Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ludmila Jiřincová a její ilustrace české poezie 19. a 20. století
Černá, Hedvika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce pojednává o životě a umělecké tvorbě Ludmily Jiřincové, české ilustrátorky, malířky, grafičky a pedagožky. Práce se zabývá její ilustrační tvorbou k české poezii 19. a 20. století, především ilustracemi k dílům Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Práce se skládá ze tří oddílů. První popisuje kulturně-historické pozadí života Ludmily Jiřincové. Zahrnuje období téměř celého 20. století, kdy Ludmila Jiřincová žila. Druhá kapitola představuje tvorbu Ludmily Jiřincové v oblasti české poezie 19. a 20. století. Jsou zde přiblíženy techniky a formy ilustrací a také vývoj a historie ilustrace. Dále je zde představena ilustrační tvorba Ludmily Jiřincové k básním Karla Hynka Máchy, Karla Jaromíra Erbena a Jaroslava Seiferta. Ve třetí kapitole je vysvětlena účast Ludmily Jiřincové na scéně českého výtvarného umění 2. poloviny 20. století. Tato část zachycuje přínos Ludmily Jiřincové pro celé české umění. Zmiňuje i její výstavy, ať už autorské či spoluautorské. Klíčová slova Ludmila Jiřincová, ilustrace, grafika, umění, poezie, básně, knihy.
Akt objektivem dvou fotografů a dvou fotografek: Jan Saudek, Robert Vano, Tereza z Davle, Michaela Brachtlová
Horská, Dominika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Akt objektivem dvou fotografů a dvou fotografek: Jan Saudek, Robert Vano, Tereza z Davle, Michaela Brachtlová Diplomová práce se zabývá zobrazením ženského a mužského aktu ve fotografii z pohledu čtyř českých fotografů: Jan Saudek, Robert Vano, Tereza z Davle a Michaela Brachtlová. Práce se zaměřuje na jejich fotografickou tvorbu, která se především soustřeďuje na zmiňovaný fotografický žánr. Smyslem práce je srovnat a zhodnotit podobnosti a odlišnosti v zobrazování nahého mužského a ženského těla objektivem uvedených mužů a žen. Soustředí se na problematiku erotismu, vulgarity nebo vliv sexuální orientace výše uvedených umělců na jejich fotografické dílo. Součástí práce je rovněž interview s těmito výtvarníky a výtvarnicemi.
Národní památník na Vítkově. Umění a politika
Minářová, Zuzana ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce Národní památník na Vítkově. Umění a politika se bude zabývat spojitostí umělecké výzdoby Památníku a politického systému. Památník představuje důležitou architektonickou stavbu první poloviny 20. století. Významný je ale i politický kontext, v jakém stavba vznikala a jeho dopad na uměleckou výzdobu. Cílem práce je zmapovat umělecké zrcadlení systému idejí legitimizující politickou moc v prostoru Památníku. První část představuje filosofická východiska a teoretický rámec. Teorie práce je tvořena konceptem politických náboženství od Emilia Gentile. Další část se věnuje samotné analýze vybraných uměleckých děl Památníku. Sleduje nejvýznamnější umělecká díla od První republiky po dobu komunistického režimu. Klíčová slova Národní památník na Vítkově, politická náboženství, umění a politika, kult osobnosti
Městský mobiliář jako součást vizuální podoby Prahy - analýza vybraných typů
Vetterová, Klára ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
V bakalářské práci se budu zabývat městským mobiliářem v Praze. Pozornost bude zaměřena na současnou tvorbu městského mobiliáře. Jakou roli hraje v kontextu utváření veřejného prostoru a jak je nyní vnímán. Budou probrány jeho jednotlivé prvky. Práce se pokusí zmapovat současnou situaci v Praze a upozornit na problematiku tohoto tématu z různých úhlů pohledu.
Dana Jandová - grafika
Kotočová, Lujza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Ústřední pozornost je v rámci práce soustředěná na životní dílo české umělkyně Dany Jandové (1930-2014), především na oblast grafiky, která její tvorbě dominovala téměř od počátku její profesionální kariéry. Hlavním cílem je představit vývoj stylově nejednotné tvorby autorky a zhodnotit její umělecké snažení v rámci kulturně-historického kontextu dané doby. Výstupem práce je taktéž souhrnný katalog grafických prací z pozůstalosti autorky, jenž sleduje tematické řazení.
