Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 277 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Firemní kultura společnosti Samsung
Ha, Thu Trang ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Pitra, Lubomír (oponent)
V první kapitole se seznámíme s pojmem kultura, objasníme si podstatu národní a firemní kultury, co tuto kulturu ovlivňuje a co ji mění. Druhá kapitola je věnována Jižní Koreji. Blíže bude zkoumáno podnikatelské prostředí této země a rodinné průmyslové konglomeráty, které mají v současné době obrovský vliv na korejskou společnost. Podíváme se také na specifika korejské společnosti a korejskou menšinu žijící v České republice. Poslední kapitola se zaměřuje na společnost Samsung, kde zmínime některé historické události spojené se vznikem společnosti. Přiblížíme si firemní hodnoty společnosti Samsung, organizační kultuřu a společenskou odpovědnost firmy. V neposlední řadě bude pozorována firemní kultura společnosti Samsung v České republice.
Obchodní a kulturní specifika Albánie
Netíková, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novák, Pavel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Albánie v obchodní a kulturní oblasti, využitelné jak pro podnikatelské subjekty, tak pro turismus. První kapitola představuje Albánii jako zemi nacházející se v jihovýchodní Evropě, na Balkánském poloostrově. Zmiňuje její přírodní podmínky, historii a obyvatelstvo. Důležitá je také znalost ekonomické situace země, náboženství a jednotlivých hospodářských sektorů. Druhá kapitola analyzuje zahraniční obchod Albánie, zmiňuje její hlavní obchodní partnery, členství Albánie v mezinárodních organizacích a otázku vstupu této země do EU. Kapitola se dále věnuje vzájemným vztahům Albánie s ČR, načež navazuje podkapitola dotazníkového šetření provedeného mezi firmami v ČR. Cílem šetření bylo zjistit, zda firmy mají povědomí o této zemi, popřípadě zájem o obchodní spolupráci. Třetí a poslední kapitola pojednává o albánské kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. V neposlední řadě jsou zmíněny také stinné stránky této země, organizovaný zločin a dětská práce.
Obchodní a kullturní specifika Taiwanu
Březinová, Gabriela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními specifiky Taiwanu, které porovnává s ostatními kulturami, zejména s českou. Cílem práce je poukázat na kulturní odlišnosti evropských zemí ve vztahu k Taiwanu a přispět tak k lepšímu rozvoji jejich vzájemné obchodní spolupráce. Výzkumná otázka se zabývá především kulturními rozdíly mezi Taiwanem a Českou republikou, na které je třeba brát ohled při rozvíjení česko-taiwanské spolupráce na poli mezinárodního obchodu. První kapitola seznamuje se základními charakteristikami Taiwanu, druhá se zabývá zahraničním obchodem Taiwanu se zaměřením na Českou republiku. Následující kapitola se věnuje kulturním specifikům, která definoval pan G. Hofstede, dále jsou specifika promítnuta v obchodním jednání. V závěru práce popisuji svoje osobní zkušenosti z pobytu na Taiwanu. Tato práce poskytuje stručný přehled odlišností taiwanské kultury a jejich vliv na obchodní jednání.
Firemní kultura společnosti INGE Opava spol. s r.o.
Šimetková, Tereza ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Růžičková, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá firemní kulturou společnosti INGE Opava spol. s r.o. První část práce je věnována problematice firemní kultury v teoretické rovině, přičemž jsou objasněny důležité pojmy a také význam firemní kultury. Praktická část práce je zaměřena na konkrétní společnost a její firemní kulturu. Nejprve jsou uvedeny základní informace o společnosti a popsány klíčové prvky její firemní kultury. Následně je provedena analýza firemní kultury společnosti za použití metody anonymního dotazníkového šetření. Součástí praktické části jsou také opatření navržená na zlepšení zjištěných nedostatků firemní kultury podniku. V závěru práce je zhodnocena síla firemní kultury společnosti INGE Opava spol. s r.o.
Česká kultura a její vliv na obchodní jednání
Zelená, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Temrová, Karla (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je prozkoumat českou kulturu a její charakteristické vlastnosti,které ovlivňují obchodní jednání a tuzemské pracovní prostředí. První dvě kapitoly se zabývají obecnými charakteristikami kultury a obchodního jednání. Ve třetí kapitole je česká kultura popsána z hlediska Hofstedeho kulturních dimenzí a vlastního kvalitativního výzkumu.
