Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešení agresivity žáků I. stupně ZŠ prostřednictvím pohádky a metod dramatické výchovy
Šebesta, Jakub ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Má diplomová práce se zabývá využitím pohádky a metod dramatické výchovy při zvládání agresivity dětí I. stupně ZŠ. V teoretické části se pokouším charakterizovat tyto fenomény: agrese, agresivita, pohádka, hra v roli a improvizace. V praktické části diplomové práce se zabývám uskutečněným projektem, který se opírá o metody dramatické výchovy. Jeho součástí jsou scénáře lekcí a jejich zhodnocení.
Jiná cesta k výuce literatury na gymnáziu
Slepičková, Vendula ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce se pokouší pohlédnout na metody a techniky dramatické výchovy z pohledu gymnaziálního učitele předmětu Český jazyka a literatura. Úvod odpovídá na otázku Proč hledat jinou cestu k výuce literatury na gymnáziu. První kapitola pak hledá v současném systému (Rámcový vzdělávací program, státní maturita) možnosti uplatnění metod a technik dramatické výchovy v hodinách literatury. Další kapitola už je věnována teorii metod a technik dramatické výchovy, i toho, co je dále označováno jako větší výukové celky. Třetí kapitola obsahuje konkrétní návrhy, jak lze metody a techniky dramatické výchovy využít v praxi při vyučování literární výchově. Jedna podkapitola se věnuje znovu menším celkům, v druhé najdeme návrhy velkých výukových celků pro jednotlivé ročníky gymnázia vycházející z probírané literatury ? Othello, Maryša, Proces a Nesnesitelná lehkost bytí. V závěru práce hodnotí potenciál a upozorňuje na úskalí použití těchto metod v hodinách literatury.
Den, kdy se mi změnil život
Oplatková Rezková, Kateřina ; Dvořáková, Iva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Anotace Magisterská práce s názvem Den, kdy se mi změnil život, je výukovým programem pro žáky devátých tříd základní škol zaměřený na období Protektorátu Čechy a Morava. Prostřednictvím tohoto projektu se žáci seznámí s osudy čtyř dětí, jejichž životy významně ovlivnila druhá světová válka a holocaust. Jedná se o dějepisný projekt s využitím metod dramatické výchovy. Jeho možnou součástí je divadelní inscenace Anděl nepřišel?. V první části práce se zabývám teoretickými východisky včetně nabídky dramatických metod vhodných pro výuku dějepisu. V druhé části se věnuji popisu samotného projektu včetně scénáře a realizace na dvou základních školách. Cílem projektu je získávání a prohlubování dějepisných vědomostí a především vytvoření hlubšího vztahu žáků k tomuto tématu.
Čínský mýtus Opičí král jako literární předloha pro práci v dramatické výchově
Švecová, Hedvika ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato diplomová práce hledá cestu propojení čínského mýtu Opičí král a dramatické výchovy. V první kapitole se dotkne některých aspektů problematiky využití literatury v dramatické výchově a hledá témata a možnosti mýtu jako literární předlohy napříč věkovými skupinami. Následující část je věnována mýtu, jeho historii a je směřována k mýtu čínskému s jeho specifiky a oblastmi, které úzce souvisí s mýtem o Opičím králi. Další kapitola popisuje a hodnotí projekt pro žáky třetích a čtvrtých ročníků středních škol, který usiloval o zprostředkování témat čínského mýtu Opičí král této věkové skupině metodami dramatické výchovy. Na základě studia mýtu i na základě praktické zkušenosti s projektem autorka vyvozuje, že mýtus Opičí král je vhodnou literární látkou pro dramatickou výchovu.
Uplatnění metod dramatické výchovy při výuce češtiny jako cizího jazyka
Lažanová, Michaela ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce pojednává o možné metodě výuky češtiny jako cizího jazyka s prvky dramatické výchovy. Mapuje osobní zkušenosti při práci se skupinou cizinců jazykové školy Jeviště a popisuje strukturu kurzu češtiny jako cizího jazyka a jeho výsledné divadelní představení.
