Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Learning English: Exceptional Ways and Needs of Exceptional Children
Urban, Petr ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Fořtíková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...
One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class
Švorc, Ondřej ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.
Using Music as a Stimulus for Communication in EFL Classes
Šimon, Oldřich ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Práce se zaměřuje na specifické hodnoty písní, které mohou představovat účinný podnět ke komunikaci mezi studenty a které také mohou přispět k rozvoji jejich mluveného projevu. Teoretická část této práce uvádí obecné výhody písní v hodinách cizího jazyka. Hlavní aspekty různých učebních stylů, komunikačních aktivit, stejně tak jako aspekty důležitých pravidel pro sestavení komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka, jsou uvedeny v kapitole zaměřující se na dialog mezi teorií a praxí. Výzkumný projekt této práce zahrnuje dotazník a šest detailních plánů aktivit, které ukazují různé přístupy k využití písní. K hodnocení účinnosti aktivit přispěl popis hodin, jejich analýza a reflexe. Výsledky projektu se shodují s hypotézou a navrhují podmínky pro další využití komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka. Klíčová slova: aktivity založené na písni, komunikační aktivity, informační diference, součinnost ve skupinách/párech
One Man Worth Ten Thousand: The Efficiency of the CLIL Approach in a Monolingual Class
Švorc, Ondřej ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem obtížnosti výuky obsahových předmětů v jazyce jiném než mateřském. Tento problém je řešen prostřednictvím metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Teoretická část rozebírá kompetence žáků podle Společného evropského referenčního rámce, dále pak Krashenovu teorii "Monitor Model", Interaktivní hypotézu, konstruktivismus a "Participatory learning theory" a konečně teoretické koncepty intersubjektivity a "zóny příštího vývoje". Je položena otázka, zda je vhodné CLIL aplikovat v běžném školním prostředí, což je posuzováno v analytické části, která popisuje průběh konkrétního projektu, realizovaného v jedné třídě pražského gymnázia. Projekt na tématu první světové války integroval výuku anglického jazyka a dějepisu. Evaluační část práce pak doporučuje CLIL jako vhodný přístup, který zlepšuje širokou škálu schopností a složek inteligence.
Current Approaches to English Teacher Education as Reflected in Trainees'Teaching Practice
Holý, Tomáš ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Voňková, Hana (oponent)
Práce se zabývá přístupy ke vzdělávání učitelů anglického jazyka používanými na katedře anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce hledá odpovědi na otázku, které aspekty kompetencí učitele jsou rozvíjeny každým ze zmiňovaných přístupů. Vzhledem k tomu, že téměř polovina všech studentů učitelství zahrnutých ve výzkumu měla již předchozí zkušenost s výukou, je zkoumán také vliv zkušenosti s výukou na rozvoj učitelských dovedností. Psané reflexe studentů na pedagogickou praxi jsou podrobeny analýze za použití kombinace kvantitativních a kvalitativních metod. Výsledky jsou dané do souvislosti se současnými trendy ve vzdělávání učitelů.
Common mistakes Czech students make in English and their Remedial Treatment
Ganev, Ondřej ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Nejčastější chyby, kterých se dopouštějí čeští studenti v anglickém jazyce, představuje hlavní téma diplomové práce. Teoretická část se zabývá především představením výukových metod TEFL (Metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka). Tyto metody jsou rozebírány z hledisek technik, strategií a základních principů každé metody. Důraz je kladen nejen na roli učitele a jeho vztah k studentům, ale především na postoji, jaký zaujímáme k určité metodě v oblasti hodnocení chyb. Představení jednotlivých metod má za cíl poukázat na vztah mezi chybami a metodami samotnými. Z hlediska problematiky chyb se práce zaměřuje také na jejich klasifikaci. Praktická část se skládá z příkladů chyb, kterých se studenti dopustili ve svých souvislých písemných projevech. Chyby jsou rozděleny do několika skupin, zahrnujících gramatiku, pravopis, problematiku chybného užití slova a také slovosledu. Diplomová práce dále navrhuje možnosti nápravy chyb a snížení jejich výskytu. Cílem práce je také porovnat úroveň znalosti anglického jazyka jednotlivých studentů na střední škole cestovního ruchu v Praze, kde autor práce působí jako profesor anglického jazyka.
Teacher's perspective on Classroom Interaction
Pecháčková, Klára ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá interakcí mezi vyučujícím a žáky/studenty při hodinách anglického jazyka. Cílem je zjistit, zda pokyny, které pedagog zadává, vedou k vytvoření komunikativního prostředí ve třídě. Hlavní metodou je pozorování vyučovacích hodin se zaměřením na vyučujícího a rozbor dat z observačních archů.
Openings and Closures of English Lessons
Křížová, Barbora ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na plánování ve výuce anglického jazyka, konkrétně na postupy využívané na začátku a konci hodiny. Cílem je zjistit, jak se informace uváděné v odborné literatuře realizují v praxi. Hlavní metodou je zpracování dat z observačních archů, které byly použity při pozorování vyučovacích hodin na různých typech škol od mateřských po jazykové kurzy dospělých. Klíčová slova: plánování hodin, začátky a konce hodin, observace, učitel, žák/student.
Effective methods of preparing secondary school students for the maturita exam in English - focused on speaking
Rybáková, Katarína ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dovedností mluvit a jejím rozvojem za účelem složení maturitní zkoušky. Práce je dělena do šesti kapitol. Teoretická část se věnuje pojmem mluvení jako dovednosti či základním definicím maturitní zkoušky. Dále ukazuje detailní přehled a porovnání ústní maturitní zkoušky a schopností interakce na obou úrovních. Praktická část zahrnuje analýzu tří sad knih, které jsou používané v hodinách anglického jazyka na středních školách. Klíčová slova: Maturitní zkouška, základní úroveň, vyšší úroveň, hodnocení, učebnice
Learning English: Exceptional ways and needs of exceptional children
Urban, Petr ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Fořtíková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.