Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontrabasové dílny v českých zemích
Vokoun, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Tato práce zmiňuje houslaře, kteří žili, pracovali na našem území a zabývali se stavbou kontrabasů. Práce obsahuje jejich historický přehled a stručné dějiny českých zemí v souvislostech.
Vývoj kontrabasové literatury v uplynulých padesáti letech
Vokoun, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Práce zmiňující autory a jejich zkomponovaná nebo přepsaná díla pro kontrabas v období uplynulých padesáti let. Tato práce má sloužit sloužit jako zdroj pro studenty, kteří si chtějí moderní kontrabasovou hrou rozšířit své hudební obzory.
Významní jihočeští kontrabasisté
Heřman, Libor ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
František Gregora - vynikající hráč na kontrabas, skladatel a teoretik. František Simandl - jeden z nejvýznamnějších profesorů na Vídeňské konzervatoři nebo George Mraz - světový jazzový kontrabasista. To jsou rodáci z jižních Čech a jim je věnována tato magisterská práce. Ale nejen jim, mezi jihočeské rodáky patří i Josef Houdek a členové České filharmonie Petr Ries nebo Karel Šejna, kteří byli a jsou také významnými představiteli české kontrabasové školy.
Barocco Sempre Giovane
Prokop, Jan ; HUDEC, Jiří (vedoucí práce) ; ŽALUD, Radomír (oponent)
Diplomová práce pojednává o pardubickém komorním souboru Barocco sempre giovane. Zahrnuje historii souboru, včetně diskografie a výčtu zahraničních výjezdů, stálé členy souboru, včetně jejich zakladatele a uměleckého vedoucího Josefa Krečmera, významné sólisty a ostatní soubory podobného zaměření v ČR. Samostatné kapitoly jsou věnovány významným festivalům a kurzům, které jsou se souborem úzce spjaté. Nechybí ani pojednání o hlavním repertoáru souboru a stylové interpretaci.
Souvislosti mezi dýcháním a hrou na smyčcové nástroje
Kellerová, Anna ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Ve svojí bakalářské práci se zabývám souvislostmi mezi dýcháním a různými aspekty hry na smyčcové nástroje. K problematice přistupuji celostně, zabývám se odvětvími ovlivňujícími hru na smyčcový nástroj jako takový i oblastmi zasahujícími celkovou kvalitu života interpreta a vyhledávám jejich styčné body s dýcháním. Práci tvoří tři větší celky. První kapitola se zabývá souvislostmi dýchání s fyzickými aspekty hry na smyčcový nástroj (postoj a pohyb u nástroje), druhá vlivem dýchání na psychiku (zejména pak fenoménem trémy) při hře a třetí souvislostmi dechu s hudebním vyjadřováním. V práci vycházím zejména z odborné literatury kineziologické, psychologické, hudebně vědecké a metodické, dále uplatňuji poznatky z konzultací s odborníky na jednotlivá témata.
Miloslav Gajdoš - Pedagogická a kompozič ní činnost
Heřman, Libor ; ŽALUD, Radomír (vedoucí práce) ; HUDEC, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pojednává o životě Miloslava Gajdoše a shrnuje jeho studenty, kteří prošli kontrabasovou třídou Konzervatoře Pavla Josefa Vejvanovského Kroměříž od roku 1971 až do současnosti. Dále se zabývá jeho kompozicemi. Obsahuje seznam jeho skladeb, který je roztříděn do kategorií podle nástrojového obsazení.
Vývoj kontrabasového smyčce a výběr materiálu na jeho výrobu
Prokop, Jan ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o historii, vývoji a užití smyčců od prvopočátku jejich vzniku až po dnešní moderní provedení. Jsem přesvědčen, že pro každého hudebníka hrajícího na smyčcové nástroje by mělo být samozřejmostí seznámit se s problematikou, v této práci uvedenou, jako základ všeobecného vzdělání. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsem si tuto tématiku pro svou práci vybral a pevně věřím, že se mi podařilo takto široké téma v kostce popsat a shrnout. Při vypracovávání a bližším seznámením s tématem jsem narazil především na kritický nedostatek česky psané, odborné literatury, z které by se dalo zodpovědně čerpat a byl jsem tedy nucen mnoho informací získávat podrobným bádáním, konzultacemi s odborníky a čerpat také i z osobních zkušeností.
Voříškův Vamberk - snaha o znovuobjevení skladatelova významu v jeho rodném městě
Bořková, Dagmar ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Tato práce se věnuje skladatelské osobnosti J.V.H.Voříška v souvislosti s péčí o jeho skladatelský odkaz především v místě jeho rodiště ve východočeském Vamberku. Od roku 1991 do roku 2008 zde probíhal malý hudební festival nesoucí název " Voříškův Vamberk", který každoročně připomínal význam tohoto skladatele a věnoval jeho památce několik koncertů. V návaznosti na J.V.H.Voříška jako profesionálního varhaníka zde vznikla v rámci České republiky unikátní varhanní soutěž na historický mechanický nástroj, na který Voříšek v kostele sv. Prokopa hrál. Práce zachycuje vznik obou hudebních akcí, jejich vývoj a okolnosti jejich zániku. Každému hudebnímu pořadu je věnována samostatná kapitola. Vzhledem k tomu, že průběh jednotlivých ročníků není v městě archivován a jediné pro veřejnost dostupné zmínky lze najít v kronikách Jana Lakmayera uložených v Okresním archivu města Rychnov nad Kněžnou, klade si tato práce za cíl zpracování a utřídění materiálů z pozůstalosti Lubora Bořka, zakladatele a organizátora obou významných akcí.
Jazzoví kontrabasisté a baskyteristé Milese Davise
Létalová, Veronika ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Obsahem mé diplomové práce s názvem " Jazzoví kontrabasisté a baskytaristé Milese Davise" je seznámení s jednou z nejvýraznějších osobností hudby 20.století, s americkým jazzovým trumpetistou, skladatelem a vedoucím mnoha jazzových uskupení, Milesem Davisem. Představuji také osm nejvýznamnějších hráčů na kontrabas a baskytaru, kteří se vystřídali v Davisově kapelách během takřka padesáti let jeho kariéry. V úvodu se věnuji důvodům, které mně vedly k zaměření se právě na Milese Davise. Velmi podrobně pak popisuji jeho osobnost a jednotlivé etapy jeho života, a to jak osobního tak profesního. V dalších kapitolách se věnuji jednotlivým kontrabasistům a baskytaristům, které Miles Davis angažoval do svých kapel a projektů a se kterými pak nahrával svá alba. Uvádím jejich životopisy, diskografii a popisuji charakteristiku jejich hry. Na dokreslení jsem sestavila CD s hudebními ukázkami, které jsou typické pro jednotlivé hráče a o kterých se zmiňuji v textu. Uvedené CD je též součástí mé diplomové práce. V závěru uvádím shrnutí, poděkování a seznam použité literatury a webových adres, ze kterých jsem čerpala, a dále pak kompletní seznam zvukových nosičů, ze kterých byly použity uvedené hudební ukázky.
Česká kontrabasová škola .
Koo, Bon Ryong ; Žalud, Radomír (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Magisterská práce pojednává o historii české kontrabasové školy v osobnostech učitelů a profesorů od založení pražské konzervatoře 1811 po současnost , do roku 2011.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.