Firemní kultura ruských firem
Bočanová, Magda ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na firemní kulturu ruských společností. Teoretická část se snaží čtenáři přiblížit obecné pojetí kultury a firemní kultury se specializací na ruskou oblast, včetně jejích specifik a kulturních odlišností. V analytické části jsou realizována dotazníková šetření za účelem stanovení bodů charakteristických pro kulturu v ruských podnicích používanou v praxi. Cílem práce je porovnání výsledků šetření z jednotlivých firem s teoretickými východisky získanými z různých zdrojů. Dále zjištění rozdílů mezi kulturou ruských podniků a firemní kulturou aplikovanou v mezinárodních firmách působících na ruském trhu.
Česko-saúdskoarabská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Kozminská, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Hlavním cílem této práce je zanalyzovat vzájemnou obchodní spolupráci mezi Českou republikou a Saúdskou Arábií. Chci tedy zjistit, jaký byl vývoj těchto vztahů v minulosti, jaký trend je typický pro současnost a na základě těchto informací jsem schopna určit, jak se bude spolupráce vyvíjet v budoucnu. Zaměřím se také na arabskou kulturu a pokusím se zjistit, jakým způsobem ovlivňuje obchodní vztahy. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je jakýmsi představením Saúdské Arábie. Věnuji se zde geografickým a demografickým údajům, politicko-právnímu uspořádání země, stručné historii a členství země v mezinárodních a regionálních organizacích. Druhá kapitola je věnována analýze ekonomické situace v Saúdské Arábii. Pozornost věnuji analýze hlavních makroekonomických ukazatelů, analýze jednotlivých sektorů a zahraničního obchodu země. Třetí kapitola je zaměřena na analýzu obchodní spolupráce České republiky a Saúdské Arábie. V této kapitole se zabývám vývojem vzájemných vztahů, následuje rozbor bilance vzájemného obchodu mezi zeměmi, včetně analýzy vývozu České republiky do Saúdské Arábie a naopak. Součástí této kapitoly je rovněž obeznámení se s českými subjekty na saúdskoarabském trhu, z nichž je představena a blíže rozebrána konkrétní společnost vyvážející své výrobky do Saúdské Arábie. V poslední kapitole se zaměřuji na kulturní specifika Saúdské Arábie, na jejich náboženství nebo způsob života. Součásti je rovněž analýza Saúdské Arábie na základě dimenzí Geerta Hofstedeho nebo podkapitola věnující se vlivu kulturních odlišností na obchodní jednání.
Obchodní a kulturní specifika Indie
Šrámová, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Indie v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje indickou geografii, obyvatelstvo a stručnou historii. Část první kapitoly se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Indie. Druhá kapitola pojednává o indické kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Třetí kapitola je praktickou částí. Je zde představena firma Škoda Auto a.s. a její dceřiná společnost Skoda Auto India Pvt. Ltd. V okruhu zaměstnanců firmy Škoda, kteří spolupracují s Indy, bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky uvádí třetí kapitola. Dotazníkové šetření se týká především kulturních odlišností Indů.
Obchodní a kulturní specifika Řecka
Benešová, Nela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Plchová, Božena (oponent)
Každý, kdo by chtěl obchodovat s řeckými obchodníky, by si měl zjistit, jaká jsou zdejší obchodní a kulturní specifika. Zvyky se v každé zemi liší, proto by každý měl být řádně připraven, než s obchodováním začne, aby se mu nestalo nějaké faux pas. Obchodní zvyklosti vychází z historie, proto se o ní ve své bakalářské práci také zmiňuji. Nicméně, obchod souvisí také se stavem ekonomiky země, proto jsem analyzovala současnou politickou a ekonomickou situaci v Řecku. Jednání řeckých obchodníků se sice liší od jednání českých obchodníků, ale při porovnání jsem nenašla zásadní rozdíly, které by bránily českým obchodníkům v uzavírání smluv v Řecku.
Podnikatelské prostředí USA z pohledu českých subjektů
Haškovcová, Kristýna ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Vleugels, Marta (oponent)
Tématem této bakalářské práce je analýza podnikatelského prostředí ve Spojených státech amerických a cílem je poskytnout informace podnikatelům, kteří by měli zájem o expanzi na americký trh. V první kapitole vymezuji pojem podnikatelské prostředí a jakým způsobem může být hodnocena jeho kvalita. Ve druhé kapitole analyzuji podnikatelské prostředí v USA pomocí PEST analýzy. Ve třetí kapitole se zabývám kulturními specifiky americké kultury. Jako metodu práce jsem zvolila PEST analýzu a interview.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 277 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.