Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Správa uživatelů jako zdroje rizik
Pospíšil, Petr ; Konečný, Martin (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku lidského faktoru, především u KII a VIS. Práce se zabývá analýzou nejčastějších hrozeb spojených s uživateli a návrhem možného řešení snížení dopadů. Nedílnou součástí výstupu je dále návrh koncepce školení uživatelů tak, aby bylo nejen v souladu se ZKB, ale aby bylo zároveň efektivní.
Samoorganizace a přenos excitační energie v bakteriochlorofylových agregátech
Pospíšil, Petr ; Pšenčík, Jakub (vedoucí práce) ; Vácha, František (oponent)
Bakteriochlorofyl c (BChl c) je jedním z fotosyntetických pigmentů, který se vyskytuje ve světlosběrných anténách zelených fotosyntetických bakterií ve formě samoorganizovaných agregátů. BChl c agregáty lze připravit i in vitro ve vodných roztocích za přítomnosti některých nepolárních molekul (např. lipidy nebo karotenoidy). V této práci bylo k přípravě BChl c agregátů využito derivátu azulenu. Agregace BChl c s azulenem vede ke zvýšení absorpce výsledných agregátů v blízké UV oblasti. Ke studiu účinnosti přenosu energie z azulenu na BChl c byla využita fluorescenční spektroskopie. Pracovní postup byl založen na měření fluorescenčních excitačních spekter a jejich porovnávání s absorpčními 1-T spektry. V průběhu měření bylo třeba řešit celou řadu problémů, jako například anomální fluorescence azulenu, ke které nedochází z S1 stavu, jako u většiny ostatních pigmentů, ale ze stavu S2. Ukázalo se také, že referenční dioda v použitém fluorescenčním spektrometru nekoriguje správně měřený signál na intenzitu excitačního záření v blízké UV oblasti, kde absorbuje azulen. Tento problém se podařilo částečně odstranit vytvořením nových korekčních souborů pomocí série laserových barviv. Z excitačních spekter je patrné že k přenosu energie z azulenu na BChl c dochází, ale jeho účinnost se tak zatím nepodařilo uspokojivě...
Převod barevných obrázků na černobílé
Pospíšil, Petr ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Černobílé obrázky nebyly nikdy nahrazeny těmi barevnými, a pravděpodobně také nikdy nebudou, protože jsou v mnohých oblastech nepostradatelné. V této práci byly zvoleny tři metody pro převod barevných obrázků na černobílé. Tyto metody byly následně implementovány. V rámci práce vznikla také testovací sada 24 HDR obrázků, která byla spolu s existující sadou 24 LDR obrázků použita pro otestování a posouzení vlastností implementovaných metod. Tyto metody byly také srovnány z hlediska přesnosti a preferencí pomocí dotazníku.
Obrazové senzory v kameramanské praxi
Pospíšil, Petr ; MYSLÍK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠEC, Martin (oponent)
Souhrn a popis jednotlivých typů digitálních obrazových senzorů, jejich vlastnosti a využití těchto znalostí při práci kameramana.
Návrh a optimalizace obchodní strategie na finančních trzích
Pospíšil, Petr ; Slatinský, Miroslav (oponent) ; Budík, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a optimalizací obchodní strategie na forexových trzích a to především na měnový pár EURUSD. Strategie je založena na standardních technických indikátorech, následně je optimalizována a backtestována na historických datech. Práce popisuje její celý vývoj a jsou probrána hlavní úskalí, se kterými jsem se v průběhu tvorby musel postupně vypořádat.
Průlet nad planetou v reálném čase
Pospíšil, Petr ; Chudý, Peter (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá 3D zobrazením povrchu planety Země v reálném čase. Podstatná část se věnuje přípravě rozsáhlých zdrojových dat (výškové mapy a textury Země) a jejich efektivnímu načítání z harddisku přímo do paměti grafické karty. Jednotlivé úrovně detailů povrchu planety jsou řešeny pomocí metody GeoMipMapping. Využity jsou algoritmy horizon a frustum culling, které ořezávají skryté části planety. Nanášení výškových dat je postaveno na speciálně navrženém algoritmu zpracování dat přímo v grafické kartě za asistence vertex a geometry shaderů.
Knihovna pro efektivní záznam videa v 3D aplikaci
Pospíšil, Petr ; Navrátil, Jan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje knihovně pro záznam videa na pozadí v 3D aplikacích. Podporovány jsou operační systémy Microsoft Windows a Linux. Zaznamenává se obraz i zvuk. Záznam obrazu je podporován v programovacích rozhraních OpenGL, Direct3D9, Direct3D10 a Direct3D11. Obraz lze volitelně komprimovat pomocí MJPG kodeku. Zvuk je zaznamenáván pro celý počítač pomocí rozhraní WaveForm audio, Windows Core Audio a ALSA. Tato rozhraní zaznamenávají zvuky pro celý počítač. Celkem lze zaznamenávat a mixovat až dva zvukové proudy. Výsledné video je uloženo do AVI souboru. Součástí knihovny je i možnost překrytí obrazovky aplikace vlastními textovými informacemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.