Dům sovětů: minulost, současnost, budoucnost. Příběh proměny Královské hory jako kvintesence kulturních a architektonických transformací města Kaliningrad
Kachalova, Ekaterina ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Kaliningrad založil v roce 1255 český král Přemysl Otakar II. Město staré jako Ústí nad Labem a velké jako Brno s latinským názvem Regiomontium, českým Královec, německým Königsberg, polským Królewiec, litevským Karaliaučius a ruským Kaliningrad přetrpělo obrovskou zkázu, kterou přinesla druhá světová válka, jež se podepsala na tváři i duši města. Dnes v Kaliningradu žije už třetí generace Rusů, u kterých se objevuje obrovský zájem o minulost své nové vlasti a stoletou historii bývalého německého města, která se zachovala až dodnes na fasádach budov, sochách a v městské krajině. V této práci bych chtěla prozkoumat vývoj tohoto historického německého města před druhou světovou válkou, změny a rozvoj modernistického centra nové sovětské Kaliningradské oblasti a jeho proměny v současné ruské realitě na příběhu bývalého srdce hlavního města Východního Pruska - Královského hradu a Domu Sovětů, mnohopatrové betonové stavby, která ho nahradila.
Postkonceptuální vývoj v Ceně Jindřicha Chalupeckého
Nováková, Nikola ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Práce využívá Ceny Jindřicha Chalupeckého jako pravidelného rastru, v němž se zobrazuje vývoj českého umění v průběhu posledních pětadvaceti let. Důraz klade na nástup postkonceptuálního vývoje umění, které se jeví jako jeho převažující složka. Analyzuje dílo vybraných laureátů Ceny Jindřicha Chalupeckého a s jejím využitím ukazuje, jak se konceptuální umění v českém výtvarném prostoru prosazovalo a jak se měnilo jeho chápání a oceňování. Studie vyústí do obecnějších závěrů o specifičnosti, možnostech a očekávaném dalším vývoji postkonceptualismu v českém umění.
Český umělec v letech 1968 - 1989: Sluha, nebo hrdina? Stanislav Kolíbal a Josef Malejovský
Manová, Markéta ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Úvod bakalářské práce nastíní politický vývoj v Československé republice v letech 1948-1989. Hlavním tématem bude zachytit rozdíl mezi oficiální a neoficiální scénou českého uměleckého života v letech 1968-1989, zastoupenou umělci Stanislavem Kolíbalem a Josefem Malejovským. Obsahem bude porovnat podmínky, ve kterých tvořili během normalizace i před tímto obdobím, srovnat kvalitu jejich tvorby, porovnat pro a protirežimní postoj k umělecké tvorbě a v neposlední řadě jejich politický názor nejen v uměleckém projevu. Text se kromě života umělců zaměří i na vývoj skupin, ve kterých se pohybovali, výstavy a projevy ostatních uměleckých činitelů.
Šetlíkova kolekce v Muzeu umění a designu v Benešově
Škvorová, Lenka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent)
Tato práce je umělecko-historickým zpracováním kolekce uměleckých děl, kterou věnoval historik umění a sběratel Doc. PhDr. Jiří Šetlík, CSc. v roce 2010 Muzeu umění a designu v Benešově. Jedná se o soubor plastik, grafických listů, kreseb, maleb a užitého umění. V textové části jsou díla rozčleněna do skupin vymezených povahou umělecké tvorby umělců, zohledňujících jejich osobní a profesní vztah k Jiřímu Šetlíkovi. Jednotlivé části sbírky jsou zasazeny do kontextu dobové situace v tehdejším Československu. Práce odráží zásadní kulturně-politické události, které se vztahují k dílům zastoupeným ve sbírce. Důležitou součástí práce je katalog, ve kterém jsou konkrétní díla začleněna do kontextu tvorby jednotlivých výtvarníků.
Postkonceptuální vývoj v Ceně Jindřicha Chalupeckého
Nováková, Nikola ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Práce využívá Ceny Jindřicha Chalupeckého jako pravidelného rastru, v němž se zobrazuje vývoj českého umění v průběhu posledních pětadvaceti let. Důraz klade na nástup postkonceptuálního vývoje umění, které se jeví jako jeho převažující složka. Analyzuje dílo vybraných laureátů Ceny Jindřicha Chalupeckého a s jejím využitím ukazuje, jak se konceptuální umění v českém výtvarném prostoru prosazovalo a jak se měnilo jeho chápání a oceňování. Studie vyústí do obecnějších závěrů o specifičnosti, možnostech a očekávaném dalším vývoji postkonceptualismu v českém umění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí122 - 131dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.