Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 214 záznamů.  začátekpředchozí204 - 213další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Troubles on stage: theatrical representation of the conflict in Northern Ireland
Kristenová, Lenka ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce Nepokoje na jevišti. Divadelní reprezentace severoirského konfliktu (Troubles on Stage: Theatrical Representation of the Conflict in Northern Ireland) je analýza způsobů, jimiž moderní irské drama reflektovalo severoirský konflikt, zejména éru tzv. nepokojů (Troubles; období od konce 60. do konce 90. let dvacátého století). Práce se věnuje třem hrám, Čaji v porcelánovém šálku Christiny Reidové (Tea in a China Cup, premiéra 1983), Kartagincům Franka McGuinnesse (Carthaginians, premiéra 1988) a V údolí černého prasete Vincenta Woodse (At the Black Pig's Dyke, premiéra 1992). Všechny hry rozebírá ze tří hlavních hledisek: náboženství, genderu a místa. Zmíněné texty byly vybrány z několika důvodů. Důležitým kritériem byla doba jejich vzniku, práce se totiž záměrně vyhnula textům, které vznikly jako přímá reakce na vypuknutí násilností na konci šedesátých let a jejichž autoři se především snažili zaujmout postoj k aktuálním událostem a na uměleckou hodnotu svých textů se příliš nesoustřeďovali. Podstatná pro výběr byla však i druhá strana časové osy, tyto hry byly napsány ještě před rokem 1994, kdy Irská republikánská armáda vyhlásila příměří, jež je považováno za zcela zásadní milník ve vývoji Severního Irska. Analyzovaná dramata tak vznikla v období politické stagnace, v němž...
Narrative strategies and the themes of Bildungsroman genre in Patrick McCabe's The Butcher Boy, Roddy Doyle's Paddy Clarke Ha Ha Ha, Seamus Deane's Reading in the Dark and Frank McCourt's Angela's Ashes
Bindasová, Barbara ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Wallace, Clare (vedoucí práce)
Současná irská literatura nabízí nepřeberné množství námětů ke studiu jak v kontextu západní literární tradice jako takové, tak i v úzce specifickém kontextu jednotlivých literárních žánrů. Přestože se irský román vyvíjel souběžně se svým britským protějškem, je snadné identifikovat a vymezit prvky, které jsou mu přednostně vlastní. Motivy rodiny, komunity, náboženství či nacionalismu jsou nepostradatelným tématem značného množství děl, a proto tvoří základní skupinu analýzy narativních postupů. Souběžně s těmito motivy se ve své práci zaměřuji i na používání vypravěče v první osobě a jeho propojení se žánrem románu formování, který je zkoumán ve světle teorie Kristin Morrisonové, která ve svém eseji Political Bildungsroman vyčleňuje irský román formování 80. a 90. let s ohledem na specifika týkající se jeho zakončení.
Words versus music: analysis of Samuel Beckett's "Words and Music", "Cascando" and "Rockbaby"
Fořtová, Linda ; Wallace, Clare (oponent) ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dvou rozhlasových her Samuela Becketta a jedné hry divadelní. Tyto tři hry - Words and Music, Cascando a Rockaby - sdílejí jednu podstatnou vlastnost: obsahují hudební složku, ať už ve své struktuře, centrálním tématu nebo v jazyce samotném. Hudba je v těchto dramatech nezbytnou součástí, neboť zde poukazuje na neschopnost jazyka skutečně vyjádřit hluboké emoce, nevyslovitelné prožitky a jiné pocity, pro něž "slova nestačí." Cílem této práce je dokázat, že hudba je skutečně mocnějším vyjadřovacím prostředkem než jazyk, co se týče emočních stavů a pocitů, které jsou pro každého jedince individuální a nelze je paušalizovat či použít pro ně slova běžně užívaného jazyka. Nedostatečnost jazyka je typickým rysem Beckettovy tvorby; v těchto hrách je proti němu postavena hudba, která z tohoto "souboje" vychází jako vítěz.