Romské pohádky - cesta k překonání předsudků
Ponížilová Koutová, Lubomíra ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce navazuje na bakalářskou práci napsanou v roce 2004. Na základě závěrů, ke kterým jsem došla před čtyřmi lety, hledám cesty, které by děti a mládež seznámily jednak s romskou pohádkou, ale skrze ni také s romskou kulturou a romským naturelem. Práce je inspirována knihami romských pohádek, které u nás zatím vyšly, navazuje na práci bakalářkou věnující se převážně pohádkám neupraveným, které z autentického vyprávění zaznamenávala romistka Milena Hübschmannová, a obšírněji se věnuje pohádkám dalším, tentokrát už autorským. Ze slovenštiny přeložená je kniha romské autorky Eleny Lackové a v češtině vyšla už v šedesátých letech kniha Mileny Voříškové, ryze autorské jsou pak také pohádky Hany Doskočilové. Pro každou věkovou skupinu se hodí pohádky jiné. Specifickou přípravu a výběr textu pak vyžaduje homogenní skupina romských dětí.
Příběh trojské války
Švejda, Zdeněk ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce popisuje přípravu a realizaci dvoudenní dílny na téma Příběh trojské války. Je primárně připraven pro skupinu patnácti žáků literárně-dramatického oboru ve věku jedenáct až čtrnáct let. Žáci se prostřednictvím metod a technik dramatické výchovy dozvídají o příčinách, průběhu a postavách trojské války, zároveň je kladen důraz na poznání řeckých bohů. Vedle kognitivních aspektů projektu je kladen důraz na sociální rozvoj dětí. Realizace projektu nemá zastupovat komplexní poznání celé problematiky trojské války, soustřeďuje se toliko na základní dějovou linku příběhu. Primárně proto také vychází z literární předlohy určené pro dětského čtenáře, která je doplněna další faktografií.
Pověsti Českých Budějovic
Kecová, Vendula ; Machková, Eva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přípravou a realizací víkendové divadelní dílny pro děti ve věku od čtrnácti do šestnácti let, které již několik let navštěvují divadelní soubor Lannovka při DDM v Českých Budějovicích. Tématem této dílny byly pověsti Českých Budějovic. Mým hlavním cílem bylo touto dílnou děti motivovat a probudit u nich o naše město a jeho bohatou historii větší zájem. V práci je zachycena charakteristika skupiny dětí, výběr vhodné verze pověstí a jejich rozbor. Práce podrobně popisuje celý průběh divadelní dílny - práci s textem pověstí a pro děti neznámým hracím prostorem, vytvoření dramaturgicko - režijní koncepce, vymýšlení inscenačních prostředků, tvarování inscenace až k její konečné podobě a následné představení pro diváky.
Rok 1968
Hrnečková, Anna ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce popisuje přípravu a realizaci projektu určeného coby doplněk výuky dějepisu na základní škole. Projekt je vytvářen pro devátou třídu základní školy a je zamýšlen jako universální, s úpravami použitelný na jakékoli české základní škole. Realizován byl v únoru 2009 na 1. základní škole v Benátkách nad Jizerou během dvou po sobě následujících dnů, ve dvou blocích po šesti hodinách. Ve formě strukturovaného dramatu seznamuje projekt žáky s událostmi roku 1968 v Praze. Skrze fiktivní příběh sedmnáctileté dívky Julie a její rodiny poznávají žáci postupně důležité momenty pražského jara a následné okupace vojsky Varšavské smlouvy. Práce především zkoumá, jaký vliv má na průběh a vyznění projektu poměr podaných informací a zprostředkovaných emocí.
Specifika práce s věkově heterogenní skupinou v kroužku dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ
Benešová, Eva ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce nabízí ukázku možností způsobů práce a hledání námětů a látek u věkově heterogenní skupiny. Dále pak je zaměřena na specifika jednotlivých vývojových období školního věku, na potřeby a zájmy dětí a zachycuje výhody a úskalí práce s věkově heterogenní skupinou. Pro inspiraci jsou na závěr přiloženy ukázky různorodých lekcí připravených právě pro věkově heterogenní skupinu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.