Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivní učení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Bezoušková, Eva ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se současnými trendy ve výuce čtení. Teoretická část se zaměřuje na aktivní učení, jak ovlivňuje klima třídy, jaké požadavky klade na učitele, jaký má přínos pro žáka. Dále vymezuje pojmy čtení s porozuměním a čtenářská gramotnost, popisuje některé z aktivizačních metod a prostředků, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Praktická část se zabývá průzkumem podmínek vytvářených učiteli v souvislosti s rozvojem čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ a popisuje modelové hodiny zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti za využití aktivizačních metod.
Historie předškolních institucí v Praze konkretizovaná na vývoji mateřské školy v Praze 6
Hrušková, Andrea ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá historií předškolních institucí v Praze a především se zaměřuje na vývoj mateřského školství. Na základě primárních pramenů, popisuje první předškolní instituce a vznik první mateřské školy v Praze. Sleduje snahy o reformu mateřských škol a mapuje jejich postavení v rámci legislativy. Druhá část práce se věnuje historii konkrétní mateřské školy na území Prahy 6. Téma vývoje předškolních institucí je velice rozsáhlé, a proto je práce zaměřena na zlomová období. Všímá si, nakolik byl vývoj těchto institucí ovlivněn společenskými a politickými změnami. Jak se promítaly do legislativy předškolního školství a do názorů na postavení mateřské školy ve společnosti. Ukazuje proměnu mateřské školy, která vykonávala dohled a pečovala o nezaopatřené děti pracujících rodičů, ve výchovnou instituci, která se stala součástí školské soustavy. Pohledem do historie je možné se poučit, pochopit dějinné souvislosti a v jejich kontextu uvažovat o budoucnosti.
Sociální princip waldorfských škol jako významný činitel ovlivňující jejich klima
Bežuchová, Jana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cesta k tématu této práce vedla jaksi oklikou a začala vlastně již před mnoha lety. Krátce po roce 1989 jsem dostala příležitost strávit rok s mentálně postiženými dětmi jako vychovatelka ve švýcarském w aldorfském ústavu. Příležitosti jsem se chopila a začala se během zbývajícího půl roku učit německy. Začátek nebyl jednoduchý. Teprve po třech měsících jsem se byla schopna domluvit ( a zjistila tak, co asi prožívá těžce postižené dítě neschopné slovně se vyjadřovat). Zúžené obzory z našeho předrevolučního školství se mi počaly velmi rychle rozšiřovat. Zjistila jsem , že výchově i vzdělávání je v ústavu přikládána stejná váha. Úžasné bylo zjištění, že každé jakkoliv těžce postižené dítě má právo na vzdělání stejně jako dítě zdravé. Takové vzdělávání je přizpůsobeno jeho individuálním možnostem, a lze v něm spatřovat smysl. Nadchlo mne množství nejrůznějších nabízených terapií a činností pro děti, které dětem nesmírně v jejich vývoji napomáhaly, a zároveň i naplňovaly jejich životy. Ze vztahu učitelů a vychovatelů vůči žákům bylo cítit partnerství. Po roce stráveném zde jako vychovatelka - praktikantka - jsem se rozhodla zůstat a během dalších tří let jsem souběžně s praxí v ústavu vystudovala waldorfský léčebně pedagogický seminář. Poslední pátý rok jsem dostala příležitost vést skupinu šesti postižených...
Jan Amos Komenský a jeho odkaz současnému českému evangelickému školství
Podoláková, Dagmar ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Práce se zabývá odkazem Jana Amose Komenského pro dnešní evangelické školství; snaží se poukázat na nadčasovost Komenského myšlenek, jeho pedagogických zásad, metod a principů. Církevní školy, kde by v první řadě měly být tyto myšlenky realizovány, mají své místo v systému českého školství a poskytují bezpečné prostředí pro děti z věřících rodin. Dějiny církevního školství v Čechách a na Moravě poukazují na jejich historickou zakotvenost a jejich význam, jež mají svým hodnotovým zaměřením pro celou společnost. Jan Amos Komenský, didaktické principy, církevní školství, školská legislativa, historie, současnost.
