Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
United States responsibilities as a UN host country
Leštáková, Katarína ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Jednou ze zásadních povinností Spojených států jako hostující země pro Organizaci Spojených národů je udělovat diplomatické víza zástupcům členských států OSN. Desítky tisíc zástupců přicházejí do hlavního sídla Organizace v New Yorku každý rok. Tato práce řeší hlavní problémy, které v rámci této povinnosti Spojených států v současnosti vznikají. Činí tak na základě rozboru zpráv Výboru pro vztahy s hostitelskou zemí, který slouží členským státům jako prostor pro řešení souvisejících problémů. Dva konkrétní případy práce rozebírá podrobně, jedná se o případy Omara al-Bašíra a Hamida Aboutalebiho.
Twiplomacie Spojených států amerických a České republiky
Ticháček, Antonín ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá novými nástroji veřejné diplomacie ve 21. století, konkrétně twiplomacií, která využívá internet a sociální sítě pro rychlou, neomezenou a efektivní komunikaci napříč mezinárodním prostředím. Za cíl si práce klade komparativně analyzovat využívání sociální sítě Twitter pro účely veřejné diplomacie představiteli Spojených států amerických, které je možno považovat za pokročilé uživatele, a České republiky, kteří jsou v twiplomacii spíše začátečníci. Na základě výsledků komparace tato práce hodnotí využívání této moderní metody komunikace se širokou veřejností v případě daných představitelů. Ve finální části jsou prezentovány návrhy pro zkvalitnění české twiplomacie a možnosti inspirace ze strany Spojených států.
Ekonomická diplomacie - zahraniční síť aktérů
Müllerová, Monika ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Machoň, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem Ekonomická diplomacie - zahraniční síť aktérů se na svých stranách zabývá tématem ekonomické diplomacie a jejím řízením ve dvou státech Evropy, v České republice a v Belgii. Cílem práce je nejprve analyzovat a následně komparovat českou a belgickou ekonomickou diplomacii, a to na základě charakteristik definovaných v teoretické části práce. Těmito charakteristikami jsou: model a typ řízení ekonomické diplomacie, prvky ekonomické diplomacie (strategie, aktéři, nástroje) a konečně zahraniční síť aktérů.
Digitální diplomacie - komparace USA a Ruska
Seková, Jana ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Mezinárodní vztahy jsou ovlivňovány vědeckým i technologickým pokrokem již od svého počátku. Významný vliv na podobu a vývoj diplomacie a mezinárodních vztahů má i nejnovější masmédium internet. Tyto změny se projevují především na podobě veřejné diplomacie, vedly dokonce až ke vzniku její nové formy digitální diplomacie. Vzhledem k aktuálnosti problematiky digitální diplomacie ovšem v současné době neexistuje jednotná definice tohoto pojmu. Objasnit, co to je digitální diplomacie a jaká jsou její specifika, je dílčím cílem této práce. Praktická část práce se zabývá digitální diplomacií Spojených států amerických v komparaci s digitální diplomacií Ruské federace. Cílem této práce je posoudit, zda v současné době existuje ruská digitální diplomacie a jaká jsou její specifika v porovnání se Spojenými státy
Současná kulturní diplomacie Francie
Havlíčková, Kateřina ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podobou současné francouzské kulturní diplomacie. Cílem práce je určit, jaké jsou faktory proměny této oblasti francouzské zahraniční politiky do její současné podoby a jaké náklady jsou věnovány francouzské měkké moci ze strany státu. Pro pochopení této problematiky jsou v první kapitole vysvětleny pojmy jako veřejná a kulturní diplomacie, kultura a její role v mezinárodních vztazích a také je zde přiblížen způsob financování francouzské kulturní diplomacie. Dále práce analyzuje činnost Francouzského institutu v Praze jako nejvýznamnější kulturní instituce působící v České republice a její součást Kino 35. Nejen na příkladu tohoto kulturního centra, ale i dalších nástrojů francouzské kulturní diplomacie, jako jsou Francouzská aliance, Francouzský ústav pro výzkum ve společenských vědách, Campus France nebo francouzská audiovizuální politika, rozebraných v poslední kapitole této práce, je možné definovat současnou podobu francouzské kulturní diplomacie.
