Žádný přesný výsledek pro Louda,, Petr nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Louda Petr ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Some results of simulations of flows with internal permeable walls
Louda, Petr
The work deals with the numerical modelling of compressible flow in a domain containing permeable walls in its interior, i.e. submerged in the fluid. The aim is to exclude direct simulation and find a model approximating the flow through a permeable plate driven by the static pressure difference between the sides of the wall. The numerical experiments so far enable to understand better forming of parasitic wave structures in the measuring section of the wind tunnel. The model of permeable wall needs further verification.
Advanced Methods for the Solution of Journal Bearing Dynamics
Maršálek, Ondřej ; Louda,, Petr (oponent) ; Furch, Jan (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
The scope of this dissertation is the description of a complex and generally applicable strategy for computational modelling of slide bearing in mixed lubrication regime. Also taking into consideration real pattern of rough surfaces of both slide bearing parts – bearing shells and bearing pins. Detailed ways to get characteristic data describing rough surfaces and the description of numerical algorithm used for subsequent surface data processing are listed in this doctoral thesis. Furthermore, all the implemented computational models for contact pressure modelling are discussed. The impact on hydrodynamic lubrication layer of slide bearings is given by the size and trend of flow factors, whose numerical determination is also described in detail in this thesis. Alternative assessment of flow factors using analytical equations is also listed for the completeness. In the closing section of this thesis a description of the numerical solver of slide bearing behaviour is included, together with stated and discussed results of realised simulations. The verification of individual computational models and the comparison of their results are presented in relevant chapters.
Stimuly vedoucí firmy k certifikaci ISO 14001
Polášek, Petr ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je definovat, charakterizovat, strukturovat a analyzovat stimuly vedoucí firmy k certifikaci dobrovolného environmentálního standardu řízení ISO 14001. V návaznosti na uvedený cíl byla stanovena následující hypotéza: firmy přistupují k certifikaci ISO 14001 zejména z důvodu implementace prvků environmentálního managementu do řízení společnosti v souladu s principy trvale udržitelného rozvoje. Výsledkem rešeršní práce jsou jasně definované a strukturované stimuly, které firmy k certifikaci vedou. Těmto stimulům jsou metodou párového srovnání přiřazeny váhy určené příslušnými odborníky na danou problematiku v rámci vybraných firem podobného zaměření a velikosti. Na základě jejich pořadí je pak potvrzena/vyvrácena stanovená hypotéza.
Analýza využitelnosti bike-sharingu v hlavním městě Praha
Steinbachová, Dominika ; Louda, Jiří (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza bike-sharingu v Praze, zejména jeho využitelnosti a budoucího potenciálu. Práce odpovídá na otázky, zda může bike-sharing v Praze vůbec fungovat a pokud ano, zda může přispět k řešení problematické dopravní situace v Praze. V teoretické části práce jsou nejprve popsány koncepty ekonomických teorií, které s konceptem bike-sharingu úzce souvisí. Dále práce charakterizuje oblast ekonomiky spoluspotřebitelství, sdílené spotřeby a model ekonomiky sdílení. Jsou představeny definice základních pojmů a principů, na kterých je ekonomika spoluspotřebitelství založena. V úvodu praktické části je provedeno srovnání vybraných měst z celého světa, ve kterých je provozován bike-sharing. Jednotlivá města jsou porovnávána na základě shromážděných statistických dat a pomocí modelu analýzy obalů dat. V rámci analýzy potenciálu bike-sharingu v Praze je provedeno kvantitativní porovnání alternativních možností dopravy -- kolo, auto a MHD. Pomocí shromážděných dat a několika stanovených hypotéz jsou porovnány doby jízd jednotlivých dopravních alternativ a také jejich rozptyly, které mohou hrát značnou roli při výběru optimálního způsobu dopravy. Výstupy těchto analýz jsou vhodně konfrontovány s ekonomickými náklady na jednotlivé alternativy a výsledkem je komplexní náhled na problematiku volby způsobu dopravy. Z analýz vyplývá, že bike-sharing může být výhodnější než MHD za splnění určitých podmínek. Z analýz však vyplývá, že nelze očekávat takový rozmach bike-sharingu v Praze, jaký v posledních letech vidíme v některých světových městech. Lze však předpokládat, že kdyby Rekola, či některý nový projekt minimalizoval současné slabé stránky, může se i bike-sharing v Praze dočkat značné obliby a nárůstu. Ohledně potenciálu bike-sharingu při pomoci s řešením dopravního vytížení v Praze nelze očekávat téměř žádný efekt. I ve městech, kde je bike-sharing plně rozvinut tvoří řádově maximálně malé jednotky procent dopravního mixu a jeho vliv v Praze tedy zřejmě nikdy nebude znatelný.
