Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 273 záznamů.  začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální péče o lidi bez domova
Axmannová, Kamila ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu bezdomovectví, o sociálním vyloučení a o státní a nestátní sociální péči. Je rozdělena na tři části. V úvodu je vymezen pojem domov, v další části pak fenomén bezdomovectví, jeho charakter, výskyt, formy, příčiny, životní styl bezdomovectví a jeho sociální dopad. Poslední kapitola druhé části se věnuje sociální pomoci bezdomovcům. Je zde uvedena státní i nestátní pomoc. Třetí část se věnuje dotazníkovému šetření a poodkrývá především dopad bezdomovectví na člověka, pojednává o sociální exkluzi a snížení lidských potřeb v důsledku sociálního a fyzického strádání.
Postoje zaujímané ke vzdělávání kolínskými sociálně vyloučenými Romy
Slavíčková, Tereza ; Mužáková, Monika (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Předmět bakalářské práce spadá do oblasti vzdělávání Romů. Vzdělávání Romů je považováno za klíčové v procesu jejich integrace do společnosti. Integrace Romů je ztížena především tam, kde u příslušníků tohoto etnika dochází k tzv. sociálnímu vyloučení, tj. omezení přístupu k sociálním, kulturním a ekonomickým zdrojů společnosti. Sociální vyloučení nepřináší rizika pro pouze jednotlivce a rodiny, jichž se dotýká, ale také pro celou společnost, neboť zvyšuje sociální napětí. Vzdělání je lékem na sociální vyloučení pouze v případě, kdy jej Romové začnou akceptovat jako hodnotu, ke které je správné se vztahovat. V opačném případě integrační strategie implementované do vzdělávání Romů nepřináší žádoucí efekt. Empirická část bakalářské práce proto prezentuje postoje ke vzdělávání, které byly zkoumány u cílové skupiny sociálně vyloučených Romů v bytovém domě v Zengrově v ulici v Kolíně. Tato lokalita je charakteristická vysokou koncentrací romského obyvatelstva. Postoje ke vzdělávání zásadním způsobem ovlivňují motivaci dosahovat úspěchu ve školském systému. Úspěch ve školském systému velkou měrou rozhoduje o pozici jedince v sociální struktuře společnosti.
Sociální práce s delikventními jedinci
Kubíčková, Věra ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Sociální práce je autonomní obor, který se řídí vlastní teorií a postupy, přesto se v mnoha oblastech prolíná s jinými disciplínami. Lze ji pochopit jen základě znalosti sociálního a kulturního kontextu dané společnosti. Samotnou sociální práci v terénu zajišťují multidisciplinární teamy odborných pracovníků. V České republice došlo v posledních dvou dekádách k oživení zájmu o tuto problematiku, neboť v socialistickém Československu se tato oblast nebyla ani uznávána ani podporována. V této práci jsem se zaměřila na objasnění základních teoretických aspektů sociální práce s důrazem na práci s delikventními dětmi a mladistvými v České republice, protože, jak vyplývá ze statistik MV ČR, podíl dětí a mládeže dopouštějících se trestných činů neustále narůstá.
Předběžné opatření a ústavní výchova v dětském diagnostickém ústavu
Tulach, David ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Téma, kterému se v bakalářské práci věnuji, reflektuje okolnosti vzniku poruch chování a v konfrontaci s aktuální odbornou literaturou hledá nejvýraznější činitele tohoto postižení. Praktická část práce analyzuje realizaci předběžného opatření a ústavní výchovy v konkrétním zařízení, kterým je Dětský diagnostický ústav, základní škola a školní jídelna na Praze 4.
Drogová prevence na druhém stupni základních škol
Anlaufová, Bohumila ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá drogovou prevencí na druhém stupni základních škol. V teoretické části se věnuje základním informacím týkajícím se drogové závislosti. Dále seznamuje s obecnými metodami, řešeními a způsoby prevence. Popisuje také systém školní prevence. V praktické části se snaží zmapovat roli, kterou v preventivním systému zastávají pedagogové. Výzkumné šetření bylo realizováno na třech školách v regionu Příbramska a účastnili se ho učitelé druhého stupně základních škol. Metodou dotazníkového šetření je sledována jejich informovanost, znalosti a aktivity v oblasti drogové prevence. Prostřednictvím získaných údajů vyvozuje úroveň jejich participace v dané oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 273 záznamů.   začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.