|
Úskalí tvorby obrazu 360 s prvky VR
Dvořák, Vojtěch Adalbert ; JEŽEK, Jakub (vedoucí práce) ; GUNARATNA, Vidu (oponent)
Obsahem této práce je popsání základních principů tvorby 360° děl, která se dají promítat ve virtuálním prostředí pomocí VR headsetů nebo zobrazovacích zařízení jako je například chytrý mobilní telefon. Text se dotýká taktéž historie projekce na velká plátna, což je předchůdce dnešních projekcí. Dále se text zabývá moderní projekcí 360° obrazu. Ozřejmuje pojem "Ekvidistantní válcová projekce", jenž je pro projekci tohoto typu zásadní. V práci se též pojednává o komfortu diváka, základní konstrukci kamer a postprodukci. V rámci postprodukce je popsán problém stitchingu. Jsou zde i vyjmenované některé rady, které mohou napomoci případné realizaci díla. Součástí práce je také krátká reference kompaktní kamery pro 360° obraz, jenž posloužila k testování postupů a odhalení úskalí natáčení pro 360°projekci. Obsahem textu je i všudypřítomné zamyšlení nad využitím tohoto média v dramatické tvorbě jako je film.
|
|
Certifikovaná metodika digitalizace všech typů obrazových zdrojů filmových materiálů
Jícha, Marek ; Šofr, Jaromír ; Myslík, Jiří ; Pecák, Josef ; Macák, Jiří ; Weiser, Antonín ; Mathé, Ivo ; Páta, Petr ; Rejholec, Pavel ; Neubauer, Petr ; Fliegel, Karel ; Novák, Miloslav ; Rund, František ; Husník, Libor ; Gunaratna, Vidu ; Šimunek, Jiří ; Vítek, Stanislav ; Procházka, Martin ; Souček, Daniel ; Piškula, Martin ; Jedlička, Miroslav ; Stuchlík, Zdeněk
Plný text: PDF
|
|
Certifikovaná metodika stanovení korelace mezi kolorimetrickými parametry u filmového obrazu a úrovněmi v R, G, B kanálech u digitálních obrazových souborů tak, aby kolorimetrické hodnoty obou obrazů na plátně si vzájemně odpovídaly
Jícha, Marek ; Pecák, Josef ; Myslík, Jiří ; Weiser, Antonín ; Šofr, Jaromír ; Macák, Jiří ; Rejholec, Pavel ; Neubauer, Petr ; Mathé, Ivo ; Páta, Petr ; Fliegel, Karel ; Novák, Miloslav ; Rund, František ; Husník, Libor ; Gunaratna, Vidu ; Jedlička, Miroslav ; Šimunek, Jiří ; Vítek, Stanislav ; Procházka, Martin ; Souček, Daniel ; Piškula, Martin
Plný text: PDF
|
|
Certifikovaná metodika stanovení korelace mezi jasy na plátně u filmového obrazu a úrovněmi v jasovém kanálu u digitálních obrazových souborů tak, aby jasy obrazu na plátně u digitální projekce odpovídaly jasům u filmové projekce
Jícha, Marek ; Pecák, Josef ; Myslík, Jiří ; Weiser, Antonín ; Šofr, Jaromír ; Macák, Jiří ; Rejholec, Pavel ; Neubauer, Petr ; Mathé, Ivo ; Páta, Petr ; Fliegel, Karel ; Novák, Miloslav ; Rund, František ; Husník, Libor ; Gunaratna, Vidu ; Jedlička, Miroslav ; Šimunek, Jiří ; Vítek, Stanislav ; Procházka, Martin ; Souček, Daniel ; Piškula, Martin
Plný text: PDF
|
|
Certifikovaná metodika statistického vyhodnocení shody zrakového a sluchového vjemu filmového a digitálního záznamu a vytvoření hodnoticí stupnice
Jícha, Marek ; Pecák, Josef ; Myslík, Jiří ; Weiser, Antonín ; Šofr, Jaromír ; Macák, Jiří ; Rejholec, Pavel ; Neubauer, Petr ; Mathé, Ivo ; Páta, Petr ; Fliegel, Karel ; Novák, Miloslav ; Rund, František ; Husník, Libor ; Gunaratna, Vidu ; Jedlička, Miroslav ; Šimunek, Jiří ; Vítek, Stanislav ; Procházka, Martin ; Souček, Daniel ; Piškula, Martin