Veřejná diplomacie a pověst státu - případová studie Finsko
Zouharová, Anna ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutová, Jana (oponent)
Cílem této práce je analýza systému veřejné diplomacie Finska, aktérů, kteří se na veřejné diplomacii Finska podílejí a rozbor hlavních sdělení pro zahraniční veřejnost. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena na 3 části. První shrnuje teorii veřejné diplomacie věnující se základním pojmům, elementům, systému aktérů, tvorbě strategie a specifikům vyplývajících z velikosti států. Následující kapitola se již věnuje konkrétní praxi veřejné diplomacie ve Finsku, kde je typické používání pojmu country branding a image země. Kapitola se zaměřuje na aktéry a orgány vytvářející country brand Finska a strategie, které obsahují primární sdělení pro zahraniční publikum, jež má posílit pověst a image země za hranicemi. Práce je zakončena praktickou analýzou aktuálního fungování veřejné diplomacie a country brandingu ve Finsku pomocí přímé komunikace s Velvyslanectvím Finska v Praze a pomocí dotazníku, který zkoumá percepci image Finska v České republice se zaměřením na vzdělávání.
Digital Diplomacy of the United States in the Muslim World
Jarčušková, Lucia ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Práce se zabývá novým fenoménem ve světě diplomacie - digitální diplomacií. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je digitální diplomacie schopna zlepšit vztah mezi americkou a islámskou civilizací. K naplnění tohoto cíle práce využívá případovou studii Digital Outreach týmu, týmu specialistů, který na internetu vyhledává a komunikuje s muslimy negativně vnímajícími USA. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola poskytuje teoretický úvod do problematiky digitální diplomacie. Druhá kapitola se věnuje využívání digitální diplomacie světovým lídrem v informačně-komunikačních technologií v USA s důrazem na digitalizaci činností ministerstva zahraničních věcí. Ve třetí kapitole nalezneme analýzu činností digitálního týmu a zhodnocení úspěšnosti digitální diplomacie na arabské půdě.
Kulturní diplomacie na úrovni EU - EUNIC Global
Goryczková, Lucie ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Kulturní diplomacie představuje prostředek k reprezentaci státu v zahraničí. V současnosti kulturní diplomacie nabývá na významu a hraje významnou roli v zahraniční politice. Cílem práce je analyzovat existenci kulturně diplomatické strategie na evropské úrovni a její aktéry. Práce se věnuje zejména síti EUNIC a jejím aktivitám jak v Evropě, tak i mimo evropský kontinent.
Nation branding jako prvek ekonomické diplomacie - španělská praxe
Šmahelová, Kateřina ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Štěpánka (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem nation brandingu v kontextu ekonomické diplomacie a je případovou studií španělské praxe. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, zda má španělský projekt budování značky Marca Espaňa zahájený v roce 2013 pozitivní vliv na výkon ekonomické diplomacie a zda je i přes zatím relativně krátké časové období možné pozorovat nějaké výsledky. První kapitola se zabývá teoretickými východisky a kromě definování základních pojmů zachycuje teoretický vztah mezi koncepty ekonomické diplomacie a nation brandingu. Druhá kapitola zkoumá španělský systém ekonomické diplomacie a nation brandingu a propojení obou oblastí ve španělské praxi. Podrobněji se zaměřuje na strategie a dokumenty, aktéry, další nástroje a systémy měření a hodnocení. Třetí kapitola je analýzou praktického přínosu španělského projektu Marca Espaňa pro ekonomickou diplomacii v oblasti exportu a na základě mezinárodních žebříčků a statistických dat zkoumá výkon Španělska v rámci nation brandingu, celkové ekonomické konkurenceschopnosti a exportu.
Veřejná a kulturní diplomacie malých a středních států: porovnání České a Rakouské republiky
Šumpichová, Romana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je vymezit rozdíly v provádění veřejné a kulturní diplomacie malých a středních států se zaměřením na Českou Republiku a Rakousko. Práce se zabývá objasněním pojmů veřejné a kulturní diplomacie a věnuje se přínosům v rámci bilaterální a multilaterální spolupráce. Dále je v práci poukázáno jak na národní zahraniční kulturní politiku zkoumaných států, která je vykonávána aktéry veřejné a kulturní diplomacie, tak na společnou vzájemnou zahraniční politiku a společné kulturní projekty a platformy, na nichž se dané státy podílí. Závěrem práce je zjištění o efektivní propagaci států v zahraničí, jací aktéři mají na prezentaci největší zásluhy a jakého typu diplomacie jednotlivé státy využívají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.