Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 488 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Znalosti o fungování a onemocnění ledvin u žáků 2. stupně vybraných základních škol
Kučerová, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce s názvem Znalosti o fungování a onemocnění ledvin u žáků 2. stupně vybraných základních škol se zabývá tím, jaké znalosti mají žáci vybraných základních škol o ledvinách a o onemocnění ledvin. Cílem práce je ukázat, jaké znalosti mají žáci posledních dvou ročníků vybraných základních škol o stavbě a funkci ledvin, o onemocnění ledvin a možnostech jak onemocnění předcházet, zejména pokud jde o vhodnou životosprávu a pohybový režim. V teoretické části se práce zaměřuje na popis stavby a funkce ledvin, zmiňuje se o onemocnění ledvin a možnostmi jejich léčby, dále pak vývojem dialyzační léčby od roku 2015 a předpoklady úspěšnosti léčby. V neposlední řadě nahlíží do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, v němž se soustředí na oblasti dotýkající se tématu ledvin a jejich zdraví. Praktická část obsahuje rozbor odpovědí žáků vybraných základních škol na otázky v dotazníku, který obsahuje otázky zaměřené na znalosti o stavbě a funkci ledvin, o možných rizicích pro zdraví ledvin, ovlivnění zdraví ledvin stravou a pitným režimem, o prevenci onemocnění. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že žáci mají znalosti celkově mírně nadprůměrné. Celkový průměrný výsledek žáků všech vybraných základních škol dosáhl 65,11 % správných odpovědí. Velmi dobré znalosti prokázali žáci v...
Vnímání chudoby žáky II. stupně vybrané ZŠ
Tobišková, Dana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce je zam ena na to, jak žáci II. stupn vybrané základní školy - ZŠ a MŠ Dolní Poustevna vnímají chudobu. Konkrétn se práce zabývá tím, do jaké míry žáci rozlišují subjektivní vnímání chudoby, jsou-li schopni rozlišit skupiny obyvatel ohrožené chudobou, zda se orientují v možné pomoci lidem ohroženým chudobou. Dále se zabývá rozlišením a popsáním jednotlivých aspekt d tské chudoby a interpretací této problematiky. Teoretická ást je rozd lena na dv ásti. V první ásti jsou vysv tleny a popsány aspekty chudoby od samotné definice pojmu chudoba p es její koncepty, p í iny, m ení, cyklus chudoby až po problematiku sociálního vylou ení. Druhá ást je zam ena na problematiku dít te a jeho pot eby. Zabývá se psychickým a biologickým vývojem dít te a významem rodiny pro život dít te. Pozornost je v práci v nována i sociáln -právní ochran dít te, prevenci chudoby a úloze státu v této problematice. Praktická ást tvo í výzkumné šet ení, které bylo provedeno formou dotazník na základní škole. Jedná se o kvantitativní zkoumání, p i emž byla využita metoda dotazování. Cílem práce je zjistit, jak žáci druhého stupn Základní a Mate ské školy v Dolní Poustevn vnímají pojem chudoba a s ní spojená rizika p ípadného sociálního vylou ení, na základ zjišt ných výsledk je sestaven soubor doporu ení pro vyu...
Povědomí žáků 2. stupně ZŠ o zdravém způsobu stravování
Brodská, Nikol ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zdravého stravování u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části se pojednává o tématech, která s touto prací souvisí. Na začátku jsou vysvětleny pojmy z oblasti výživy. V práci je dále zahrnuta oblast racionální výživy, výživy dětí školního věku či rizik spojených s výživou. V neposlední řadě se tato část věnuje alternativním směrům ve výživě, programům podporujících zdraví na školách a začlenění výživy do Rámcového vzdělávacího programu na základních školách. V praktické části byl výzkum proveden pomocí dotazníkového šetření, který se dotazoval žáků 8. a 9. ročníků na ZŠ v Mnichově Hradišti a ZŠ Úvaly. Otázky se týkaly různých oblastí výživy. Získané informace jsou zpracovány ve formě tabulek a následně okomentovány. Z výzkumu vyplynulo, že 33 % žáků má vědomosti o zdravém způsobu stravování alespoň nad 60 % a zbylých 67 % žáků tuto hranici nesplňuje. Překvapujícím zjištěním je nedostatečná znalost žáků o civilizačních nemocech, kdy žáci nemají povědomí o této problematice minimálně ze 60 %. Další pravdou je skutečnost, že více jak 50 % žáků se stravuje zdravě. Kladné zjištění obsahuje informace o programech podporující zdraví na školách. Žáci vědí, jakými programy se jejich škola zabývá a mezi programy uvedli Škola podporující zdraví a Ovoce a...
