Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Figarova svatba se zaměřením na roli hraběnky
Viskotová, Edita ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem Mozartovy opery Figarova svatba se zaměřením na roli hraběnky a jejím zasazením do kontextu vrcholné tvorby W. A. Mozarta. Základním cílem je rozbor Mozartova díla v širších souvislostech skladatelova životního příběhu, děje samotné opery a interpretačního pojetí role hraběnky třemi vybranými protagonistkami. Druhotný cíl diplomové práce pak vyzdvihuje význam Mozartovy operní tvorby v hudební historii. Úvodní část mapuje život W. A. Mozarta, následuje přehled tvorby a rozbor jeho operních děl. Stěžejní částí je pak rozbor opery Figarova svatba a role hraběnky v různých pojetích. Závěr práce potvrzuje hypotézu o Mozartově zásadním významu pro klasicistní operní tvorbu.
Interpretační přístup ke skladbám Bohusl ava Martinů a Vítězslavy Kaprálové Třišansony pro Červenou sedmu, Sbohem a šáteček.
Laubová, Lucie ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Cílem této práce je poskytnout umělecký pohled na cyklus písní Bohuslava Martinů " Tři šansony pro červenou sedmu" a píseň Vítězslavy Kaprálové " Sbohem a šáteček". Ve své práci shrnuji stanovisko analytické s hudebně-praktickým postojem a poskytuji tak umělecký pohled na tyto vokální skladby, jež často zůstávají interprety i muzikology neprávem opomíjeny. Celou práci uchopuji z pohledu interpreta, který se snaží o co nejvíce autentické pojetí vokálních skladeb a studiem kompozičně - osobnostního stylu autorů se chce přiblížit jejich pravděpodobné interpretační představě.
Práce na roli Tamina v Kouzelné flétně
Bragagnolo, Michal ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; KUSNJER, Ivan (oponent)
Bakalářská práce s názvem " Práce na roli Tamina v Kouzelné flétně" má za úkol přiblížit čtenáři autorovu práci na roli v inscenaci opery Kouzelná flétny a ukázat mu, jak by taková příprava měla vypadat. Autor se věnuje osobě W.A.Mozarta a okolnostem, které měli vliv na jeho dílo, především pak s důrazem na vlivy Svobodného zednářství. Poodhaluje symboliku Svobodného zenářství, jeho prvky použité v opeře Kouzelná flétna a spojuje je především s postavou Tamina. Dále popisuje samotný postup zkoušení role - pěvecké nastudování, režijní zkoušky a úskalí tohoto tvůrčíhi procesu.
Bohuslav Martinů a jeho jednoaktové oper y
Šmatláková Pavlů, Ester ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Tato práce si klade za cíl stručně a výstižně charakterizovat a zmapovat dostupnou tvorbu jednoaktových oper Bohuslava Martinů.
A.Dvořák"Rusalka" práce na hlavní roli
Sup, Tomáš ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; BÁRTA, Martin (oponent)
Tenorová postava prince z tříaktové opery " Rusalka" od Antonína Dvořáka, pro mně byla dlouhou dobu svým charakterm, pěveckou obtížností a technickou vypjatostí velkou výzvou. Rozhodl jsem se tedy po dvou letech , kdy jsem tuto roli studoval, napsat magisterskou práci o postavě prince, zamyslet se nad jeho postavou a jejím celkovým vystavěním od samého začátku, po nejtěžší pěvecké party v závěru opery.
W.A.Mozart - Don Giovanni -Zerlina
Perná, Barbora ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; MÁROVÁ, Libuše (oponent)
Ve své práci pojednávám o Wolfgangu Amadeu Mozartovi, opeře Don Giovanni a roli Zerliny jako takové. Chtěla bych blíže představit samotného autora i toto dílo, které je, podle mne právem označováno za " operu oper". Ráda bych zde nastínila různé pohledy na ztvárnění role Zerliny. Chtěla bych dát návrh k tomu, jak ji lze vnímat. Že i když ji někdo vnímá tak a druhý onak, oba názory mohou být ty správné. Mým záměrem je tedy poukázat na to, že se tato role nemusí škatulkovat mezi naivní, venkovské dívky, ale že je to role neobyčejně půvabná a hodna toho , aby o ní bylo napsáno.
