Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza dynamických účinků působících na železniční výhybky
Vukušičová, Daniela ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků v železničních výhybkách. V rámci práce byly porovnány dvě výhybky stejného typu s odlišnou pružností v uzlu upevnění. Pozornost byla zaměřena na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání srdcovek výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu zpružnění uzlu upevnění na šíření dynamické energie konstrukcí. Součástí práce je také volba vhodné metodiky měření a návrh matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.
Dynamická a akustická analýza konstrukcí železničního svršku
Bačík, Jakub ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na provozní ověřování vybraných konstrukcí železničního svršku. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště na koridorových tratích a byla navržena odpovídající metodika měření. Na základě všech provedených zkoušek budou stanoveny dynamické a akustické parametry testovaných konstrukcí. K vyhodnocení zkoušek byl zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a ve frekvenční oblasti. Součástí práce je rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Experimentální analýza dynamických parametrů kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Z hlediska rozhodování o užití vhodné sestavy železničního svršku hrají významnou úlohu jak doporučení vyplývající z teoretické analýzy (modelování), tak i doporučení získaná na základě statického a dynamického zkoušení hotového výrobku. Takové zkoušky je pak možné aplikovat v laboratoři nebo přímo v terénu. Diplomová práce bude věnována provoznímu testování vybraných konstrukcí kolejového roštu in situ. Pro účely měření budou vybrána vhodná měřicí stanoviště a bude navržena odpovídající metodika měření. Z pohledu geometrie koleje budou zvoleny úseky ve směrovém oblouku. Na základě provedených zkoušek budou stanoveny dynamické parametry konstrukcí. K jejich vyhodnocení bude zvolen vhodný matematický aparát. Předpokládá se využití matematických metod v časové a frekvenční oblasti. Součástí práce bude rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Analýza akustických a vibračních parametrů od železniční dopravy
Turčíková, Hana ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na provozní ověřování vybraných železničních tratí s různými konstrukcemi železničního svršku. Pro účely měření byla vybrána vhodná měřicí stanoviště ve směrových obloucích na koridorových tratích a byla navržena odpovídající metodika měření. Na základě všech provedených zkoušek byly stanoveny dynamické a akustické parametry testovaných konstrukcí. K vyhodnocení zkoušek byly zvoleny matematické metody v časové a ve frekvenční oblasti. Součástí práce je rovněž srovnání parametrů testovaných konstrukcí a doporučení pro praxi.
Analýza akusticko-vibračních parametrů kolejového roštu
Ratislavová, Eva ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je experimentální analýza akustických a vibračních parametrů kolejového roštu s ocelovými pražci tvaru Y a jejich srovnání s konstrukcemi s příčnými betonovými pražci. Měření proběhla in situ ve vhodných, předem zvolených úsecích železničních tratí, která odpovídají parametrům regionálních železničních drah na území České republiky. Sledované parametry byly získány na základě odezvy testovaných konstrukcí na pohybující se kolejové vozidlo (vlaků) a analyzovány v rámci časové a frekvenční analýzy. Na základě těchto hodnocení bylo provedeno porovnání jednotlivých konstrukcí železničního svršku a jejich doporučení pro praxi.
Přístup na nástupiště pro osoby na vozíku pro invalidy
Šafář, Zdeněk ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce se zabývá posouzením bezbariérového prostředí na železničních stanicích a zastávkách. Bylo vybráno několik typově odlišných stanic, které jsou ve staničním řádu označeny jako přístupné pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Stanice byly poté navštíveny, důkladně proměřeny a prozkoumány. Záměrem bylo řešit tuto problematiku jako celkový řetězec všech prováděných úkonů na dotčených místech. To znamená od příchodu cestujících z přednádražního prostoru, provedení všech úkonů ve výpravní budově, až po přístup cestujících na nástupiště a následné nastoupení do vlaku. Z důvodu obsáhlosti problematiky bezbariérovosti se tato práce zaměřuje pouze na jednu cílovou skupinu uživatelů a to na osoby pohybující se na invalidním vozíku.
Měření dynamických parametrů součástí kolejového roštu
Podolník, Adam ; Tomandl, Vladimír (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Podkladem pro výběr a srovnání zejména nových částí kolejového svršku jsou kromě teoretické analýzy, také statické a dynamické zkoušky prováděné v laboratoři i v terénu. Nutno podotknout, že teoretická analýza aplikací matematického modelování často vychází ze značně zidealizovaných předpokladů. Náplní bakalářské práce je experimentální analýza dynamických účinků vybraných konstrukcí pružného bezpodkladnicového upevnění kolejnic. Účinky vlakové dopravy byly simulovány na speciálně upravených vzorcích pomocí inerciálního budiče. Bylo provedeno také doplňkové měření dynamické odezvy konstrukcí na ráz vyvolaný modálním kladivem. Měření byla uskutečněna v prostorách laboratoří ÚPKO a ÚŽKS a v terénu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.