Povědomí dětí z vybraných škol o Crohnově chorobě
Mejstříková, Anna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
V mé práci jsem se rozhodla věnovat problematice Crohnovy nemoci. V teoretické části jsem se věnovala základním informacím o chorobě, ve které jsem se snažila shrnout důležité informace. Zabývám se zde například etiologií, klinickým obrazem, léčbou a kvalitou života nemocných. V praktické části jsem se věnovala znalostem dětí. Znalosti byly zjišťovány anonymním šetřením, které se provádělo pomocí dotazníků. Dotazníky byly rozdány mezi šestou, sedmou, osmou a devátou třídu na Základní škole v Uhlířských Janovicích a na Gymnáziu v Kolíně. Mým cílem bylo zjistit, jestli jsou děti o nemoci informované, a pokud ano, tak do jaké míry. Pro lepší přehled jsem si zvolila dva dílčí cíle a jeden hlavní cíl. V prvním dílčím cíli jsem se zaměřila na základní informace o Crohnově nemoci a předpokládala jsem, že méně než 50 % dětí nebude vůbec vědět o existenci Crohnovy nemoci. Tento předpoklad se vyplnil, protože o nemoci slyšelo pouze 62 dětí (31,3 %). V druhém dílčím cíli jsem se zaměřila na znalosti. Zde jsem předpokládala, že děti z gymnázia budou o Crohnově nemoci více informované než děti ze základní školy. Tento předpoklad se nevyplnil. Děti ze základní školy měly celkovou úspěšnost (48,3 %), zatímco děti z gymnázia měly celkovou úspěšnost (45,6 %). Jako poslední jsem se věnovala hlavnímu cíli, kde jsem...
Výuka sexuální výchovy na vybraných českých školách z pohledu žáků a jejich vyučujících
Kdýrová, Laura ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuální výchovy v kontextu školního vzdělávání. Teoretická část práce představuje obecný vhled do výuky sexuální výchovy s důrazem na prevenci rizikového chování dospívajících. Hlavním cílem práce bylo zmapovat výuku sexuální výchovy na dvou vybraných školách. Výzkumné metody sběru dat byly dvě - dotazníkové šetření určené pro vybrané žáky (101 respondentů) a rozhovor pro vyučující, kteří na vybraných školách sexuální výchovu vyučují (dva vyučující). Výsledky výzkumného šetření odráží zkušenosti respondentů s výukou sexuální výchovy na těchto školách, jejich osobní názory a náměty, na základě kterých bylo zpracováno doporučení pro praxi. Na obou vybraných školách je výuka sexuální výchovy zařazena až ke konci povinné školní docházky. Na vybrané ZŠ jsou její témata vyučována v předmětu přírodopis, na vybraném gymnáziu v předmětu "občanská výchova". 85,7 % respondentů vybrané ZŠ uvedlo, že byli během sexuální výchovy rozděleni do skupin dle pohlaví, naopak 84,4 % respondentů vybraného gymnázia uvedlo, že rozděleni nebyli. Vybraní vyučující uvedli, že sami nikdy žáky nerozdělují tak, aby s každou skupinou probírali odlišná témata, pouze jim ponechávají prostor pro diskusi. Další výsledky výzkumného šetření jsou podrobně rozepsány v kapitole Výsledky praktické...
