří ; Dominik, Vladimír (oponent) ; Herzan, Radovan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením nového využití bývalého zemědělského družstva a jeho okolí nacházejícím se mezi sídlištěm Kamechy a Žebětínem. Území je vymezeno ze severu sídlištěm Kamechy, ze západu sběrnou komunikací Hostislavova, z jihu sběrnou komunikací dle návrhu územního plánu města Brna a z východu přírodní památkou Pekárna a jezdeckým areálem Eliot. Cílem návrhu bylo zpřístupnit území široké veřejnosti a zapojit jej do aktivního života. Návrh předpokládá s výstavbou sportovně rekreačních zón a objektů, jezdeckého areálu a bydlení. Významným prvkem území je potok Vrbovec, který vede středem území ve východo-západní ose. Po celé délce bude vytvořen klidový pás zeleně, sestávající ze stávající zeleně, která bude doplněna o novou výsadbu listnatých stromů a okrasné zeleně.
Podnikatelský plán pro založení malé společnosti
Kolářová, Ludmila ; Kratochvíl, Josef (oponent) ; Mazlová, Tamara (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je tvorba podnikatelského plánu pro realizaci prodejny potravin, zaměřené na prodej pečiva. Prodejna bude poskytovat svým zákazníkům širo-kou nabídku pečiva, dále vlastní výrobky studené kuchyně a jiné zboží. Teoretická část mé diplomové práce je věnována stručné definici podnikatelského plánu, obecným charakteristikám podnikání a možných typů společností a také základním požadavkům na zpracování podnikatelského plánu. V návrhové části diplomové práce jsou zpracovány analýzy aktuální situace na trhu. Následně je vypracován konkrétní podnikatelský plán pro založení prodejny pečiva. Součástí této kapitoly je i hodnocení rizik a finanční plán budoucího podniku. V závěru je zhodnoceno naplnění cílů a verifikace hypotéz.
Alternativní kameniva na bázi druhotných surovin z energetického průmyslu
Kratochvíl, Jiří ; Kalina, Lukáš (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Vysokoteplotní i fluidní popílky nejsou v současné době dostatečně využívány a jsou deponovány ve značných množstvích. Tato práce se snaží nalézt a ověřit některé možnosti jejich vhodného uplatnění ve stavebnictví, konkrétně v podobě alternativního kameniva do betonu. Po provedení nezbytných analýz bylo navrženo několik systémů na bázi vysokoteplotního popílku i tuhých zbytků fluidního spalování uhlí. Jako příměsi byly využity portlandský cement, vápenný hydrát a testovány byly i pojivové vlastnosti fluidních popílků. Mezi nejvíce sledované vlastnosti patřila pevnost v tlaku a objemová hmotnost. Cílem bylo nalézt vhodný poměr mezi přídavkem modifikující látky a výslednou pevností připraveného kameniva tak aby odpovídalo normě pro kameniva do betonu.
Vliv bóru a jeho sloučenin na tuhnutí portlandského cementu
Kratochvíl, Jiří ; Švec, Jiří (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem vlivu bóru a jeho sloučenin, kyseliny borité a boraxu, na hydrataci portlandského cementu. V první části je uvedeno složení cementu a reaktivita jeho jednotlivých složek. Druhá část se věnuje hydrataci portlandského cementu. Teoretickou část uzavírá mechanismus zpomalení hydratce portlandského cementu pomocí současně používaného sádrovce, nebo jiných vhodných síranových alternativ. V experimentální části je popsána příprava vzorků – cementových past – modifikovaných přídávkem bóru, kyseliny borité a boraxu v různých koncentracích. U těchto vzorků jsou vyhodnoceny jejich kalorimetrické křivky, mechanické vlastnosti a fázové složení. Cílem práce je popsat kinetiku cíleně zpomaleného procesu tuhnutí, fázového složení a nalezení množství přídavku, nad kterým již ke ztuhnutí bórem dotovaného systému nedojde. V práci jsou srovnány vlivy na hydrataci v závislosti na druhu i na koncentraci přidané modifikující látky s obsahem bóru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 326 záznamů.   začátekpředchozí275 - 284dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.