Psychological aspects of the gothic in Joseph Sheridan Le Fanu's fiction
Procházková, Ilona ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Wallace, Clare (vedoucí práce)
Ačkoli se označením "gotika" v českém kontextu rozumí především období pozdního středověku, s ním spojená kultura a zvláště architektonický styl, za našimi hranicemi můžeme narazit na alespoň zdánlivě velmi odlišný význam tohoto slova. Zejména v souvislosti s anglickou kulturou gotika značí nejen onu vzdálenou středověkou kulturní epochu, během níž vznikaly majestátní, avšak často chladné a nehostinné gotické stavby, ale také daleko pozdější trend, jenž je do značné míry spojen s literární tvorbou. V tomto novějším smyslu tak můžeme hovořit o gotické literatuře, či přesněji o gotickém hororu, který se objevuje přibližně ve druhé polovině osmnáctého století a částečně pod vlivem romantismu čerpá inspiraci právě v temných dobách středověku, odkud má i svůj název. K navození správné hororové atmosféry totiž využívá scenérie odlehlých zákoutí gotických hradů, strašidelných starodávných pokojů a polorozpadlých hřbitovů. Krom toho jsou však neodmyslitelnou součástí tohoto žánru také nadpřirozené jevy a bytosti jako duchové, upíři a nejrůznější strašidla či monstra, jejichž podobu i hrůzostrašnost omezují pouze hranice takřka bezuzdné lidské fantazie.
The development and style of Ossianic myth
Homolková, Šárka ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Procházka, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem fenianských příběhů o hrdinských činech Finna (známé také pod jménem Fion či Fingal) a jeho pluku, tzv. fian, jak o tom vyprávěl jeho syn, bard Oisín (později znám jako Ossian). Fenianské příběhy jsou dnes unikátní součástí dějin literatury, jelikož fascinují čtenáře po více než tisíc let a stále se píší dodnes. Od 12. století, kdy byl sepsán první kodex s názvem Leinsterská kniha (The Book of Leinster), obsahující mj. pět příběhů o hrdinovi jménem Finn Mac Cumhaill a jeho družině, vidělo světlo světa několik stovek děl se stejnou tématikou. Některé jsou dnes téměř neznámé, jiné byly úplně ztraceny a jiné se naopak,se staly inspirací pro celou éru. Příběh o hrdinovi jménem Finn a jeho družině byl poprvé zapsán v Irsku ve 13. století (některé zdroje uvádějí století dvanácté.) a byl hlavním příběhem tzv. fenianského cyklu. Tento příběh sám o sobě je ale mnohem starší, jelikož koloval po staletí jako součást ústní tradice Irska a Skotska. Původní příběh se po staletí značně změnil. To samé se stalo i Finnovi, který se stával čím dál tím více populárním hrdinou, až se příběhy o něm a jeho družině staly jednou z hlavních součástí ústní slovesnosti jak v Irsku, tak ve Skotsku. Původní příběh, Báseň o Fothad Canainne (The Poem of Fothad Canainne), ve kterém se nachází jedna z...
Movement and stagnation in Samuel Beckett's work
Kudrnová, Anna ; Wallace, Clare (oponent) ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat motiv pohybu, resp. stagnace (na fyzické i duševní úrovni) v kratší tvorbě Samuela Becketta. V jeho dramatech i próze je fyzický pohyb a nezřídka i neschopnost jej vykonávat často jedním z ústředních témat, které se ovšem vztahuje i k schopnosti osobnostního, duševního, duchovního atd. pokroku či transcendence. Jedním z hlavních záměrů této práce je právě objasnění vztahu těchto dvou aspektů pohybu. Protože by ani zdaleka nebylo možné obsáhnout všechna Beckettova díla, jichž se dané téma týká, ve své práci se zabývám jen novelou First Love a Beckettovou první rozhlasovou hrou All That Fall. Dalším problémem, který souvisí s neschopností pohybu, je otázka komunikace, a to na úrovni obsahu textu i z pohledu samotného autora. Neúspěch v promluvě v zásadě znamená neschopnost sdělit příjemci určitou informaci, zprostředkovat pocity, ustanovit či udržet kontakt atd., podle toho, za jakým účelem byl daný komunikační akt realizován. Toto selhání může nastat jak mezi literárními postavami, tak i ve vztahu autora k obecenstvu - v Beckettových dramatech například počáteční situace často nedospěje k žádnému obecně očekávanému závěru nebo rozuzlení. Sdělení díla je zároveň často negativní, tzn. poukazuje na neexistenci či negativní kvalitu daného motivu. Tímto způsobem forma...
