Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 249 záznamů.  začátekpředchozí199 - 208dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamické a stabilitní vlastnosti aeroelastického modelu
Horáček, Jaromír ; Kozánek, Jan ; Veselý, Jan
Příspěvek se zabývá měřením frekvenčně modálních a tlumicích vlastností aeroelastického modelu navrženého pro experimenty v aerodynamickém tunelu. Na základě experimentální modální analýzy jsou identifikovány matice tuhosti, tlumení a hmotnosti systému. Hranice stability, tj. kritické rychlosti flutteru byly měřeny v aerodynamickém tunelu.
Stanovení vlastních frekvencí a vlastních tvarů kmitání a ztrátového činitele pro pryží odpružené kolo
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan ; Vaněk, František ; Cibulka, Jan
Cílem této práce bylo experimentálně stanovit vlastní frekvence, vlastních tvary kmitání a ztrátových činitelů pro pryží odpružené železniční kolo typ SIEMENS: a) bez akustické tlumící desky, b) s půlenou akustickou tlumící deskou, c) s akusticky tlumící deskou rozdělenou na 10 dílů. Buzení bylo realizováno elektrodynamickým vibrátorem s různými úrovněmi buzení a kladívkem. Při simulaci volného uložení bylo kolo zavěšeno na pružném laně. Frekvenční rozsah modální analýzy byl do 6400Hz.
Numerická simulace termo-mechanických procesů v kmitajících pryžových segmentech
Pešek, Luděk ; Půst, Ladislav ; Vaněk, František ; Veselý, Jan ; Cibulka, Jan
V příspěvku je navržen matematický model termo-mechanických vlastností včetně tlumících a tuhostních parametrů pro vibrotlumící člen. Tento model byl použit k identifikaci reologických parametrů z experimentu při nestacionárním zatížení. Je zde ukázáno srovnání vypočtených a naměřených teplot v čase při tomto zatížení.
Souvislost percepce vlastního hlasu a vibrací lebečního skeletu
Vokřál, J. ; Horáček, Jaromír ; Černý, L. ; Veselý, Jan
Člověk slyší svůj hlas různým způsobem, při vzdušném a kostním vedení zvuku. Cílem předešlých studií bylo nalézt přenosový vztah mezi těmito dvěma způsoby poslechu. Dříve používané psychoakustické metody ukázaly na poměrně velké rozdíly mezi jednotlivými osobami. Naše experimentální studie je založena na simultánním měření hlasu člověka a vibrací jeho lebky. Zjištěné efekty dolnofrekvenčích filtrací spekter vibrací korespondují s psychoakustickými studiemi. Výsledky mohou být užitečné při studiu vnímání barvy vlastního hlasu, při studiu pěveckého hlasu a při léčení artikulačních chorob.
Bifurkační jevy při kmitání lidských hlasivek - experimenty in vitro
Horáček, Jaromír ; Švec, J. ; Veselý, Jan
Článek presentuje experimentální výzkum zaměřený na monitorování nelineárních vibračních jevů (bifurkací) při kmitání lidských hlasivek. Experimenty byly uskutečněny na preparátech hrtanů a hlasivky byly buzeny proudem vzduchu. Při pomalých změnách napětí hlasivek byly pozorovány náhlé změny v režimech jejich kmitání. Výsledky ukazují podstatu rychlých změn mezi hlasovými rejstříky a ukazují na možné souvislosti mezi fyziologickými (regulárními) a patologickými (iregulárními) oscilacemi hlasivek.
Tram wheel modelling for dynamic analysis
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan ; Podruh, J.
The wheels as vibration transformation elements and noise emitters substantially contribute to the tottal noise level of riding vehicle. Therefore rubber like material is also utilized for construction of the silent wheel. We aimed at investigation of dynamic behavior of raiway tram wheel with a special construction. The dynamic parameters of the wheel are studied. The numerical modelling, computation and analysis were performed in ANSYS Release 6 environment.
Vibrace lebečního skeletu při hlasovém projevu
Vokřál, J. ; Horáček, Jaromír ; Černý, L. ; Veselý, Jan
V článku je experimentálně studována úzká souvislost mezi hlasem člověka a vibracemi jeho hlavy. Je ukázáno, že ve frekvenčním rozsahu do cca 1500 Hz jsou zvuk a vibrace vysoce korelovány a reprodukovaný záznam kmitů lidské hlavy je srozumitelný.
Identification of tram wheel with vibro-dissipation layer
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan ; Podruh, J.
The wheels as vibration transformation elements and noise emitters substantially contribute to the total noise level of riding vehicle. We aimed at investigation of dynamic behavior of railway tram wheel with a special construction. This wheel has a rim separated from disk by rubber cushioning. The selected dynamic parameters of the wheel are modal, frequency and damping characteristics. Proportional damping was implemented into rubber layer of FE wheel model as the first approximation of dissipation behavior.
Rotor supported on magnetic bearings - numerical and experimental analysis
Půst, Ladislav ; Kozánek, Jan ; Veselý, Jan
The dynamic properties of rotor supported on passive magnetic bearingsis investigated by means of numerical solution and by measurement on the prototypeof experimental set developed in Institute of Thermomechanics AS CR. Mathematicalmodel was constructed both for linearized part of rotor with bearing and for stronglynonlinear system including impacts in retainer bearings. Comparison with resultsof measurement on prototype enables to ascertain real parameters of linearized partof magnetic bearings.
Fundamental dynamic characteristics of human skull
Horáček, Jaromír ; Pešek, Luděk ; Trnka, Jan ; Veselý, Jan ; Veselý, Eduard ; Vohradník, M. ; Vokřál, J.
The contribution presents experimental investigation of the frequency modal, damping and stress wave propagation characteristics and finite element (FE) modelling of the basic dynamic properties of the human skull. Original experimental results of the modal analysis as well as the laserinterferometry and double pulse holorinterferometry measurements after impact loading are presented. The frequency and time dependent transfer functions between selected, anthropologically important points on the skull are studied.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 249 záznamů.   začátekpředchozí199 - 208dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.