Numerical Simulation of Turbulent Flows Through Turbine Cascade With Rough Blades
Fürst, J. ; Louda, Petr ; Příhoda, Jaromír
The article deals with numerical simulation of turbulent compressible flows through 2D model of a turbine with rough blades. The mathematical model is based on the Favre-averaged Navier-Stokes equations combined with several two-equations turbulence models. The wall roughness is modeled using an appropriate boundary condition for specific dissipation rate. The comparison with experimental data shows correct increase of energy losses in the case of increased wall roughness.
Some Results of Simulations of 3D Backward Facing Step
Louda, Petr ; Kozel, K. ; Příhoda, Jaromír
The paper deals with numerical simulation of 3D incompressible flow over backward facing step. The RANS technique is used with an explicit algebraic Reynolds stress turbulence model. The numerical solution is achieved by implicit finite volume method. The results are compared with measurement.
Srovnání platformy .NET s dalšími platformami pro vývoj webových aplikací
Louda, Petr ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Práce doplňuje srovnání dvou frameworků pro platformu Java a jazyk PHP o třetí framework pro platformu .NET. Jako zdroj pro doplnění komplexní porovnání slouží diplomová práce Františka Odehnala a ukázková aplikace naprogramovaná s pomocí frameworku ASP.NET MVC. Díky podrobnému popisu vývoje a přiměřené složitosti aplikace může práce sloužit jako studijní materiál pro začínající vývojáře. Vedlejším cílem práce je doplnění kontextu vývoje webových aplikací, a to pomocí analýzy trendů v rychlém vývoji webových aplikací (RAD) a pomocí představení platformy .NET. S pomocí metodiky Františka Odehnala doplňuje tato práce srovnání frameworků Grails a Zend o ASP.NET MVC. První oblastí srovnání jsou základní rozdíly mezi frameworky. Následuje porovnání architektur frameworků a k tomu slouží kritéria vycházející z architektonických vzorů Martina Fowlera. Srovnání práce s frameworky využívá objektivní kritéria a osobní hodnocení. Tyto oblasti jsou doplněny ještě podporou frameworku (publikace, diskuzní skupiny atd.). Doplněné porovnání umožňuje čtenáři získat přehled v oblasti frameworků pro rychlý vývoj aplikací na třech hlavních platformách. To může začínajícímu vývojáři pomoci při rozhodování, který framework vyzkoušet či používat. Představení platformy a analýza trendů poskytuje další užitečné informace nejen začínajícímu vývojáři.
Analýza vlivu vybraných faktorů na využívání městské hromadné dopravy
Kašpar, Petr ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Louda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využívání městské hromadné dopravy v Evropě. Cílem vytyčeným touto prací je za pomoci korelační analýzy zjistit, zda je výše dotací městské hromadné dopravy a vlastnická struktura rozhodujícím kritériem pro počet cestujících, jako dodatečnou proměnnou posuzujeme vliv složení vozového parku. K analýze posloužila sekundární data získaná ze studie Univerzity Dublin. Výpočet závislost nepotvrdil ani nevyvrátil. Tím poskytuje prostor pro další zkoumání. Po analýze obsáhlejšího data setu by měl následovat rozbor povahy dotací, výběru dopravců, smluvních podmínek a dalších vlivů ovlivňujících využívání městské hromadné dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.