Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Mechanickohydraulický model rekuperace energie vozidel
Pisklák, Jan ; Vrbka, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce rešeršně zpracovává matematicko-fyzikálního model rekuperace kinetické energie vozidla, kterým se zabýval A. Pourmovahed a kolektiv. Využívá metodu determinovaných tepelných časových konstant. Navazuje na vědecké studie Greena W. L. a Otise D. R.. Zahrnuje analytické zpracování, které je poté porovnáno s experimentálními výsledky.
Teoretické řešení pneumobilu
Stodolák, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým řešením vozidla poháněného stlačeným vzduchem. V první části je popsána soutěž vozů poháněných stlačeným vzduchem, která se pořádá každoročně v Maďarsku, odkud pochází myšlenka vzniku těchto vozů. Dále jsou analyzovány konstrukce některých vozů z maďarské soutěže. V druhé části je proveden výpočet námi zvolené konstrukce vozu, kde je hlavní důraz kladen na výpočet pohonu. Dále následuju popis výroby, zkoušky a prezentace vozu.
Experimentální zařízení v oblasti studia kontaktní únavové životnosti
Popelka, Ondřej ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Šamánek, Otakar (vedoucí práce)
Práce podává přehled o experimentálních zařízeních, určených ke studiu kontaktní únavové životnosti strojních prvků. Popisuje základní zařízení s disky i s valivými elementy. Specifikem těchto zařízení je jejich užití při studiu projevů a odolnosti materiálů vůči únavovému poškozování. Nevýhodou těchto zařízení může být jejich nekomplexnost a možnost jejich použití pouze v omezených případech. Jsou konstruována za určitým účelem, tedy ke studiu pouze několika případů (např. bodový kontakt, liniový kontakt, atd.). Komplexnější experimentální stroje bývají často cenově náročné na pořízení i konstrukčně složité a není je tedy možno použít v běžném studiu.
Návrh ventilového bloku rekuperačního hydrostatického modulu vozidla
Ranuša, Matúš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom ventilového bloku rekuperačného modulu vozidla. Jedná sa o priamu aplikáciu na pneumatikový cestný valec AP 240H od firmy AMMANN. Výsledkom je analýza rekuperačnej funkcie bloku, v rôznych pracovných režimoch valca a následná voľba vhodných hydraulických komponentov z hľadiska definovaných parametrov a tlakových strát. Podklady k návrhu vychádzajú z experimentálneho stendu, na základe meraní a matematických simulácii. Stend bol vyvinutý pre túto aplikáciu v štvrtinovej mierke k reálnemu vozidlu. Súčasťou návrhu je uloženie celého experimentálneho systému na konštrukciu vozidla. Diplomová práca spadá pod projekt EUREKA, v spolupráci s firmou Bosch Rexroth v Brne.
Hydromobil - návrh mechanicko-hydraulické rekuperace kinetické energie automobilu
Stodolák, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením vozidla poháněného tlakovou energií ukládanou do hydraulicko-pneumatických akumulátorů. V první části jsou popsány druhy rekuperace energie a především je zde rozebrána hydraulická rekuperace. V závěru první části jsou nastíněny hlavní parametry konstrukce řízení vozidel. V druhé části je podrobně rozepsána konstrukce hydromobilu, kde je hlavní důraz kladen na podvozek, především řízení a brzdné systémy. Dále jsou jednotlivé části podvozku podrobeny deformačně-napěťové analýze. Závěrem je popsána samotná výroba hydromobilu a závěrečné shrnutí práce.
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Optimalizace hydraulického systému pro frézovací obráběcí centrum
Smíšek, Tomáš ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh optimalizačního řešení hydraulického systému pro frézovací obráběcí centrum. Hlavními body práce jsou zhodnocení současného stavu, návrh optimalizačního řešení, konstrukční výpočty, výsledné optimalizované řešení a celkové shrnutí optimalizace. Zadávající firmou je HYTEK s.r.o. zabývající se konstrukcí hydraulických zařízení.
Stend pro analýzu přístroje k mazání okolků kolejových vozidel
Štěnička, Petr ; Šindelář, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí experimentálního měřícího stendu. Tento stend bude sloužit k výzkumu zaměřenému na optimalizaci mazání okolků kolejových vozidel. Konstrukce zařízení vychází ze systému pro mazání okolků Tribotec OK-02. První část se zabývá problematikou dynamiky kolejových vozidel a mazání okolků, druhá část popisuje vlastní konstrukci.
Konstrukční zpracování a výroba patentované bowlingové koule s vnořovacím úchopem
Plachý, Ladislav ; Nohál, Libor (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh, konstrukční zpracování a výroba patentované bowlingové koule s vnořovacím úchopem. Úvod práce pojednává o daném problému a nastiňuje jeho řešení. V další části jsou popsány různé varianty mechanismů, které je možné využít uvnitř koule, a následná volba toho vyhovujícího. Třetí část se zabývá návrhem jednotlivých součástí zvoleného mechanismu, výběrem jejich materiálu a dalšími konstrukčními vlastnostmi, které jsou potřebné k jejich správnému fungování.
Současná konstrukční řešení rotačních kompresorů, prevence jejich pompáže
Kopáček, Petr ; Roupec, Jakub (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí rotačních kompresorů s analýzou prevence nežádoucí pompáže. První část se věnuje popisu základních pojmů potřebných k pochopení zkoumaného problému. Dále je pozornost věnována literatuře, z které jsou čerpána potřebná data. Následuje popis konstrukcí turbokompresorů zaměřený na prevenci pumpování. Práce se poté zabývá antipompážním řízením turbokompresorů, s přihlédnutím ke Greitzerovu modelu pompáže.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.