Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 74 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prvky tanečních technik v prostných ve sportovní gymnastice žen
Tůmová, Marie ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Prvky tanečních technik v prostných ve sportovní gymnastice žen Cíl práce: Cílem diplomové práce je analýza tanečních prvků v sestavách finalistek na prostných v kategorii žen ve všech čtyřech olympijských hrách od roku 2004 do roku 2016. Metody: V diplomové práci byla použita metoda obsahové analýzy a pozorování, která sloužila ke zpracování a vyhodnocení dat. Výsledky: Výsledky přinášejí přehled o individuálním přístupu k tanečním prvkům na prostných u finalistek olympijských her od roku 2004 do roku 2016 v závislosti na zvolených kritériích pozorování. Dále porovnávají celkové uplatnění tanečních prvků v jednotlivých hrách a naznačují, jaký vliv má časový úsek uplynulý mezi hrami na četnost výskytu tanečních prvků v sestavách. Na základě výsledků je také možné odhadovat, jakým směrem by se v budoucnu mohlo nahlížet na uplatnění tanečních prvků v sestavách. Klíčová slova: tanec, sestava, klasický tanec, současný tanec, jazz dance, lidový tanec
Hodnocení vývojových tendencí ve fitness aerobiku
Husáková, Magdaléna ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Hodnocení vývojových tendencí ve fitness aerobiku Cíle: Cílem práce je na základě obsahových analýz a časových řad úspěšných závodních choreografií z MS 2006-2016 předpovědět vývojové tendence a trendy, včetně optimálního složení závodní choreografie v organizaci FISAF pro rok 2018. Metody: Diplomová práce má charakter kvantitativního výzkumu. Hlavní výzkumnou metodou je časová řada vytvořená za pomoci speciálního programu Statistica 2017 a obsahová analýza vytvořena pomocí videozáznamu. Výsledky: Na základě výsledků je možno předpokládat, že úspěšnou skladbou se může stát taková, která bude obsahovat v rámci pohybové složky 15 - 16 švihových pohybů dolních končetin a 17 - 20 vertikálních změn (dřepů, podřepů), hudební složka by měla obsahovat 2 - 4 hudební předlohy a v rámci složky choreografické by se mělo vyskytnout 35 - 40 postavení, zhruba 25 - 28 kontrastních rozdělení celku v pohybu a prostoru a 10 - 12 interakcí mezi členy. Klíčová slova: aerobik, fitness tým, FISAF, choreografie
Využití Labanovy analýzy pohybu v tanečně-pohybové výchově
Burešová, Edita ; DERCSÉNYIOVÁ, Lucie (vedoucí práce) ; FRIČOVÁ, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce stručně představuje osobnost tanečního umělce, teoretika a choreografa Rudolfa Labana a vybrané aspekty Labanovy analýzy pohybu. Pojednává o možnostech využití této analýzy v tanečně-pohybové výchově dětí a mládeže. Práce představuje také Labanovy názory na tanečně-pohybovou výchovu dětí různých věkových skupin a základní pohybová témata, se kterými lze ve výuce tance a pohybu pracovat. Stručně prezentuje Labanovy publikace týkající se pedagogické činnosti. Autorka reflektuje vlastní zkušenost s aplikací Labanovy analýzy pohybu, kterou absolvovala v rámci svého studia na HAMU v Praze a uvádí konkrétní návrhy aplikace Labanovy analýzy pohybu v edukační činnosti.
Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠ
Drážková Drengubáková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; LÖSSL, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
Otvírání studánek (Bohuslav Martinů)
Charouzová, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Cílem bakalářské práce je seznámení se s vlastním rituálem Otvírání studánek a vytvořit si představu o jeho podobách v proměnách času. V práci budou představeni tvůrci kantáty Otvírání studánek Miloslav Bureš a Bohuslav Martinů a ujasněn zdroj jejich inspirace k dílu. Dalším cílem bylo vytvořit vlastní choreografii na tuto kantátu v Základních uměleckých školách ve dvou různých formách. Nejprve vytvořit choreografii pouze se skupinou dívek v plenéru na reprodukovanou hudbu a následně se skupinou tvořenou profesionálními i dětskými interprety v prostorách kostela za doprovodu sboru. Tuto choreografickou práci jsem se pokusila zaznamenat pomocí videa, fotografií i písemnou formou. Závěrem jsme zhodnotila pozitivní a negativní stránky celého tvůrčího procesu.
Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice
Antošová, Aneta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice. Cíl: Cílem diplomové práce je najít shody a rozdíly v tvůrčích přístupech vybraných zahraničních a českých autorů tanečních choreografií. Metody: Pro diplomovou práci byl zvolen kvalitativní výzkum a jako hlavní výzkumná metoda kazuistika, konkrétně komparativní studie, která společně s dotazovaným šetřením formou polostrukturovaného (hloubkového) rozhovoru, prováděného s vybranými odborníky z oboru choreografie, porovnávala dva případy mezi sebou - české choreografy se zahraničními reformátory. Výsledky: Ve výzkumné části práce jsou na základě rešerše literatury a provedeného šetření nalezeny shody a odlišnosti v tvůrčích přístupech na úrovni českých choreografů a zahraničních reformátorů. Výstupem výzkumu je srovnávací tabulka sledující život a práci choreografů ve třech oblastech: vstupní podmínky, proces tvorby a výstupy tvorby. Výzkum zjistil možné funkční přístupy pro taneční praxi. Klíčová slova: Umění, tanec, choreografie, tvorba, komparace.
Rozvoj rytmického cítění prostřednictvím hudebně pohybových cvičení u gymnastek mladšího školního věku
Kašparová, Alena ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Charakteristika práce: Rytmizace pohybu je považována za jeden ze základních předpokladů optimálního provedení pohybu danou technikou. Rozvoj hudebně-pohybových předpokladů, a tedy i rytmického cítění, je proto důležitý již od dětských kategorií. Tyto předpoklady můžeme ovlivňovat vhodným intervenčním programem hudebně-pohybových činností. Dobře zvládnuté rytmicko-pohybové vzorce se podílí, jak na úspěšném osvojování si různých pohybových aktivit, tak na výsledném sportovním výkonu. Cíl práce: Cílem práce je zpracování intervenčního programu zaměřeného na hudebně pohybové činnosti. Tyto činnosti rozvíjí a zdokonalují hudební předpoklady, tedy především rytmické cítění, koordinaci pohybu a schopnost zvládnout provádět hudebně pohybové sestavy u dětí v mladším školním věku. Intervenční program je sestaven z několika oddílů, které obsahují činnosti bez hudby, s hudbou a činnosti s využitím ozvučného náčiní. Metodika: Ve své práci jsem použila empirickou metodu výzkumu, a to testování. Pracovali jsme s experimentální (ES) a kontrolní (KS) skupinou. Obě skupiny absolvovaly vstupní diagnostiku rytmických schopností. Následně na základě diagnostiky, letité praxe a literatury, jsem vytvořila intervenční hudebně-pohybový program na rozvoj a zdokonalení rytmického cítění. Ten prováděla pouze experimentální...
Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra
Menšíková, Marcela ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Pohybová skladba pro děti s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zjistit míru zvládnutí samostatného projevu pohybové skladby u dětí s poruchou autistického spektra. Metody: Ke zjištění míry samostatnosti byly použity metody pozorování s videozáznamem, který byl absolvován 1x za měsíc a zpětná vazba od druhých osob. Výsledky: Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že děti s PAS jsou schopny samostatného provedení pohybové skladby. Některé děti by potřebovaly k dokonalému provedení delší časovou dotaci, ale dokáží si prvky zapamatovat, řadit je za sebou a po nácviku správně provést. Způsob provedení jednotlivých prvků se procentuálně zvýší, když mají děti vizuální předlohu a slovní doprovod. Vyhodnocené výsledky z druhé vědecké otázky, která se zabývala zjištěním náročnosti jednotlivých prvků pro děti s PAS, které vyšly překvapivě k našemu očekávání. Předpokládali jsme, že vzpor dřepmo bude nejtěžším prvkem pohybové skladby. Dle výsledků se však nejtěžšími prvky při samostatné realizaci staly - dřep a výskok. Klíčová slova: Rituální chování, narušená socializace, narušená představivost, narušená komunikace, organizace pomáhající lidem s autismem
Analýza nabídky tanečních skupinových lekcí ve fitness centrech v Praze.
Novotná, Michaela ; Kolbová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název Analýza nabídky tanečních skupinových lekcí ve fitness centrech v Praze. Cíl Cílem práce je analýza a komparace nabídky tanečních skupinových lekcí v deseti vybraných fitness centrech v Praze. Metody K naplnění cíle práce byly použity metody kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Dále byla použita deskripce, analýza dokumentů a komparativní analýza, pomocí nichž jsme porovnali četnost nabízených tanečních lekcí. Zpracování výsledků je řešeno pomocí statistických metod v programu Microsoft Word. Výsledky Výzkum potvrdil, že se ve fitness centrech stále opakují dvě nejčastější taneční skupinové lekce, kterými jsou Zumba a aerobik. Klíčová slova tanec, skupinová lekce, aerobní činnost, fitness, pohybová aktivita

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 74 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.