Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interlaminar fracture toughness of fiber reinforced plastics
Vodička, Vít ; Mališ, Michal (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
The goal of this master`s thesis is to improve understanding of damage tolerance concept by covering all possible effect on fracture toughness of fiber reinforced plastic material. This is achieved by performing test for diverse conditions (e.g. test setups, fracture modes, ply structures and materials) and monitoring its different crack growth behavior. Based on data obtained during these tests, fracture toughness value is determined. Potential discrepancies are discussed and put into context with the rest of specimen.
Možnosti analýz progresivního porušování kompozitních materiálů metodou konečných prvků
Častulík, Lubomír ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi analýzy progresivního porušování vrstvených kompozitních stěn a desek. Nejprve je uveden teoretický úvod do mechaniky kompozitních materiálů. Následně se práce zabývá popisem druhů mechanismů porušování, včetně kritérií porušení, které je při výpočtu možné použít k jejich matematickému popisu. Poté je uvedena nezbytná teorie k pochopení iteračního výpočtu při progresivním porušování laminátů. Na závěr pak aplikace získaných poznatků k analýze modelu vzorku pro tahovou zkoušku. Tato analýza byla provedena s využitím programů MSC Patran/Nastran.
Loads calculation, stress analysis and bird strike simulation of a composite wing leading edge
Zubrytski, Raman ; Mališ, Michal (oponent) ; Symonov, Volodymyr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of slat geometrical and material parameters of the B737-200 aircraft. In this thesis there is created design of the composite slat with respect to a given load cases including bird strike. Analytical calculations are verified by FE analysis in MSC.Nastran/Patran, MSC.Dytran software
Návrh instalace motorů ROTAX pro letoun SKYLEADER 400
Rakušan, Miroslav ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská je zaměřena především na výpočet motorového lože a jeho návrh pro motory Rotax 912iS a 914UL, které budou instalovány v ultralehkém letounu Skyleader 400. V první části je krátká rešerše, kde jsou zmíněny některé letouny, které tyto motory již používají. Následně je vypočteno zatížení motorového lože dle předpisu UL2-I.část, dále je navrženo samotné motorové lože, které je pro oba motory stejné. Poté je provedena MKP analýza, výpočet šroubů a utahovací moment šroubů držících motorové lože na požární přepážce. Na konci práce je uvedena instalace těchto dvou motorů v přední části trupu Skyleader 400 a návrh zkoušky motorového lože dle předpisu UL2-I.část.
Analysis of a Sandwich panel under compressive loading
Kopylov, Gleb ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Main purpose of this bachelor’s thesis was to design appropriate simulation of the in-plane shear test and confirm it. Types of the composite panel failures and approaches to sandwich tests were discussed. Several simulation designs were proposed. Best design has been chosen, based on important criterions. Six experiments were simulated with chosen simulation design. Results of simulations and analytical calculations were compared. Some findings about wrinkling coefficients and crimping equation validity have been taken, based on the results comparison.
Návrh tenzometrických měřidel síly v bezpečnostním pásu
Lontras, Martin ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, vyrobit a experimentálně ověřit zařízení pro měření síly, v bezpečnostním pásu pomocí tenzometrů. Nejprve jsou rozebrány možnosti měření síly pomocí měřidla, které se umístí mezi dvě části pásu nebo do kotevního bodu. Tyto návrhy nebyly z různých důvodů přijaty. Proto je dále popsán průvlak, který pás mírně vychýlí a část zatížení tím převede na tenzometrický měřicí prvek. Jako výchozí koncept je zvolen hliníkový U-profil, ve kterém je umístěn měřicí mechanismus. Jsou provedeny výpočty základní geometrie a pevnostní kontroly. Následně je popsána výroba prototypu a kalibrace na trhacím stroji. V závěru je realizováno měření síly v pásu, který je zatěžován rázem, vzniklým při shazování závaží z určité výšky, což má simulovat chování pásu a měřidla při nárazové zkoušce.
Návrh konstrukce kompozitního chassis vozidla Formule Student
Gregor, Lukáš ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá novým konstrukčním návrhem a výrobou rámu vozidla Formule student podle aktuálních pravidel se zaměřením na kompozitní část. Teoretická část je zaměřená na současně používané koncepty v této soutěži a přibližuje využití kompozitních sendvičových materiálů. Těžištěm práce je část konstrukční, kde jsou popsány nejdůležitější kroky iteračního procesu k vytvoření rámu, zejména ergonomie, bezpečnost a spojení s nápravami. Poslední část je věnována výrobnímu procesu. Výstupem této práce je funkční rám monopostu Dragon 8.
Přestavba letounu VUT 051 RAY na dvoumotorovou variantu
Jílek, Jan ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem přestavby jednomotorového letounu VUT 051 RAY s elektrickou pohonnou jednotkou na dvoumotorovou verzi letounu s názvem VUT 051 RAY-DUO. V práci byl ověřen rozsah centráží VUT 051 RAY-DUO, dále navržena pohonná jednotka s vrtulí v prstenci, stanoveny výkony letounu a ověřena řiditelnost v režimu selhání jednoho z motorů. Návrh nové pohonné jednotky byl ověřen pevnostní kontrolou závěsů prstence a následně byl sestaven rozpočet na přestavbu.
Přehled principů ovládání podvozkových dvířek
Rajnštajn, David ; Junas, Milan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se týká dvířek příďových podvozků u letadel. Je členěna do dvou hlavních částí. Nejprve je zařazen přehled stávajících konstrukčních řešení u různých typů letounů. Následuje konstrukční část věnovaná již konkrétnímu letadlu EV-55 Outback českého výrobce Evektor. Cílem je navrhnout úpravy a změny stávajícího řešení ve snaze navrhnout mechanismus tak, aby se část dvířek zavřela při otevření podvozku. To vše při minimálních změnách zbytku zástavby v trupu letounu.
Výpočet zatížení a pevnostní kontrola křídla a ocasních ploch letounu Mermaid
Světlík, Martin ; Mališ, Michal (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Obojživelný celokovový letoun Mermaid je produktem firmy Czech Aircraft Works v Kunovicích. Tématem téhle diplomové práce bylo do výpočtů konstrukce letounu zahrnout změny, kterými prošel během vývoje.V rámci práce bylo zpracováno: Výpočet zatížení křídla Pevnostní kontrola křídla Výpočet zatížení křidélka Výpočet zatížení klapky Výpočet zatížení vodorovných ocasních ploch

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.