Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geometrie stínu
Tolkunova, Yulianna ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Název práce: Geometrie stínu Autor: Yulianna Tolkunova Katedra (Ústav): Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Petra Surynková, Ph.D. Abstrakt: Předložená práce se věnuje geometrickému osvětlení a metodám jeho sestrojování. Zejména je zaměřená na rovnoběžné osvětlení. Práce obsahuje teoretickou část, ve které se lze dozvědět o vlastnostech a základních pojmech souvisejících s geometrickým osvětlením. Po ní následuje praktická část, která obsahuje sadu příkladů s uvedeným řešením a poté nevyřešené příklady pro samostatné procvičení. Celý text je doplněn množstvím obrázků pro zvýšení představivosti čtenáře o principech a metodách osvětlení. Při sepisování práce byl důraz především kladen na srozumitelnost a použitelnost metod. Obecně práce Geometrie stínu může posloužit všem zájemcům, kteří chtějí blíže poznat geometrické osvětlení. Práce by mohla být užitečným učebním textem pro studenty a učitele deskriptivní geometrie.
Leonardo a geometrie
Pajerová, Nikola ; Šarounová, Alena (vedoucí práce) ; Surynková, Petra (oponent)
Práce se zabývá geometrickou tvorbou Leonarda da Vinci. Je zde shrnuta historie pavimenta a mnohostěnů. V práci je zahrnut i popis konstrukce dvou poloh pavimenta a osmibodová konstrukce kružnice. Dále jsou zde uvedeny i vlastnosti a vztahy mezi jednotlivými pravidelnými, polopravidelnými a hvězdicovými mnohostěny. V poslední kapitole je uveden životopis Leonarda da Vinci a zmínka o jeho kodexech. Tato kapitola je zaměřena také na pavimentum a rekonstrukci lineární perspektivy v některých jeho obrazech a také na porovnání Leonardových kreseb mnohostěnů se skutečným obrazem tělesa v dané poloze a velikosti v lineární perspektivě. Učitelé zde mohou najít náměty pro tvorbu v programech GeoGebra a Rhinoceros, ve kterých je rekonstruována lineární perspektiva, elipsy a mnohostěny.
Zlatý řez
Moravcová, Vlasta ; Šarounová, Alena (vedoucí práce)
Název diplomové práce: Zlatý řez Autor: Bc. Vlasta Chmelíková Abstrakt: Tento text vznikl především jako vzdělávací materiál pro učitele matematiky a deskriptivní geometrie na středních školách, ale je vhodný i pro studenty středních a vy- sokých škol a další zájemce o problematiku zlatého řezu. Práce obsahuje výpočet a vlast- nosti zlatého čísla, různé druhy konstrukcí zlatého řezu, jeho výskyt a užití v planimetrii a stereometrii, historický vývoj zlatého řezu a jeho souvislost s uměním, architekturou, přírodou, psychologií aj. Dále jsou připojeny ukázky úloh ze starších učebnic a návrhy pracovních listů pro zpestření hodin matematiky.
Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie
Matěková, Radka ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Práce se zabývá anaglyfy a jejich tvorbou. Poskytuje přehled o lineární perspektivě, která je základem pro vytváření anaglyfů. Vysvětluje pojmy lineární perspektivy a možné postupy, jak konstruovat průměty v tomto promítání. Popisuje vznik anaglyfů za pomoci dvou středových promítání, speciálně lineárních perspektiv. Podává informaci o nejčastěji používaných typech anaglyfů a o tom, jaké situace tyto anaglyfy modelují. Zabývá se i ruční konstrukcí anaglyfu a možností tvorby anaglyfů v rýsovacích softwarech. V třetí kapitole pak využije anaglyfy při řešení problémů, které se probírají v rámci stereometrie na středních školách. Třetí kapitola vznikla ve dvou verzích - každá obsahuje jiný druh anaglyfů zobrazujících shodné prostorové situace. Přílohou práce jsou 3D brýle (red cyan) a CD, na němž lze najít dvě verze bakalářské práce a dále soubory, v nichž je vymodelován vznik anaglyfu. Práce je určena učitelům a studentům a je možné ji použít ve výuce stereometrie na střední škole.
