Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení bolesti sestrou a tlumení pooperační bolesti
Hanousková, Jana ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Di Cara, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem pooperační bolesti. Hovoří o úloze sestry při hodnocení bolesti, faktorech ovlivňujících pooperační bolest a o možnostech jejího tlumení. Uvádí výsledky výzkumu konaného v lednu a únoru roku 2006 v chirurgických oborech Ústřední vojenské nemocnice Praha. Práce je koncipována do dvou velkých částí, teoretické a empirické. Důležitým cílem bylo zjistit úroveň a rozsah bolesti u nemocných v souvislosti s operací. Práce rozebírá, co nejvíce pomáhá a nejvíce obtěžuje v pooperačním období, uvádí výsledky získané prostřednictvím řízeného pozorování. Na základě volných slovních výpovědí jsou vybrány tři nejzajímavější kazuistiky pacientů s bolestí. Jejich úkolem je popsat individuální zkušenost nemocných s bolestí. Diplomová práce podtrhuje význam týmové spolupráce všech, kteří se podílí na tlumení bolesti a na individualizované komplexní ošetřovatelské péči o nemocného v pooperačním období.
Edukační role sestry po operacích hrudníku
Matysová, Marcela ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou sesterské edukace v pooperačním období po hrudních operacích. V teoretické části vysvětluji pojem edukace, jeho využití a realizaci ve zdravotnictví, formy a metody edukace. Nadále zmiňuji nejčastější hrudní operační výkony, jejich stručné vysvětlení a možné pooperační komplikace. Z hlediska sesterské edukace popisuji krátce předoperační přípravu a komplexní pooperační péči včetně možných pooperačních komplikací po hrudních operacích. V praktické části zjišťuji metodou polostandardizovaného rozhovoru s doplňkovým pozorováním postrádané informace, které respondenti v pooperačním období postrádají, zapamatování si podstatných bodů sesterské pooperační edukace respondenty a spokojenost respondentů se sesterskou edukací v pooperačním období. Cílem práce bylo zjistit, zda je sesterská edukace produktivní, a podle výsledků šetření navrhnout nová opatření pro zlepšení edukace respondentů, a tím pádem i ošetřovatelské péče v pooperačním období. Kvalitnější, komplexní a zároveň i individuální přístup je předpokladem co nejrychlejší rekonvalescence respondenta a brzký návrat do domácího prostředí. Klíčová slova: edukace, pooperační péče, pooperační komplikace, spokojenost.
Paliativní péče o pacientku s karcinomem prsu a syndrom diabetické nohy v hospici
Schovancová, Kateřina ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Eislerová, Iva (oponent)
Závěrečná bakalářská práce s názvem Paliativní péče o pacientku s karcinomem prsu a syndromem diabetické nohy v hospici je rozdělena na tři hlavní části - teoretickou, praktickou a ošetřovatelskou. V teoretické části se věnuji jednak vlastnímu onemocnění - karcinomu prsu - a dále palitivní péči a péči v hospicích. Praktická část je zaměřena na kvalitativní sledování vybrané klientky v hospici formou ošetřovatelské kazuistiky. Sledování je provedeno metodou ošetřovatelského procesu. Cílem této práce bylo popsat a zhodnotit ošetřovatelskou péči u vybrané klientky. Zjistila jsem, že poskytovaná hospicová péče byla kvalitní, ale vzhledem k prognóze onemocnění a chuti klientky do života byl tento druh péče "předčasný".
Edukační role sestry po operacích hrudníku
Matysová, Marcela ; Chloubová, Helena (vedoucí práce) ; Kulhavá, Miluše (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou sesterské edukace v pooperačním období po hrudních operacích. V teoretické části vysvětluji pojem edukace, jeho využití a realizaci ve zdravotnictví, formy a metody edukace. Nadále zmiňuji nejčastější hrudní operační výkony, jejich stručné vysvětlení a možné pooperační komplikace. Z hlediska sesterské edukace popisuji krátce předoperační přípravu a komplexní pooperační péči včetně možných pooperačních komplikací po hrudních operacích. V praktické části zjišťuji metodou polostandardizovaného rozhovoru s doplňkovým pozorováním postrádané informace, které respondenti v pooperačním období postrádají, zapamatování si podstatných bodů sesterské pooperační edukace respondenty a spokojenost respondentů se sesterskou edukací v pooperačním období. Cílem práce bylo zjistit, zda je sesterská edukace produktivní, a podle výsledků šetření navrhnout nová opatření pro zlepšení edukace respondentů, a tím pádem i ošetřovatelské péče v pooperačním období. Kvalitnější, komplexní a zároveň i individuální přístup je předpokladem co nejrychlejší rekonvalescence respondenta a brzký návrat do domácího prostředí. Klíčová slova: edukace, pooperační péče, pooperační komplikace, spokojenost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.