Plný text: PDF
|
|
Certifikovaná metodika stanovení korelace frekvenčního a dynamického průběhu originálního zvukového mixu vůči restaurovanému mixu tak, aby zvuk u digitální projekce odpovídal parametrům projekce filmové
Jícha, Marek ; Pecák, Josef ; Myslík, Jiří ; Weiser, Antonín ; Šofr, Jaromír ; Macák, Jiří ; Rejholec, Pavel ; Neubauer, Petr ; Mathé, Ivo ; Páta, Petr ; Fliegel, Karel ; Novák, Miloslav ; Rund, František ; Husník, Libor ; Gunaratna, Vidu ; Jedlička, Miroslav ; Šimunek, Jiří ; Vítek, Stanislav ; Procházka, Martin ; Souček, Daniel ; Piškula, Martin
Plný text: PDF
|
|
Certifikovaná metodika kolorimetrické a jasové analýzy filmového obrazu na plátně a struktury klíčových scén černobílých a barevných filmů z hlediska světlotonality obrazu
Jícha, Marek ; Pecák, Josef ; Myslík, Jiří ; Weiser, Antonín ; Šofr, Jaromír ; Macák, Jiří ; Rejholec, Pavel ; Neubauer, Petr ; Mathé, Ivo ; Páta, Petr ; Fliegel, Karel ; Novák, Miloslav ; Rund, František ; Husník, Libor ; Gunaratna, Vidu ; Jedlička, Miroslav ; Šimunek, Jiří ; Vítek, Stanislav ; Procházka, Martin ; Souček, Daniel ; Piškula, Martin
Plný text: PDF
|
|
Certifikovaná metodika digitálního restaurování filmů, jejímž výsledkem je digitálně restaurovaný autorizát (DRA)
Jícha, Marek ; Pecák, Josef ; Myslík, Jiří ; Weiser, Antonín ; Šofr, Jaromír ; Macák, Jiří ; Rejholec, Pavel ; Neubauer, Petr ; Mathé, Ivo ; Páta, Petr ; Fliegel, Karel ; Novák, Miloslav ; Rund, František ; Husník, Libor ; Gunaratna, Vidu ; Jedlička, Miroslav ; Šimunek, Jiří ; Vítek, Stanislav ; Procházka, Martin ; Souček, Daniel ; Piškula, Martin
Plný text: PDF
|
|
Expanded Cinematography
Dimoski, Vladimir ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; GUNARATNA, Vidu (oponent)
The cinematography as an art form stands today at a crossroad. There is a lot of controversy surrounding the definition of the term “cinematography” in the context of films in which traditional (lensed) cinematography was subordinated to virtual techniques, such as “The Matrix”, "Life of Pi" and "Gravity”.
The following study will observe the historical development of the camera techniques, as its goal is to verify if the virtual cinematography is a step forward in the evolutionary road of the job of the director of photography. In order to seek for the truest answer, the study will analyze the work of the cinematographers of the above-mentioned feature movies, in terms of their collaboration with the visual effects supervisors and their creative team. The study will try to convey how the DoP’s have used the new skills to help support the dramaturgy of the screenplay.
|
|
Wedding Films as an Emerging Genre
Sen, Tiyash ; ANGIOLILLO, Mary Carmel (vedoucí práce) ; GUNARATNA, Vidu (oponent)
Wedding traditions and customs vary greatly between cultures, ethnic groups, religions, countries, and social classes, which makes the wedding a diverse and unique experience from almost every point of view. The analysis of tehcniques and aesthetic styles, paying special attencion to color and other visual narrative elements, is ides to argue that wedding films should be considered a new genre, as a new and unique way of filmmaikng.
|