Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 480 záznamů.  začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zážehový tříválcový hvězdicový letecký motor
Břečka, Marek ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového mechanismu zážehového tříválcového hvězdicového motoru se zadanými základními parametry (vrtání, zdvih, atd.), návrh vyvážení setrvačných sil, napěťová analýza a stanovení únavové bezpečnosti u vybraných dílů.
Čtyřválcový zážehový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro osobní vozidla
Mlčoch, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je prozkoumat potenciál vyosení klikového mechanismu zážehového řadového čtyřválcového motoru z hlediska snížení třecích ztrát v pístní skupině. Je zkoumán vliv excentricity na kinematiku, dynamiku a vyvážení klikového ústrojí. Následně je navrženo konkrétní vyvážení a 3D model klikové hřídele. Hřídel je podrobena výpočtu na únavovou životnost prostřednictvím metody LSA, která zahrnuje vliv vynuceného torzního kmitání a využívá výstupy z MKP softwaru (ANSYS APDL). Práce také obsahuje návrh dvou variant pryžového tlumiče torzních kmitů umístěného na řemenici s následným výběrem vhodnější varianty.
Hydrodynamická ložiska šestiválcového vznětového motoru
Hruška, Miroslav ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje hydrodynamickým kluzným ložiskám hnacího ústrojí řadového šestiválcového vznětového traktorového motoru. V úvodní části je sestaven přehled soudobě používaných ložiskových materiálů a konstrukčních řešení ložiskových pánví. Dále je uvedena obecná Reynoldsova rovnice hydrodynamického mazání. Stěžejní část diplomové práce je věnována vytvoření virtuálního modelu klikového mechanismu v MBS systému ADAMS/Engine. Tuhá kliková hřídel je v tomto modelu nahrazena pružnou klikovou hřídelí, která je připravena v MKP programu ANSYS a následně exportována. V závěrečné části jsou uvedeny výsledky simulací a jejich zhodnocení.
Pětiválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Švarc, Marek ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh konfigurace a způsobu vyvážení klikového mechanismu se zadanými parametry. Pro konkrétní konfiguraci je zpracován výkres klikového hřídele a provedena pevnostní kontrola v MKP softwaru Ansys s uvážením torzních kmitů klikového hřídele. V závěru práce je proveden ideový návrh tlumiče torzních kmitů a ověřen jeho vliv na namáhání klikového hřídele v MKP softwaru Ansys.
Současný stav a vývoj v konstrukci motorů pro nákladní automobily
Holbík, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce uvádí přehled konstrukčních řešení, výkonových parametrů a vývojových tendencí v oblasti motorů pro nákladní automobily. V první části práce je pojednáno o vznětovém motoru a jeho částech. Následují tabulkově uvedeny parametry motorů jednotlivých výrobců a v závěrečné části se zpráva zaměřuje na možný vývoj a perspektivy vznětových motorů v budoucnosti.
Palivová vstřikovací čerpadla vznětových motorů
Kovářová, Lucie ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma „Palivová vstřikovací čerpadla vznětových motorů“ zachycuje přehled palivových vstřikovacích čerpadel pro vznětové motory a jejich vývoj. Smyslem této práce je vysvětlit a popsat princip funkce vstřikovacích čerpadel, a provést jejich rozdělení podle konstrukčního řešení. Rozdělení začíná prvním historickým použitím vstřikovacího čerpadla a končí nastíněním budoucnosti používání této technologie.
Pětiválcový řadový vznětový motor
Kujawa, Pawel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh klikového ústrojí podle zadaných parametrů. Práce obsahuje návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, modální analýzu a výpočet torzních kmitů. Nakonec je proveden výpočet součinitele bezpečnosti použitím MKP.
Automobily osmdesátých a devadesátých let
Holuša, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje události, které vedly k rozvoji automobilového průmyslu v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století, dále se zaměřuje na situaci v průmyslu na jednotlivých kontinentech a na nejvlivnější automobilky, krátce popisuje největší vynálezy tehdejší doby a jejich principy a fungování z technického hlediska a zamýšlí se nad implementací v moderních vozech.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů pro osobní automobily
Ševčík, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem a vývojovými tendencemi v konstrukci motorů pro osobní automobily. Bude tady ukázán poměr u různých rozdělení motorů, závislosti výkonových parametrů, množství emisí CO2, spotřeby, a také tendence ve vývoji do budoucích let. Vývojové tendence získáme porovnáním hodnot získaných z let 2003 a 2008.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci hybridních pohonů pro osobní automobily
Štěnička, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současném stavu a vývojových tendencích hybridních pohonů osobních automobilů. Obsahuje stručný historický přehled hybridních automobilů, jejich rozdělení, hlavní součásti a přehled současně vyráběných typů. Celá práce je zaměřena na popis principů tohoto typu pohonu a je zde také uvedeno srovnání výhod a nevýhod hlavních konstrukčních řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 480 záznamů.   začátekpředchozí187 - 196dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.