Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dvoudobý jednoválcový motocyklový motor s výfukovými ventily
Slovák, Marek ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu dvoudobého motocyklového motoru se souproudým vyplachováním podle patentového návrhu Františka Pudila (PV 7018-80) 216305. Motor je navrhován pro použití ve sportovních off-road motocyklech. Cílem práce je navrhnout motor této koncepce a tím odhalit její přínosy a nedostatky. V práci je proto kladen důraz na návrh těch konstrukčních celků, které přímo souvisí s nestandardní koncepcí motoru. Naopak součásti, které lze řešit konvenčně byly řešeny pouze okrajově nebo nebyly řešeny vůbec. V úvodní části práce jsou podrobně probrány očekávané výhody a nevýhody této koncepce. Výpočtová část práce je zaměřena na rozvod motoru. Byl proveden návrh časování i výpočet parametrů ventilového rozvodu. Zbylá část je věnována konstrukci jednotlivých součástí motoru.
Zvýšení účinnosti sacího kanálu zážehového motoru
Herka, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce popisuje konstrukční řešení sacích kanálů soudobých spalovacích motorů, jejich základní vlastnosti a jednotlivé typy proudění. Práce je zaměřena na experimentálním měření reálného sacího kanálu motoru Husaberg, jehož výsledky jsou porovnány s výsledky počítačové simulace v systému CFD. Dále popisuje tvorbu 3D parametrického modelu v systému Pro/ENGINNEER na základě reálné geometrie získané systémem ATOS. Na konci práce je porovnání výsledků počítačové simulace původní geometrie kanálu s původními ventily s různými změnami variant tvarů ventilů.
Zvýšení výkonových parametrů zážehového jednoválcového dvoudobého motoru
Stejskal, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav dvoudobého motoru s cílem zvýšení jeho výkonových parametrů. V úvodu jsou shrnuta různá řešení dvoudobých motorů. Další část práce se věnuje návrhu úprav výkonových částí motoru, jejich realizaci a následné modifikaci. Práce obsahuje deformačně napjatostní analýzu pístu, jejíž součástí je kompletní indikace tlaků ve dvoudobém motoru. Dosažené výsledky MKP analýzy byly využity k návrhu vhodnější geometrie pístu.
Návrh moderního spalovacího motoru konstrukce V8
Šebesta, Radek ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení vidlicového osmiválcového motoru s požadavkem malých rozměrů a nízké hmotnosti, za použití velkosériově vyráběných komponentů z jiných motorů. Snahou bylo všechny výchozí komponenty převést na 3-D modely v programu Pro/Engineer, vytvořit potřebné nové díly a sestavit do jednoho celku. Hlavní částí konstrukce byl návrh nové klikové hřídele, klikové skříně a mazacího systému motoru. Kliková skříň byla podrobena výpočtové analýze v programu Pro/Mechanica, využívající k výpočtu MKP.
Tvarová optimalizace klikového hřídele leteckého motoru
Vopařil, Jan ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje rozmanitost a šíři problematiky spjaté s klikovými hřídeli spalovacích motorů. Charakterizuje jednotlivé faktory ovlivňující jejich tvar a velikost a vybrané poznatky přenáší do návrhu klikové hřídele konkrétního motoru. Dále předkládá ucelený popis aplikace topologické optimalizace na řešenou hřídel a posléze navrhuje jiné, komplexnější návrhové postupy vedoucí k jejímu optimálnímu tvaru. Kvalita takového návrhu je posléze ověřena porovnávací analýzou únavové životnosti.
Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru
Pecka, Luboš ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh uspořádání hnacího ústrojí vidlicového čtyřválcového záže-hového motoru. Porovnává varianty uspořádání ojničních čepů, pořadí zapalování a úhlu ro-zevření válců z hlediska namáhání klikového hřídele a torzního kmitání. Součástí návrhu je i návrh vyvážení klikového hřídele.
Analýza vnitřní termodynamiky spalovacího motoru
Čajka, Lukáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vnitřní termodynamiky spalovacího motoru. V úvodu práce je uveden přehled snímačů používaných pro měření tlaku ve spalovacím prostoru motoru. Další část se zabývá návrhem měřícího řetězce. Hlavní část tvoří sestavení výpočtového programu sloužícího k analýze indikátorového diagramu. Závěr práce hodnotí získané výsledky a postupy.
Návrh jednoválcového vznětového zkušebního motoru
Plička, Ladislav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce jednoválcového vznětového zkušebního motoru určeného pro výzkumné účely. Cílem práce je návrh konstrukce klikové skříně. Práce obsahuje rešerši zabývající se různými koncepcemi experimentálních motorů. Byla provedena výpočtová analýza navržené klikové skříně v programu Pro ENGINEER MECHANICA (MKP). Návrh je zaměřen na univerzálnost a jednoduchost konstrukce.
Hnací ústrojí šestiválcového leteckého motoru
Drápal, Lubomír ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh uspořádání plochého šestiválcového motoru se zadanými základními parametry (vrtání, zdvih, atd.), návrh uspořádání klikového mechanismu, pořadí zážehů, návrh vyvážení setrvačných sil a jejich momentů, případně návrh vyvažovacího hřídele a výpočet torzních kmitů.
Letadlové hvězdicové motory
Šimíček, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na konstrukční řešení letadlových hvězdicových motorů. Úvod je pojednáním o historii letadlových hvězdicových motorů a jejich vývoji v historickém kontextu. Druhá část je zaměřena na konstrukci letadlových hvězdicových motorů, následně jsou uvedena některá zajímavá konstrukční řešení a porovnání s motorem jiného druhu konstrukce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí167 - 176dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.