Moderní režijní interpretace opery v polovině 20. století
Otava, Martin ; HAVLÍK, Jaromír (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Tato práce je určena především pro mladé operní režiséry a studenty tohoto oboru. Je rozložena do čtyř kapitol. První tři se zabývají vývojem režijních interpretačních přístupů ve 20. století (se zvláštním zaměřením na hudební divadlo). Představuji v nich teoretické úvahy i trendy práce režisérů. Druhá polovina práce, 4. kapitola, dává nahlédnout do praxe režisérovy práce s důrazem na jeho spolupráci s výtvarníkem. Ambicí tohoto textu bylo také začlenit dílo významného českého operního režiséra Bohumila Hrdličky do českého, a po jeho emigraci i do evropského kontextu. Doposud neprávem opomíjená osobnost, režisér evropského významu, stále čeká na komplexní zpracování své tvorby. Ve svém bádání jsem se zabýval celou rozsáhlou tématikou oboru operní režie a to jak v rovině historické, tak praktické. Mým cílem bylo uvědomit si komplexnost tématiky, zpracovat ji a shrnout z pohledu režiséra tak, abych sám získal potřebný nadhled nad oborem v horizontu celého 20. století a mohl tyto poznatky dále zúročit nejen ve své práci režiséra, ale především pedagoga. Pro studenty operní režie v České republice podobná historicko-praktická příručka s vlastním pohledem na problematiku a vývoj této profese dosud neexistovala.
Duchovní tvorba brněnského skladatele Františka Fialy (1966)
Laubová, Lucie ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; KUSNJER, Ivan (oponent)
Moje diplomová práce pojednává o jednom ze soudobých českých skladatelů - Františku Fialovi. Jedná se o skladatele s velkým talentem a nadáním, které provází jeho početnou rodinu. Měla jsem možnost s ním spolupracovat na řadě koncertů a také interpretovat jeho skladby. Při prostudování jeho další tvorby mě tento kompoziční styl zaujal natolik, že jsem se rozhodla pro jeho blizší analýzu. V mé práci bych ráda představila skladatelovo dílo i jeho osobnost.
R.Wagner - Wesendonck Lieder - pohled interpreta
Morozová, Tamara ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; JONÁŠOVÁ, Jana (oponent)
Písňový cyklus Richarda Wagnera Wesendonck Lieder je v díle skladatele, tvořícího takřka výhradně opery, velkou raritou. Přesto má cyklus pěti písní čestné místo v jeho tvorbě a bývá často interpretován. Je zajímavý zejména tím, že stál na počátku hledání jeho vrcholné hudební řeči. Na mnohem menším prostoru, než jsme u Wagnera zvyklí, nalezneme veškeré prvky jeho stylu, jakoby se jednalo o jeho vrcholná operní díla. Účelem práce není popisovat životní eskapády skladatele či uvádět rejstřík jeho děl. Tato práce si klade za cíl přiblížit okolnosti vzniku písňového cyklu a nastínit jeho důležitost pro Wagnerův umělecký růst. Hlavní část práce je věnována mému vlastnímu interpretačnímu uchopení cyklu, který jsem připravila k provedení na svůj bakalářský koncert.
Vilém Blodek " V studni" - práce na hlavní roli Vojtěcha
Sup, Tomáš ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tenorová postava Vojtěcha z jednoaktové opery " V studni " od Viléma Blodka, pro mě byla dlouhou dobu svým charakterem , pěveckou obtížností a technickou vypjatostí velkou význou. Rozhodl jsem se tedy po dvou letech, kdy jsem tuto roli studoval, napsat bakalářskou práci o Vojtěchovi, zamyslet se nad jeho postavou a jejím celkovým vystavěním od samého začátku, po nejtěžší pěvecké party v závěru opery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.