Vývoj školství v Konici a okolí na pozadí vlastivědné charakteristiky Konicka
Zbořilová, Zdeňka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
D ě j i n y p e d a g o g i k y p o j e d n á v a j í o p r a x i a t e o r i i v ý c h o vy v z d ě l á n í a v y u č o v á n í dětí a m l á d e ž e od vzniku lidské s p o l e č n o s t i . 1 " D n e š n í stav p e d a g o g i c k é praxe a t e o r i e je z v e l ké č á s t i v ý s l e d k e m ú s i l í n a l é z a t t a k o v é t y p y š k o l n í , m i m o š k o l ní i r o d i n n é v ý c h o v y , k t e r é by o p t i m á l n ě v y h o v o v a l y k o n k r é t n ím h i s t o r i c k ý m , s o c i á l n ě - p o l i t i c k ý m a k u l t u r n í m p o d m í n k á m v ý v o je j# e d n o t l i v ý c h s t á t ů a n á r o d u . *2" C í l e m d i p l o m o v é práce bylo z p r a c o v a t h i s t o r i c k ý vývoj š k o l n í h o o b v o d u K o n i c e ( v i z . P ř í l o h a č. 1 ). P r á c i j s e m r o z d ě l i l a do n á s l e d u j í c í c h č á s t í: V p r v n í č á s t i j s e m p o d a l a s t r u č n ý p ř e h l e d v ý v o j e š k o l s t ví v č e s k ý c h z e m í c h , aby se t a t o ú v o d n í část m o h l a s t á t n á v o d em a m ě ř í t k e m při p o s u z o v á n í vývoje š k o l s t v í regionu v j e d n o t l i v ý c h č a s o v ý c h o b d o b í c h. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Historie a perspektiva malotřídního školství konkretizovaného v regionu Jičínsko
Šindlářová, Darina ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zpracovat vývoj málotřídní školy v Jičíněvsi (okr. Jičín) a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci školy. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih málotřídní školy v Jičíněvsi a v širším pohledu celému regionu Jičínska. Těmto kapitolám předchází náhled na vývoj, současné postavení i perspektivu elementárního školství v českých zemích s důrazem na školy málotřídní. K práci bylo využito historických metod a obsahové analýzy dokumentů. Praktická část popisuje projekt realizovaný s žáky mladšího školního věku, jehož cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Jičíněvsi a zapůsobit na jejich vztah ke škole i místu, kde žijí. Formou dotazníků a rozhovorů pak byl proveden průzkum současného stavu a perspektivy málotřídních škol jičínského regionu včetně školy v Jičíněvsi. Následnou analýzou výsledků byla zhodnocena životaschopnost těchto škol.
Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin
Čtvrtečková, Kristýna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Ve své diplomové práci s názvem Rozvoj počáteční gramotnosti žáků minoritních skupin se snažím analyzovat výuku čtení a psaní dětí z národnostních menšin, které navštěvují české školy. Cílem mé práce je uvedení možných přístupů a doporučení, jak u těchto dětí rozvíjet počáteční gramotnost a jak minimalizovat problémy výuky. Zabývám se také legislativou a možnostmi pomoci ze strany státu. Výsledkem mé práce je uvedení rozdílných přístupů k výuce ze strany učitelů. Je totiž právě na nich, jak se vyrovnají s možnými obtížemi, které výuka čtení a psaní dětí minoritních skupin přináší. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přípravné období pro výuku čtení a psaní jako významná etapa v rozvoji počáteční gramotnosti
Jandová, Jitka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce nazvaná Přípravné období pro výuku čtení a psaní jako významná etapa v rozvoji počáteční gramotnosti se zabývá přípravou na čtení a psaní, jejímž smyslem je před samotným osvojováním čtení a psaní rozvinout u žáka funkce nezbytné pro učení se těmto dovednostem. Úkolem práce je prozkoumat, jak současní učitelé přípravné období na čtení a psaní realizují a jaký význam mu přikládají. Dalším cílem práce je vytvořit inventář zaměstnání pro přípravné období, který má sloužit především začínajícím učitelům.
Vstup dítěte do školy- předškolní příprava na rozvoj prvopočátečního čtení a psaní
Tláskalová, Andrea ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem této práce je zamyslet se nad novým přístupem k předškolákům ve škole, na které pracuji. Jako výchovný poradce se snažím, aby se naše škola zařadila mezi skupinu škol, které se o své budoucí žáčky starají už v době, kdy jsou ještě předškoláci a myslím, že se nám to začíná dařit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zkušenosti učitelů s dětmi s dyslexií
Hamousová, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi učitelů s dětmi s dyslexií. Pomocí vědecké sondy se snaží zmapovat informovanost učitelů o poruše a jejich přístup k dyslektickým žákům. Metodou kombinovaného dotazníku se snaží zjistit, jak učitelé pracují s dětmi s dyslexií, co si myslí o integraci do běžné třídy a jak hodnotí spolupráci s pedagogickopsychologickou poradnou a rodiči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.