Název:
Den, kdy se mi změnil život
Překlad názvu:
The Day When My Life Changed
Autoři:
Oplatková Rezková, Kateřina ; Dvořáková, Iva (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Anotace
Magisterská práce s názvem Den, kdy se mi změnil život, je výukovým programem pro žáky devátých tříd základní škol zaměřený na období Protektorátu Čechy a Morava. Prostřednictvím tohoto projektu se žáci seznámí s osudy čtyř dětí, jejichž životy významně ovlivnila druhá světová válka a holocaust. Jedná se o dějepisný projekt s využitím metod dramatické výchovy. Jeho možnou součástí je divadelní inscenace Anděl nepřišel?. V první části práce se zabývám teoretickými východisky včetně nabídky dramatických metod vhodných pro výuku dějepisu. V druhé části se věnuji popisu samotného projektu včetně scénáře a realizace na dvou základních školách. Cílem projektu je získávání a prohlubování dějepisných vědomostí a především vytvoření hlubšího vztahu žáků k tomuto tématu.The master thesis called The Day When My Life Changed is an educational project for ninth-graders at elementary school centred on the epoch of The Protectorate of Bohemia and Moravia. By means of this project pupils get acquianted with the fates of four children, whose lives were significantly influenced by the Second World War and holocaust. It is a History programme, which uses methods of Drama Education. Its facultative part is the theatre production The Angel Has Not Come? The first part of this work deals with the description of the project itself including the screenplay and its performances in two elementary schools. The goal of this project is gaining and deepening history knowledge and especially forming the pupils´ deeper relationship towards this topic.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6471