Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 480 záznamů.  začátekpředchozí216 - 225dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh komponent hnacího ústrojí formulového vozidla
Kolečář, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem hnacího ústrojí formulového vozidla. Poznatky z teoretického rozboru v úvodu práce jsou použity v konstrukční části zabývajícího se návrhem komponentů vozidla Formule Student. S konstrukčním návrhem souvisí výpočet zátěžných stavů hnacího ústrojí, pevnostní výpočet hnacích hřídelí, unašečů homokinetických kloubů a příruby rozety. Navržené komponenty jsou řešeny pomocí metody konečných prvků v programu Ansys Workbench.
Koncepční návrh malého tříkolového užitkového vozidla
Ambrož, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rasch, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem tříkolového užitkového vozidla s užitečným zatížením 300 kg. V úvodu je uveden stručný přehled několika vozidel podobné hmotnostní kategorie. Vlastnímu návrhu předchází analýza používaných koncepčních řešení popis, konstrukčních skupin vozidla a jejich následná volba. Poté je vytvořen 3D model v programu Pro ENGINEER a na jeho základě provedeny výpočty jízdních výkonů a napjatostní analýza vybraných dílů. Při návrhu modelu byl kladen důraz na ergonomii, vzhled, praktickou využitelnost a snadnou vyrobitelnost celé tříkolky.
Podvozek třístopého elektromobilu
Švec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo navrhnout koncepci třístopého elektromobilu. První kapitola porovnává městská vozidla a jejich parametry. Druhá kapitola je zaměřena na koncepci vozidla a ve třetí kapitole jsou popsány konstrukční skupiny vozidla. Dále je zde řešena stabilita vozidla a přední zavěšení
Pístní skupina jednoválcového zážehového motoru
Lux, Josef ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pístní skupinou spalovacího motoru. Hlavním cílem práce je provést pevnostní kontrolu pístní skupiny spalovacího motoru aplikací analytických metod pružnosti a pevnosti. Pro stanovení základních parametrů klikového mechanismu a vykreslení průběhu zátěžných sil jsem si jako představitele této skupiny vybral půdní frézu PF-62. Výsledky pevnostní kontroly jsem v závěru práce zhodnotil.
Modulární platforma MEB pro elektromobily
Tkach, Svitlana ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou možností nově vyvinuté modulární platformy MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Cílem bylo vytvoření rešeršní studie o technických parametrech platformy a možnostech jejího využití pro různé kategorie vozidel nejen v rámci koncernu Volkswagen, ale i sdílení platformy s konkurencí. V závěru bakalářské práce je zformulovaný dopad technologií, nabízených modulární platformou MEB, na vývoj a výrobu elektrických vozidel, a s tím související možnost zvratu v rozšíření elektrického pohonu.
Modification of a four cylinder diesel engine to a single cylinder test engine
Mátyás, Attila ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis deals with modification of an existing four-cylinder diesel engine to a singlecylinder research engine. The work is divided into four main parts. The first part is theoretical, briefly describes research engines, their individual types and provides an overview of their functions. The second part of the work includes the modification of a four-cylinder diesel engine to a single-cylinder research engine, focusing mainly on balancing inertia forces. The third, most extensive chapter contains the structural analysis of the crankshaft. The last part contains the design of a torsional coupling, which ensures the connection of the engine with the dynamometer.
Klikový mechanismus plynového vidlicového šestnáctiválce
Čep, David ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou klikového mechanismu plynového vidlicového šestnástiválcového motoru. Je proveden rozbor kinematiky a vyvážení klikového mechanismu, jsou stanoveny parametry dynamického modelu, výpočítány vlastní frekvence torzního systému, navrženy parametry spojky a je proveden rozbor torzního problému s připojeným generátorem elektrického proudu.
Hnací ústrojí řadového šestiválcového vznětového motoru
Barvík, Rostislav ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Pro návrh motoru je důležitý indikátorový diagram z něhož se určí maximální tlak ve válci. Pomocí tohoto tlaku a doporučených hodnot, vyplývajících ze zadaných parametrů (vrtání, zdvih…) se navrhnou základní rozměry pístní skupiny a ojnice. A dále provedeme pevnostní kontrolu ojnice.
Čtyřválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Nikolaychuk, Yaroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce zaměřena na návrh klikového hřídele pro čtyřválcový vznětový motor pro užitková vozidla Hlavními ukoly této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele, provedení pevnostní kontroly s uvážením torzních kmitů.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 480 záznamů.   začátekpředchozí216 - 225dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.