The Irish Peasant Novels of Emily Lawless Hurrish: A Study & Grania: The Story of an Island
Bonnerová, Kateřina ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Tato diplomova praee si vytyka za eil zaprve zasadit irskou spisovateIku Emily Lawless, (1845 - 1913), do Iiterarnfho a historieko-poIitickeho kontextu jeji doby a zadruhe detaiIne rozebrat jeji dva romany pojednavajfci 0 soueasnem irskem venkovu a jeho obyvatelfch. Autorka byla ve sve dobe znama, jejf diIa eetl dokonce tehdejsf britsky predseda vIMy, William Gladstone, kdyz si pfipravovaI podklady pro prosazenf easteene vladni samostatnosti pro Irsko v londynskem parlamentu. Anglicka etenarska verejnost prijala oba romany s nadsenim, tehdejsi kritiky hovofily 0 nezaujatosti, s jakou se Lawless podarilo priblfzit tehdejsf irskou realitu a utrpenf irskyeh roIniku anglickemu etenari, a pomoci mu tak lepe pochopit politicke a soeialnf denf v sousednfm Irsku. Zamerem teto prace je pokusit se definovat, jaky obraz irskeho venkovana Lawless vytvarf a porovnat jej s nazory a se ztvarnenimi stejneho tematu jej fmi soueasniky. Irsky venkov se totiz v dobe irskeho "narodniho obrozenf" stal vzorem a vysnenym zakladem pro budouci samostatny mirodni stat. Ponevadz ale zakladem kazdeho mlrodniho statu musf nutne by! presne definovany narod, potYkalo se Irsko v prllbehu celeho devatenaeteho stoletf az do poeatku stoleti dvacateho s otazkou, jak a na eem irskou totoznost postavit. Tuto skuteenost dale stezoval fakt, ze...
McDonaghland as a global village
Konárková, Michaela ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Armand, Louis (oponent)
Ve sve diplomove pnki jsem se rozhodla prozkoumat svet her irskeho dramatika Martina McDonagha v nekolika kontextech, pfedevsfm vsak v kontextu globalnf vesnice. Tento uspesny autor se narodil roku 1970 v Londyne, avsak proslavil se peticf her, jejichz dej se odehrava na zapade Irska. Techto pet her melo premieru mezi roky 1996-2002 a zatfm je lll:lsledovala jeste jedna premiera, uvedenf hry Pillowman, u mis uvadene v pfekladujako Pan Polstaf, ktera se vsak neodehrava v Irsku, ale v jedne stfedoevropske totalitnf zemi. McDonaghovi hry jsou rozdeleny do dvou trilogii. Prvnf, takzvanou Leenanskou trilogii tvoff hry Kraska z Leenane (The Beauty Queen of Leenane), Lebka v Conemafe (A Skull in Connemara) a Osifely zapad (The Lonesome West). Z druhe, Aranske trilogie byly zatfm uvedeny pouze dva jejf dfly, Mrzak inishmaansk-y (The Cripple of Inishmaan) a PoruCfk z Inishmoru (The Lieutenant of Inishmore), ktere ma lll:lsledovat zaverecna cast Smrtky z Inisheeru (The Banshees of Inisheer).
Rodinný dům se zubní ordinací
Pilný, Ondřej ; Krejsa, Jan (oponent) ; Kacálek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává návrh novostavby rodinného domu v Chlumu u Hradce Králové. Jedná se o samostatně stojící, částečně podsklepený dvoupodlažní rodinný dům se zubní ordinací a bazénem. Objekt je navržen pro 4 členou rodinu. Jako konstrukční systém byl zvolen systém vápenopískových cihel Kalksandstein. Za stropní konstrukci byly zvoleny předpínané stropní panely SPIROLL. Pro zateplení byl zvolen systém ETICS a systém provětrávané fasády se vzduchovou mezerou s obložením pomocí vláknocementových desek CEMBRIT. Objekt je zastřešen pomocí plochých a šikmých střech.
Intercultural aspects and success factors of European companies entering the Indian market
Pilný, Ondřej
PILNÝ, O. Interkulturní aspekty a faktory úspěchu Evropských firem vstupujících na Indický trh. Bakalářská práce. PEF MENDELU Brno, Česká republika Tato bakalářská práce se zaměřuje na Interkulturní aspekty a faktory úspěchu Evropských firem vstupujících na Indický trh. Hlavním cílem je zhodnotit Interkulturní aspekty a faktory úspěchu. Dílčí cíle jsou zhodnotit atraktivitu vybraných rozvíjejících se segmentů Indického trhu. Analyzovat vnější podnikatelské prostře-dí v Indii. Doporučit strategii vstupu na trh, obchodní komunikaci a interkulturní management.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 214 záznamů.   začátekpředchozí204 - 213další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.