Využití internetu při výuce mnohostěnů na střední škole.
Helm, Jan ; Hromadová, Jana (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Tato práce je určena zejména učitelům a studentům deskriptivní geometrie na středních školách. Práce se zabývá především průnikem a konstrukcí jehlanů a hranolů v promítáních, se kterými se mohou seznámit studenti středních škol v hodinách deskriptivní geometrie. Konstrukce průniků těles jsou předvedeny na řešených úlohách, které jsou zpracovány v grafických programech GeoGebra a Cabri 3D s využitím výhod a možností těchto programů, kterými jsou krokování konstrukce, zvýraznění důležitých nebo skrytí pomocných čar apod. Kromě řešených úloh jsou na koncích kapitol neřešené příklady k procvičování. Úvodní kapitola obsahuje definice a vlastnosti obecných mnohostěnů a pravidelných (Platónových) těles. Diplomová práce se skládá z webových stránek, tištěné verze a přiložené tištěné verze v .pdf formátu.
Aktivní slovní zásoba vztahující se k vnímání těles u dětí ve věku 5 - 6 let
Skalová, Dana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
Resumé Diplomová práce se zabývá aktivní slovní zásobou související s vnímáním těles u dětí ve věku 5 - 6 let. Hlavním cílem práce je zmapovat, která slovní vyjádření děti používají při rozpoznávání, porovnávání a identifikaci těles, jak jsou schopny se při identifikaci těles vyrovnat s deficitem příslušné slovní zásoby, čeho si při popisu, identifikaci a porovnávání těles děti nejčastěji všímají, resp. co je pro ně v komunikaci nejsnadnější a k čemu naopak nemají jazykové prostředky. K naplnění tohoto cíle slouží metoda experimentu, který proběhl ve dvou mateřských školách podle předem připraveného scénáře. Při realizaci experimentu byla použita sada dřevěných těles, které měly děti identifikovat, popisovat a porovnávat. Přínos práce spočívá v tom, že se zabývá tématy týkajícími se předškolního věku, která v dostupné literatuře nejsou podrobněji zpracována.
Zlatý řez
Chmelíková, Vlasta ; Hromadová, Jana (oponent) ; Šarounová, Alena (vedoucí práce)
Tento text vznikl především jako zvdělávací materiál pro učitele matematiky a desriptivní geometrie na středních školách, ale je vhodný i pro studenty středních a vysokých škol a další zájemce o problematiku zlatého řežu. Práce obsahuje výpočet a vlastnosti zlatého čísla, různé druhy konstrukcí zlatého řezu, jeho výskyt a užití v planimetrii a stereometrii, historický vývoj zlatého řezu a jeho souvislost s uměním, architekurou, přírodou, psychologií aj. Dále jsou připojeny ukázky úloh ze starších učebnic a návrhy pracovních listů pro zpestření hodin matematiky.
Plochy stavební praxe
Surynková, Petra ; Voráčová, Šárka (oponent) ; Šarounová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce Plohy stavební praxe se zabývá základními vlastnostmi ploch, jejich matematickým popisem, rozdělením a využitím v technické praxi. U každé plohy je uvedena její definice, zůsob vytvoření a je odvozeno její parametrické vyjádření. Práce podrobně studuje vybrané skupiny ploch, plochy torační, plochy přímkové, plochy šroubové a plochy translační, a ukazuje návrhy jejich použití. Ke všem plochám je připojen také obrázek. K práci je přidána obrazová příloha, která obsahuje fotografie staveb z celého světa, na kterých se zmíněné plochy vyskytují. Součástí diplomové práce je rovněž přiložené DVD, na němž se nacházejí zkoumané druhy ploch zpracované v programu Maple, prezentace s animacemi k vytvoření některých ploch a diplomová práce v elektronické podobě. Kromě toho jsou na DVD zdrojové soubory všech obrázků z diplomové práce. Práce je koncipována jako učební text pro učitele a studenty deskriptivní a diferenciální geometrie a zájemce o architekturu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.