Znalost žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti prevence a první pomoci při cévní mozkové příhodě
Nováková, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou onemocnění cévní mozkové příhody, konkrétně jaké jsou znalosti žáků vybrané střední zdravotnické školy v této důležité části neurologického oboru. Teoretická část zahrnuje základní poznatky o daném onemocnění, získané nastudováním odborných podkladů. Praktická část je vypracována na podkladě výsledků dotazníkového šetření, které probíhalo na vybrané střední zdravotnické škole. Cílem bylo zhodnotit úroveň znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky mozkové příhody, zaměřené zejména na rozpoznání příznaků daného onemocnění a na obecnou orientaci v oblasti rizikových faktorů a prevenci cévní mozkové příhody. Dalším cílem bylo zjistit, zda má vliv ročník, který žáci vybrané střední zdravotnické školy studují na souhrn jejich znalostí v této oblasti. Vyhodnocení probíhalo u 102 respondentů a na základě výsledků výzkumu jsou formulovány konkrétní kroky, které povedou ke zvýšení informovanosti a upřesnění již nabytých znalostí žáků vybrané střední zdravotnické školy v oblasti problematiky cévní mozkové příhody, která se žákům středních zdravotnických škol prolíná kurikulem napříč ročníky. Pomocí výzkumného šetření bylo rozklíčováno, že nejčastější nedostatky byly v oblasti rizikových faktorů CMP, prevence a terapie. Z celkového...
Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol
Zikmundová, Blanka ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce, která se nazývá Specifické potřeby dítěte s diabetem mellitus 1. typu na 1.stupni vybraných základních škol je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá onemocněním diabetes mellitus, jeho definicí a klasifikací. Dále se již věnuji chronickému onemocnění diabetu mellitu 1. typu, stručné historii, základním pojmům spojených s onemocněním, epidemiologií, symptomatologií a dalším. Stěžejní částí jsou specifika související s dětským diabetem, která navazuje na praktickou část, jejichž hlavním cílem je zjistit specifické potřeby dětí s diabetem, které navštěvují první stupeň z vybraných základních škol. Ve výzkumném šetření byly použity informace z rozhovorů s rodiči dětí, s pedagogickými pracovníky a s dětmi s DM 1. typu, které měly za cíl zjistit spokojenost rodičů děti s přístupem školy, stanovit dosavadní znalosti pedagogů a jejich obavy při vzdělávání žáka s DM 1. typu a následně zjistit potřeby a spokojenost samotných dětí s diabetem, během školní docházky. Všechny odpovědi z rozhovorů potvrdili, potřebu individuálního přístupu k dětem s diabetem ze strany školy, tak aby se žák mohl plně věnovat školním povinnostem a zároveň mít podporu v péči o své onemocnění. Výzkumné šetření shledalo potíže při vzdělávání dětí s diabetem, kdy hlavním důvodem byl strach, obavy,...
Zjistit informovanost vybraných respondentů ve věku 18 - 35 let o správné hygieně dutiny ústní
Kratochvílová, Zuzana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Závěrečná práce se zabývá tématem informovanosti vybraných respondentů ve věku 18-35 let o správné hygieně dutiny ústní ve vybrané zubní ordinaci. V teoretické části práce se nachází přehled stručné anatomie chrupu a jeho obecná charakteristika. Dále anatomii chrupu rozšiřuje stručná anatomie parodontu. Na toto téma navazují vybraná onemocnění dutiny ústní, která se nejčastěji vyskytují. Stomatologie jako samostatný obor se také setkává s mýty a pověrami, které se ve společnosti vyskytují a zároveň, s nimiž zcela souvisí jednotlivé typy prevence - primární, sekundární a terciální. Jednotlivé typy prevence odrážejí oblasti, které mezi ně řadíme. Cílem této bakalářské práce je snaha zhodnotit míru znalostí a informovanost vybraných respondentů v konkrétní zubní ordinaci. Informace potřebné ke zpracování praktické části bakalářské práce byly získány formou anonymního dotazníkového šetření. Výsledky tohoto výzkumu lze nalézt v druhé části bakalářské práce. Z těchto výsledků je zřejmé, že informovanost respondentů je na základě správných odpovědí 47 %. Celkově 53 % chybných odpovědí vypovídá o nedostatečné informovanosti o vizuálu zubního kartáčku, náplni práce dentální hygienistky, faktorů pro výběr zubní pasty a pravdivosti výroků ve stomatologii. Veškeré výsledky jsou podrobněji rozebrány ve výzkumné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 488 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.